Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.05.2019, 18:00

Od olejovej labute k rozprávke Pa a Pi. Effectivity prichádza s novou kampaňou pre Ekotopfilm

Po sérii konceptov o ukradnutej kráse festival prináša tému založenú na varovaní Stephena Hawkinga.

Od olejovej labute k rozprávke Pa a Pi.  Effectivity prichádza s novou kampaňou pre  Ekotopfilm
Zdroj: Youtube

EKOTOPFILM/ENVIROFILM je najstarším európskym festivalom filmov o trvalo udržateľnom rozvoji. Odkaz kreatívnym spôsobom verejnosti sprostredkúva agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS. 

V roku 2017 ukradli krásu prírode a minulý rok umeniu. Ťažiskovým formátom kampane bol televízny spot “Olejové jazero".

Zmeníme planétu alebo seba? 

Ak výrazne nezmeníme svoje správanie, zostáva nám jediné, nájsť si novú planétu. Čo teda odkážeme našim deťom? Planétu v ako-tak udržateľnom stave alebo odkaz „nájdite si novú planétu, lebo túto už vaši rodičia kompletne zničili?“

To je obsahom tohtoročnej kampane pre festival filmov o trvalo udržateľnom rozvoj EKOTOPFILM/ENVIROFILM. Po sérii konceptov o ukradnutej kráse tak festival prináša novú tému, založenej aj na varovaní slávneho fyzika Stephena Hawkinga: “Humans need to get off planet Earth within 100 years and find another planet to call home if our species was going to survive." 

Zdroj: Effectivity POWERED BY PUBLICIS

Pa a Pi po tridsiatich rokoch

"Aby sme problém vysvetlili najmä rodičom, zavolali sme si na pomoc postavičky z rozprávky Pa a Pi. Mačiatkovskí astronauti sa vracajú po vyše tridsiatich rokoch na Zem. Namiesto pôvodných záberov krásnej prírody však v hľadáčiku nájdu autentické zábery zo súčasnej prírody," vysvetľuje nápad Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ Effectivity POWERED BY PUBLICIS a dopĺňa: "Ide aj o spôsob, akým v strednej časti spotu odprezentovať reálne festivalové filmy. Reakcia mačiek je tiež iná, ako si pamätáte. Zdesené odlietajú späť. To isté ostáva aj nám, ak niečo nespravíme. Časti rozprávky spolu s kultovou hudbou a textom sme získali pre našu vec s láskavým dovolením jej autorov. V priebehu roka pripravujeme aj ďalšie pokračovanie."

Zmeňme seba, nie planétu.

Súčasťou kampane sa vôbec prvýkrát stáva edukácia. Čo robiť, aby sme stav planéty Zem aspoň nezhoršovali, nájdete už na stránke zmenimeseba.sk. Ak uvedené pravidlá bude dodržiavať million ľudí, nebude to take beznádejné. "Pri šírení lifehackov nám pomohli stand-up komici, ktorí každú tému na sociálnych sieťach odprezentujú jedným sketchom," informuje Rajčák. 

Festival začína už budúci týždeň v Bratislave a v Banskej Bystrici. Okrem prezentácie filmov o trvalo udržateľnom rozvoji budú jeho súčasťou aj besedy, kde sa ľudia dozvedia ako rozumne cestovať či minimalizovať odpad.

Vizitka kampane:

Creative Director: Peter Rajčák 
Art Director: Denisa Pajkošová, Hellvis Štefan Klučka
Copywriter: Soňa Podstupková
Account Manager: Zuzana Garaiová
Postprodukcia: HomeMedia Production s.r.o.
Partneri pre online: NICETRY

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.