Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.01.2018, 12:24

Denník Sme oslavuje 25 rokov

Ponúka špeciálne predplatné. K čitateľom sa prihovára aj zakladateľ denníka Alexej Fulmek.

Denník Sme oslavuje 25 rokov
Zdroj: SME.sk

Denník Sme oslavuje 25. výročie svojho vzniku. Narodeniny pripadajú presne na 15. januára, denník vyšiel prvýkrát v roku 1993. K zakladateľom patril aj súčasný generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press, kde denník Sme dnes vychádza, Alexej Fulmek. Práve on napísal stĺpček na úvodnej strane. Ústredná fotografia patrí čiernobielym výtlačkom denníka s veľkým nápisom "SME 25 rokov Slovenska".

Zdroj: SME

​K významnému jubileu denníka Alexej Fulmek venoval aj špeciálny príhovor, ktorý je súčasťou online portálu Sme.sk. Príhovor nesie názov 35 obrazov zo života SME a ide o najvýznamnejšie míľniky v histórii SME: od jeho odčlenenia od denníka Smena (1993), cez spomienky na prvého šéfredaktora a spoluzakladateľa Karola Ježíka: „Alexej, chcel by som, aby si sa stal mojím zástupcom, budeš zástupcom šéfredaktora veľkého denníka, rozmýšľaj o tom, kým sa vrátite.“ Medzi najvýznamnejšími míľnikmi je aj stretnutie so spolumajiteľom Petit Pressu Petrom Vajdom: "Sedíme v miestnosti bez okien. Je nás okolo osemdesiat. Sympatický a inteligentne vyzerajúci prešedivený štyridsiatnik stojí vpredu a vysvetľuje nám, ako to urobíme. Vraví, že si váži náš nekompromisný postoj k Mečiarovi a že sme pre Slovensko veľmi dôležití. Lichotí nám to. Ten muž sa volá Peter Vajda a zanechá v mojom živote významnú stopu." V spomienkach Alexeja Fulmeka rezonujú aj udalosti kúpy prvej tlačiarne, kúpa Smeny, či predaja vydavateľstva, kedy nemecké vydavateľstvo predalo časť Petit Pressu finančnej skupine Penta Investments. "Peter Vajda nebude dlho schopný uveriť, že ho nemeckí partneri napriek podaniu ruky oklamú a za jeho chrbtom predajú akcie Pente."

Posledným známym číslom predaja printového vydania denníka SME v oficiálnom audite nákladu a predaja slovenskej tlače ABC SR, je novembrové číslo. Denník v priemere za minulý rok predal 25 999 kusov.

Súčasťou mediálneho domu je dnes aj web SME.sk, ktorý  je dlhodobo najnavštevovanejším spravodajským portálom na Slovensku. Za rok 2017 dosiahol najvyššiu návštevnosť v októbri s výsledkom 2 310 990 RU.

K svojmu výročiu pripravil denník SME špeciálnu predplatiteľskú akciu. Počas celého narodeninového dňa, teda dnes, bude cena ročného predplatného SME.sk len 25 eur.  Čitatelia tak môžu ušetriť takmer 15 percent v porovnaní s ročnou cenou a vyše 50 percent v porovnaní s týždňovou cenou. Ku koncu minulého roka počet predplatiteľov tlačeného denníka SME a SME.sk presiahol spolu 38 000, čo je najvyššie číslo predplatiteľov počas 25-ročnej histórie denníka SME. 

Koncom minulého roka prichádza denník SME s kampaňou, ktorá sa viazala k 25. výročiu vzniku. V spote sa SME prezentuje ako smetiari, ktorí zametajú s hlúposťami, separujú dobré od zlého a niekedy sa hrabú v špinavostiach. Kampaň bola postavená na insighte, že denník SME sa už 25 rokov snaží robiť poctivú novinárčinu, mať svoje zásady a nekompromisne odhaľovať najrôznejšie prešľapy.

Míľniky denníka SME:

  • 15. januára 1993 vyšlo prvé vydanie denníka SME, šéfredaktorom je Karol Ježík. V prvom roku vychádzania dosiahol denník SME priemerný náklad vyše 40 000 výtlačkov.
  • Počas roku 1995 stúpol náklad denníka takmer na 50 000 výtlačkov.
  • 1995 denník SME odkupuje denník Smena. V tom istom roku denník zápasí s odmietnutím bratislavských tlačiarní tlačiť noviny. Dôvodom bol politický tlak, denník SME sa podujali tlačiť tlačiarne v Komárne. Po tejto situácii vedenie pracovalo na získaní vlastnej rotačky.
  • 1997  denník SME preberá vydávanie týždenníka Domino efekt, neskôr Domino Fórum.
  • Od júna 1997 patrí do mediálneho domu regionálny týždenník TH EXTRA v Trnave, od novembra týždenník Prešovské noviny. Od februára 1998 patrí do skupiny aj východoslovenský denník Korzár. V súčasnosti sa regionálna sieť magazínov vydavateľstva volá MY. 
  • 2000 vzniká vydavateľstvo Petit Press.
  • 2009 spolumajiteľ Petit Pressu Verlagsgruppe Passau predáva svoje akcie nemeckej skupine Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft
  • 2011 vzniká predplatiteľský systém v online Piano. Združoval weby: Piano združovalo weby Sme.sk, Pravda.sk, Pluska.sk, tyzden.sk, HNonline.sk a Trend.sk. V roku 2016 predplatiteľský systém ohlásil koniec. 
  • 2014 nemecká spoločnosť Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft predáva 50-percentný podiel vo vydavateľstve Petit Press slovenskej spoločnosti Namav, za ktorou stála Penta Investments. Penta neskôr ustupuje do minority.
  • 2017 Penta predáva PSIS (spoločnosť Petra Vajdu) 5-percentný podiel v spoločnosti Petit Press. Stáva sa tak  60-percentným akcionárom v Petit Presse a Pente ostáva vo vydavateľstve 40-percentný podiel. Petit Press zároveň predáva divíziu Új Szó a Vasárnap spoločnosti News and Media Holding, patriacej Pente.
  • 2017 vedenie spoločnosti PSIS preberá syn Petra Vajdu - Martin Vajda.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.