Do výkonov televízií opäť prehovoril silný šport. Jednotka vysielala v nedeľu večer kvalifikačný zápas ME 2016 vo futbale a prejavilo sa to aj na jej celotýždenných výkonoch: rástla a dosiahla sezónne nadpriemerný share.
Navyše duel Slovensko - Macedónsko sa stal najsledovanejším programom týždňa v mladej cieľovej skupine 12-54. Nasledovalo ho stredajšie Búrlivé víno na Markíze. Nižšie nájdete detailné výsledky sledovanosti.
Trhové podiely v 12-54 a medzitýždenný posun (24. týždeň, celodenne)
Markíza | 22,6 % | + 0,2 |
Joj | 15,4 % | - 0,7 |
Plus | 4,6 % | - 0,5 |
Doma | 4,5 % | - 0,3 |
Dajto | 3,6 % | + 0,2 |
Wau | 2,0 % | 0 |
Senzi | N/A | N/A |
RiK | N/A | N/A |
Trhové podiely v 12+ a medzitýždenný posun (24. týždeň, celodenne)
Jednotka | 10,9 % | + 1,0 |
Dvojka | 1,9 % | - 0,2 |
Vývoj celotýždenných podielov komerčných staníc túto sezónu
Televízia Markíza získala v cieľovej skupine 12-54 celodenný podiel 22,6 % a prime-timový 25,2 %. V oboch prípadoch je to medzitýždenný nárast o 0,2 bodu. Búrlivé víno išlo štyrikrát, s podielmi od 25,2 do 28,7 %.
Markíza odvysielala najsledovanejšiu akvizíciu týždňa, stala sa ňou stredajšia epizóda seriálu Dáma v závoji (195 tisíc divákov v 12-54, rating 6,0 %, share 23,3 %), ktorá dedila divákov práve po Búrlivom víne.
Stanica Doma dosiahla celodenne share 4,5 % a večer 3,6 %, Dajto malo 3,6/3,7 % a skupina CME s troma kanálmi dokopy 31,0/32,8 %. Oproti predchádzajúcemu týždňu si cez deň polepšila o 0,4 bodu, kým večer kvôli malým staniciam klesla o 0,6 bodu.
Top 5 najsledovanejších relácií TV Markíza v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Búrlivé víno | Streda 10. 6. 2015 , 20:34 | 287 tisíc | 8.9 % | 28.7 % |
2. | Búrlivé víno | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:33 | 279 tisíc | 8.6 % | 28.0 % |
3. | Búrlivé víno | Štvrtok 11. 6. 2015 , 20:34 | 263 tisíc | 8.1 % | 26.8 % |
4. | Kredenc | Pondelok 8. 6. 2015 , 21:50 | 261 tisíc | 8.1 % | 29.4 % |
5. | Počasie | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:25 | 252 tisíc | 7.8 % | 28.0 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Doma v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Zakázaná láska | Štvrtok 11. 6. 2015 , 22:34 | 57 tisíc | 1.8 % | 9.7 % |
2. | Mentalista V. | Streda 10. 6. 2015 , 20:36 | 57 tisíc | 1.8 % | 5.6 % |
3. | Zakázaná láska | Pondelok 8. 6. 2015 , 21:37 | 53 tisíc | 1.7 % | 6.1 % |
4. | Mentalista V. | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:40 | 51 tisíc | 1.6 % | 5.1 % |
5. | Zakázaná láska | Utorok 9. 6. 2015 , 22:33 | 51 tisíc | 1.6 % | 8.3 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Dajto v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Utečenec | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:19 | 63 tisíc | 2.0 % | 7.2 % |
2. | Lov na zabijaka | Štvrtok 11. 6. 2015 , 20:16 | 62 tisíc | 1.9 % | 6.5 % |
3. | Zóna úniku | Streda 10. 6. 2015 , 20:15 | 57 tisíc | 1.8 % | 5.9 % |
4. | Sexi klon | Utorok 9. 6. 2015 , 20:19 | 47 tisíc | 1.5 % | 4.9 % |
5. | Nekecaj a pádluj 2 | Nedeľa 14. 6. 2015 , 20:15 | 47 tisíc | 1.4 % | 4.3 % |
Ak vás zaujímajú aj miesta 6. až 10. pre stanice skupiny Markíza, rozšírený rebríček nájdete v Google+ profile Stratégií.
Skupina Joj mala s troma kanálmi okrem Senzi a RiK-a celodenne 22,7-percentný podiel a večer 27,5 % v 12-54. Cez deň medzitýždenne stúpla o 0,5 bodu a večer o 0,2.
Televízia Joj mala podiely 15,4/20,7 %, v jej prípade ide o denný pokles, no večerný nárast. Darilo sa Najlepšiemu Počasiu, Divoké kone si pripísali najlepší výkon týždňa v utorok (227 tisíc v 12-54, rating 7,0 %, share 22,9 %). Inkognito malo v netradičnom okne v stredu 199 tisíc mladých divákov a podiel 19,8 %, v pondelok dosiahlo porovnateľný výsledok 194 tisíc/19,6 %.
Stanica Plus dosiahla podiely 4,6/5,1 % a Wau 2,0/1,6 %.
