StoryEditor

Agentúry hľadajú cesty, ako prilákať talenty do reklamy. Potrebujú aj udržať krok s technológiami (anketa Stratégií)

25.04.2025, 09:37
Autor:
palpal
  • Lídrov digitálnych agentúr sme sa pýtali, aké sú kľúčové výzvy, ktoré riešia v oblasti ľudských zdrojov vo svojich agentúrach. 
  • Viacerí sa zhodujú na tom, že čoraz väčšou výzvou je prilákať a udržať kvalitných ľudí. 
  • Martina Hríbiková z PHD Slovakia si myslí, že cestou je prispôsobenie leadershipu novej generácii.
  • Podľa Denisy Méry je dôležitou témou motivácia ľudí k profesijnému rastu. 
  • Peter Beljak z Mediabrands kladie dôraz na zdravé pracovné prostredie a podporu well-beingu.
  • Veľkou výzvou je podľa mnohých aj potreba neustáleho vzdelávania, najmä pokiaľ ide o využívanie technológií, analýzu dát a prácu s AI.
  • Ďalšie zaujímavé články nájdete v prílohe Digitálne Agentúry 2025, ktorá je vložená v aprílových Stratégiách. Stiahnuť v PDF si ju môžete tu.
image

Jakub Gombár
co-CEO
Invelity

Jakub Gombár
co-CEO
Invelity

V oblasti HR čelíme výzvam v nábore talentov, keďže performance marketing a programovanie si vyžadujú odborníkov s unikátnymi skills. Kľúčové je udržiavanie firemnej kultúry v dynamickom prostredí, kde je nevyhnutná flexibilita a neustále vzdelávanie. Riešime aj motiváciu a retenciu ľudí cez jasne nastavené KPI, odmeňovanie a kariérny rast. Dôležitá je synergia v rámci a aj medzi tímami a efektívna spolupráca, aby sme zabezpečili plynulosť procesov, efektivitu a spokojnosť klientov aj zamestnancov.

image

Marianna Mrnková

Marianna Mrnková
People & Culture Manager
GroupM

V GroupM prechádzame významnou transformáciou, ktorá prináša zmeny vo fungovaní viacerých tímov a nové príležitosti pre rozvoj našich ľudí. Meníme našu firemnú kultúru a budujeme také pracovné prostredie, kde sa rodia nápady a inovácie a prehlbuje sa spolupráca. Investujeme do rozvoja našich lídrov a upskillingu digitálnych a klientských tímov, aby sme boli vždy o krok vpred. Zároveň sa aktívne zameriavame na prilákanie mladých talentov. Chceme ukázať, že GroupM je atraktívny zamestnávateľ, kde môžu nájsť priestor pre sebarealizáciu, rast a pozitívnu firemnú kultúru. V súlade s globálnou stratégiou WPP od apríla posilňujeme našu prítomnosť v kancelárii, no zároveň si uvedomujeme dôležitosť flexibility, ktorú aj naďalej plne podporujeme.

image

Katarína Bizubová

Katarína Bizubová
Managing Director
Socialists

Najväčšou výzvou zostáva nájsť a udržať si skúsených ľudí v tomto našom rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Veľa mladých preferuje work-life balance, majú jasne nastavené očakávania. Ďalšia skupina preferuje freelance namiesto závislej činnosti. Situácia nie je jednoduchá, no neskladáme zbrane. Robíme všetko pre to, aby sme boli zaujímavou agentúrou, ktorá mladých bude lákať.

image

Juraj Schwarz

Juraj Schwarz
Group Client Director
Zenith

Kľúčových výziev v agentúrnom svete je viac – prvou z nich je jednoznačne nábor nových talentov. Ako vieme, kvalitných ľudí je na trhu práce málo a skôr či neskôr každá agentúra čelí ich nedostatku. Druhou výzvou je udržanie tímu a motivácia zamestnancov podávať dlhodobo kvalitné výsledky. V oboch prípadoch je riešením motivujúce ohodnotenie, atraktívne benefity a jasná vízia kariérneho rastu. A v neposlednom rade výborní klienti so zaujímavými zadaniami, ktorých máme u nás v agentúre dostatok.

image

Marián Hlinka
Client Service Director/Partner
Elite/Monday Lovers

Marián Hlinka
Client Service Director/Partner
Elite/Monday Lovers

Kľúčová výzva sú ľudské zdroje samotné. Bez srandy. Vôbec nájsť a obsadiť pozíciu aspoň dostatočne kvalitným človekom. Kedysi sme sa tak trochu smiali z formulky jedného nášho českého kolegu, že „nejsou lidi“, no aj tu u nás toto vrchovato platí. Celkovo náš agentúrny HR proces, bez ohľadu na pozíciu, ktorú sa snažíme obsadiť, sa predlžuje. A to nie ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-23 07:57:35 - Feat.: 0 - Title: Homeoffice je už samozrejmosť, zamestnanci oceňujú možnosť vzdelávania a pohodu na pracovisku (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-04-15 07:07:00 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry sa musia rýchlo prispôsobovať trendom, technológiám aj meniacim sa podmienkam (Anketa) 03 - Modified: 2025-04-22 10:19:57 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií) 04 - Modified: 2025-04-10 09:59:49 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry 2025: Trh sa turbulentne vyvíja. Vyhrá iba ten, kto bude inovovať 05 - Modified: 2025-04-09 09:54:37 - Feat.: 0 - Title: Anketa odhaľuje: Kľúč k úspešnej kreatíve sa skrýva v odvahe experimentovať
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2025 10:06