Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.12.2017, 21:02

Copywriter roka Roman Hríbik: Copywriting je čoraz širšia disciplína

Pozrite si kompletný rebríček tých, ktorí píšu najlepšie texty v slovenskej reklame.

Copywriter roka Roman Hríbik: Copywriting je čoraz širšia disciplína
Zdroj: archív

Stratégie okrem najúspešnejšej reklamnej agentúry oceňujú aj osobnosti reklamy. Copywriterom roka 2017 sa stal Roman Hríbik z agentúry Triad.

Prečo robíte to, čo robíte?
V deviatke na základke som si uvedomil, že mojou jedinou cestou prežitia bude tvorivé zamestnanie. Som si istý, že ako úradník za kompom
v korporátnom open space by som vydržal asi tak dva, tri týždne.

Čo si na vašej práci najviac ceníte?
Vážim si, že s kolegami – kamarátmi sa vždy spoločne snažíme vytvoriť niečo, čo pomôže klientovi a ostatných ľudí poteší, pobaví, nadchne alebo ich prinúti sa zamyslieť. Je to neuveriteľný luxus.

Aké skills by mal mať dnes výborný copywriter?
Mal by vedieť skvelo čítať a aspoň obstojne písať. Myslím to, samozrejme, v širších súvislostiach. Skrátka, zíde sa, keď copywriter „vie čítať“, teda vie porozumieť nielen dobrým knihám, filmom, aktuálnym kampaniam, ale aj dianiu vo svete, technológiám a ľudské­mu správaniu. Copywriting je čoraz širšia disciplína. Preto, čo sa týka písania, musíte byť v pohode s tým, že ste tak trochu ideamaker, ale aj stratég, gamer so slovíčkami, sviatočný filmový scenárista, textár, korektor, social media špecialista, on-offline marketér, a tak ďalej. Hoci je toho veľa, hlavné je nebrať sa veľmi vážne. Ako hovorí jeden kamarát, tiež copywriter: Raz si dole, raz sú iní hore.

Čo je na vašej práci najťažšie a čo najlepšie?
Vždy, keď mi na stole pristane nové zadanie, dostanem mikroskopický záchvat paniky. Môže to byť textík na kľúčenku, ale aj obrovský tender na globálnu platformu značky. Zakaždým je to rovnaké. Najťažšie je, keď sa mi na dané zadanie nepodarí nájsť jednoduché a elegantné riešenie. A najlepšie je, ak áno. Je to prosté ako rozdiel medzi dobrom a zlom. Dobro je vždy jednoduché a čisté. Zlo, naopak, nepochopiteľné a zbytočné.

Čo robíte, keď nestíhate? Akú „výhovorku“ najčastejšie používate pred klientom – šéfom?
Hneď ti to posielam!

Roman Hríbik pracuje pre agentúru Triad a k víťazstvu mu dopomohla najmä práca 17. november pre 02. Toto je kompletný rebríček Copywriterov roka 2017.

Prečítajte si rozhovory aj s ostatnými osobnosťami slovenskej reklamy za rok 2017:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.