Reset plastics
StoryEditor

Lidl: Cieľ plastovej stratégie sme splnili s trojročným predstihom

14.09.2022, 10:14
Autor:
redred

Soločnosť dokázala v porovnaní s rokom 2017 výrazne obmedziť používanie plastov.

Máme iba jednu planétu a je v našom vlastnom záujme chrániť si ju. Lidl si túto zodpovednosť uvedomuje, prijíma ju a podniká konkrétne kroky v prospech životného prostredia. V obaloch svojich privátnych značiek redukuje a nahrádza plasty, robí ich recyklovateľné. Takto slovenský Lidl ušetril viac ako 20 percent plastov a svoj cieľ splnil o tri roky skôr, ako sa pôvodne plánovalo v rámci stratégie REset Plastic.

Vďaka intenzívnej spolupráci so Schwarz Produktion a environmentálnou divíziou PreZero dosiahol veľký úspech:

• V porovnaní s rokom 2017 dokázal ušetriť viac ako 20 percent plastov. 

• Do roku 2025 bude používať vo svojich obaloch privátnych značiek priemerne 25 percent recyklovaného materiálu. Už teraz sa v sortimente  nachádzajú výrobky, ktorých obaly z veľkej časti tvorí plastový recyklát. Ide o nápoje značiek Saguaro a Siti. 

• Žiadna obehová ekonomika bez recyklovateľných obalov, Lidl má ambíciu dosiahnuť maximálnu recyklovateľnosť všetkých obalov privátnych značiek. 

 Šetrí plasty

Stovky ton plastov sa diskontu podarilo ušetriť vďaka úprave obalov fliaš od nápojov, zmenou však prešli aj obaly iných produktov – orechov a sušených plodov, plienok, pracích gélov, hranolčekov a ďalších. O desiatky ton plastov ročne odbremenil Lidl našu krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú.  

Už pred niekoľkými rokmi odstránil tento obchodný reťazec z predaja najtenšie igelitky. Úspora na týchto taškách, ktoré Lidl zákazníkom nikdy nerozdával zadarmo, bola 125 ton plastov ročne. Pokles o ďalších 35 ton dosiahol diskont ukončením predaja jednorazového plastového riadu a jeho nahradením ekologickejšími alternatívami. 

Týmto sa úsilie spoločnosti v boji proti prebytočným plastom ani zďaleka nekončí. „Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu REset Plastic, ktorá stojí na piatich pilieroch: redukcia, redizajn, recyklácia, odstraňovanie a výskum.

Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme, pri ktorých produktoch môžeme obmedziť či úplne odstrániť plastové obaly, prípadne ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Napríklad pri ovocí a zelenine ponúkame stále viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ povedal Martin Nagy, konateľ zodpovedný za rezort nákupu. 

Okrem obmedzovania plastov sa sústredí aj na zodpovedné využívanie zdrojov. Jedným z cieľov REset Plastic stratégie je využívanie priemerne 25 percent recyklovaného materiálu v obaloch privátnych značiek do roku 2025. Už teraz sa v sortimente Lidlu nachádzajú výrobky, ktorých obaly z veľkej časti tvorí plastový recyklát. Ide o vody značiek Saguaro a Siti, ale napríklad aj niektoré produkty z nepotravinového sortimentu, ako vybrané odpadkové koše či koše na bielizeň. 

Menej plastov – uzavreté cykly: S cieľmi REset Plastic sa skupina Schwarz pozerá na udržateľnú budúcnosť. Každý príspevok k zodpovednému  používaniu plastov prispieva k celkovej zmene. Lidl, ako súčasť skupiny Schwarz systematicky aj naďalej  pracuje na dosiahnutí svojich cieľov.

Osvetové aktivity 

Najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne a preto Lidl v roku 2020 spustil projekt Nenechajme to plávať. V rámci neho sa diskont pýta svojich zákazníkov či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a ponúka im možnosť dobrovoľne si ich zakúpiť za jeden cent.

Celú sumu následne zdvojnásobí a venuje Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. A výsledok? Pokles spotreby jednorazových sáčkov takmer o tretinu, alebo inak povedané o 87 ton plastov ročne menej. Vodohospodári navyše zo slovenských vôd vylovili viac ako 1400 ton plastov.

Lidl tiež intenzívne podporuje zálohovanie plastových fliaš a plechoviek od nápojov. V každej zo 157 predajní je pre zákazníkov pripravený autom na výkup takýchto obalov, pričom v 80% z nich sa nachádzajú až dva automaty. Od januára odovzdali zákazníci v Lidli viac ako 110 miliónov fliaš a plechoviek, čo predstavuje viac ako 20% zo všetkých odovzdaných obalov, pričom iba v tejto sieti sa môžu rozhodnúť či si záloh ponechajú a uplatnia ako zľavu z nákupu, alebo ho venujú na dobrú vec – čistenie prírody.

V rámci projektu „Upracme si Slovensko“ poukázali takto zákazníci Lidlu viac ako 30 000 € a pomohli tak zrealizovať mnoho dobrovoľníckych brigád naprieč celým Slovenskom. Na spustenie systému sa Lidl dlhodobo pripravoval projektom „Bude z toho haluz“, v rámci ktorého umožnil zákazníkom vo vybraných predajniach odovzdávať prostredníctvom vratných automatov PET fľaše a plechovky už od leta 2019. Celková bilancia projektu bola viac ako 120 000 odovzdaných obalov. 

 

01 - Modified: 2024-09-26 09:13:46 - Feat.: - Title: TikTok Ads sú tu! Pre väčšinu značiek to bude čoskoro povinná jazda 02 - Modified: 2024-08-06 09:33:50 - Feat.: - Title: Úspešné partnerstvo Lidl s UEFA EURO 2024 03 - Modified: 2024-06-28 08:09:04 - Feat.: - Title: Lidl a WWF uzavreli strategické partnerstvo 04 - Modified: 2024-06-14 06:35:05 - Feat.: - Title: LIDL fandí futbalu, a to vo veľkom 05 - Modified: 2023-11-06 16:25:46 - Feat.: - Title: Prvá medzinárodná vianočná kampaň Lidla s medvedíkom čistotným v hlavnej úlohe
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 15:04