Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.09.2020, 14:25

Slovenský obalový dizajn od štúdia Pergamen medzi svetovou elitou

Dostali sa na shortlist v najprestížnejšej svetovej súťaži zameranej na obalový dizajn Pentawards 2020.

Slovenský obalový dizajn od štúdia Pergamen medzi svetovou elitou
Zdroj: Pergamen

Obaly pre tradičný margarín Smetol a slovenský remeselný gin Toison od štúdia vizuálnej komunikácie Pergamen postúpili na shortlist v najprestížnejšej svetovej súťaži zameranej na obalový dizajn Pentawards 2020. Medzinárodná porota vyberala finalistov z viac ako 2 000 účastníkov zo 60 krajín sveta.

Smetol

„Margarín Smetol je tradičnou súčasťou nielen domáceho pečenia už celé roky, ale v posledných rokoch sme zápolili s jeho klesajúcim predajom,“ predstavuje príbeh novej identity značky Smetol Martin Šajdík, CEO Beluša Foods, výrobcu tradičného margarínu. „Oslovil som Braňa Buráka z agentúry BrandOn s prosbou, aby nám pomohol zvrátiť tento negatívny trend. Spoločne sme vytvorili novú brand identitu značky, ktorá spája tradičné vlastnosti Smetolu aj domáceho pečenia s moderným svetom. Vizuálne stvárnenie sme zverili Pergamenu a ich jedinečný nový dizajn už stihol splniť primárnu misiu - predaje Smetolu začali opäť rásť, a to aj napriek nečakaným komplikáciám, vyvolaných pandémiou” dopĺňa Martin Šajdík.

„Kľúčovou súčasťou značky a jej loga sa stal valček, ktorý je ich základným pracovným nástrojom a identifikujú sa s ním ako domáci, tak aj profesionálni pekári. Logo v tvare valčeka s výrazným názvom značky Smetol dominuje na inak dizajnérsky jednoduchom a čistom obale produktu. Keďže história Smetolu siaha do dvadsiatych rokov 20. storočia, súčasný dizajn sme jemne poprášili nostalgickým retrom a spojili s jednoduchým posolstvom: pekárski majstri používajú Smetol,“ popisuje vznik novej grafickej identity značky Juraj Demovič zo štúdia pergamen. Dizajn margarínu Smetol získal shortlist v kategórii Dairy or soya-based products, teda Mliečne a sójové výrobky.

Zdroj: Pergamen

Toison gin

Za nápadom vytvoriť vlastný slovenský gin stojí dvojica Pavol Sirotný a Michal Hajský, ktorých spojilo  nadšenie pre rozbiehanie gastro konceptov a vášeň pre barovú alchýmiu. Z toho vznikla túžba vyrábať vlastný handcrafted gin. Proces výroby a destilovanie prebieha v ich vlastnej prevádzke Likérka Trenčianske Teplice. Toison gin vyrábajú maceráciou borievok, kvetov a bylín s obilným spiritom v prvotriednom destilačnom zariadení. Gin následne odpočíva v starožitných kameninových nádobách z bývalého Československa.

Juraj Demovič z Pergamenu spomína, čo ich priviedlo nielen k výslednému dizajnu obalu nového ginu, ale aj k jeho názvu: „Pramene v Trenčianskych Tepliciach, odkiaľ pochádza gin Toison, objavil pastier, keď hľadal stratenú ovečku. Táto legenda, tvar ovčieho zvona a lúčne byliny v receptúre sa odrazili v našom kudrlinkovom dizajne fľaše a názve ginu Toison, čo po francúzsky znamená ovčie rúno.“  Dizajn fľaše ginu Toison získal shortlist v kategórii White spirits, teda Biele destiláty.

Zdroj: Pergamen

 Slávnostné vyhlásenie výsledkov prebehne prvýkrát v histórii súťaže online a bude vyvrcholením Pentawards Festivalu 2020 22.-24. septembra.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.