Top 5 najsledovanejších relácií TV Joj v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Najlepšie Počasie | Štvrtok 11. 6. 2015 , 20:31 | 258 tisíc | 8.0 % | 30.2 % |
2. | Najlepšie Počasie | Nedeľa 14. 6. 2015 , 20:31 | 240 tisíc | 7.4 % | 23.6 % |
3. | Divoké kone | Štvrtok 11. 6. 2015 , 20:38 | 236 tisíc | 7.3 % | 23.1 % |
4. | Divoké kone | Utorok 9. 6. 2015 , 20:37 | 235 tisíc | 7.2 % | 22.6 % |
5. | Najlepšie Počasie | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:30 | 230 tisíc | 7.1 % | 24.4 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Plus v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Horúce pozdravy z Paríža | Utorok 9. 6. 2015 , 20:44 | 78 tisíc | 2.4 % | 7.9 % |
2. | Profesionáli | Pondelok 8. 6. 2015 , 19:52 | 77 tisíc | 2.4 % | 8.9 % |
3. | Rok vtákov | Štvrtok 11. 6. 2015 , 20:45 | 66 tisíc | 2.0 % | 6.9 % |
4. | C.S.I.: Kriminálka Las Vegas | Pondelok 8. 6. 2015 , 20:47 | 63 tisíc | 2.0 % | 6.2 % |
5. | Profesionáli | Utorok 9. 6. 2015 , 19:49 | 63 tisíc | 1.9 % | 7.9 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Wau v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Vtierka Castle | Streda 10. 6. 2015 , 21:29 | 36 tisíc | 1.1 % | 3.6 % |
2. | Vtierka Castle | Štvrtok 11. 6. 2015 , 21:30 | 34 tisíc | 1.1 % | 3.5 % |
3. | Vtierka Castle | Utorok 9. 6. 2015 , 21:30 | 32 tisíc | 1.0 % | 3.2 % |
4. | C.S.I.: Kriminálka Miami | Streda 10. 6. 2015 , 20:30 | 31 tisíc | 1.0 % | 3.1 % |
5. | Nákupné maniačky | Utorok 9. 6. 2015 , 22:28 | 28 tisíc | 0.9 % | 4.2 % |
Vývoj celotýždenných podielov verejnoprávnych staníc túto sezónu
Verejnoprávna RTVS, ako sme už spomínali, rástla aj vďaka futbalu. Celodenne mala v cieľovej skupine 12+ podiel 12,8 % a večer 15,1 %, čo je o 0,8, respektíve 2,8 bodu viac ako pred týždňom.
Jednotka rástla a obsadila 10,9/13,6 % trhu, Dvojka mierne klesla na 1,9/1,5 %.
Top programom Jednotky bol futbalový duel Slovensko - Macedónsko v nedeľu večer (1. polčas 586 tisíc divákov/share 31,6 % v 12+, 2. polčas 593 tisíc/33,7 %). Po futbale mala najviac divákov na Jednotke piatková game show Čo ja viem (384 tisíc v 12+, rating 8,2 %, share 25,2 %). Podľa RTVS zaznamenala najvyšší share z oboch doterajších sérií, k čomu pomohla aj zmenená konkurencia, keďže Markíza v piatok nevysielala Búrlivé víno.
Top 5 najsledovanejších relácií Jednotky v minulom týždni (12+)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Futbal - Kvalifikácia ME 2016 vo futbale - zápasy | Nedeľa 14.06.2015 , 20:39 | N/A | 12,5 % | 31,6 % |
2. | Futbal - Kvalifikácia ME 2016 vo futbale - štúdio | Nedeľa 14.06.2015 , 21:34 | N/A | 9,43 % | 23.0 % |
3. | Čo ja viem | Piatok 12.06.2015 , 20:19 | 384 tisíc | 8,19 % | 25,2 % |
4. | Počasie | Nedeľa 14.06.2015 , 20:12 | N/A | 7,26 % | 20,1 % |
5. | Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou | Sobota 13.06.2015 , 21:16 | 267 tisíc | 5,7 % | 17,4 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Dvojky v minulom týždni (12+)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Farmárska revue | Nedeľa 14.06.2015 , 9:14 | 93 tisíc | 2,0 % | 15,5 % |
2. | Basketbal - ME 2015 ženy Slovensko - Španielsko | Sobota 13.06.2015 , 16:23 | 67 tisíc | 1,4 % | 9,4 % |
3. | Ničivá voda II | Nedeľa 14.06.2015 , 22:45 | N/A | 1,4 % | 5,7 % |
4. | Basketbal - ME 2015 ženy Slovensko - Litvo | Piatok 12.06.2015 , 16:23 | N/A | 1,3 % | 7,8 % |
5. | Muž, ktorý rozlúštil nacistickú šifru | Utorok 08.06.2015 , 20:11 | N/A | 1,2 % | 3,2 % |
Novinky a zmeny, ktoré ovplyvnia sledovanosť v aktuálnom 25. týždni:
- na Joj končí Panelák, finále pôjde v stredu 17. 6. od 20:30 do 22:45
- v nedeľu večer na Jednotke akvizičná miniséria (minulý víkend bol futbal)
- od stredy až do konca týždňa večer na Plus Majstrovstva Európy vo futbale do 21 rokov
- v piatok až nedeľu večer na Dajto maratón seriálu Honba na ponorku (Last Resort)
Viac informácií o sledovanosti:
- správa Stratégií: Aký je seriál Mušketieri, ktorý chystá Markíza
- správa Stratégií: Finále Chlapi neplačú: Akú sledovanosť priniesol záver seriálu
- tlačová správa Markízy: Búrlivé víno a Kredenc najsledovanejšími programami pondelka
- RTVS: Analytický komentár k sledovanosti v 24. týždni 2015
zdroj dát: PMT/TNS SK
Poznámka: rebríček kanálov Markízy a Joj obsahuje všetky najsledovanejšie relácie - aj tie, čo sa opakujú. Top 5 staníc skupiny RTVS obsahuje v prípade opakujúcich sa relácií len výsledok tej najsledovanejšej.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko