Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
27.09.2018, 00:00

Čoraz drahší šport. Pre vysielateľov aj pre divákov

Prémiový športový obsah je stále silným lákadlom pre divákov, práva na šport nakupujú už aj operátori.

Čoraz drahší šport. Pre vysielateľov aj pre divákov
Zdroj: Reuters

Pri športe platí, čím prestížnejšia súťaž, tým väčšia sledovanosť. Ak sú v hre Slováci, o to lepšie. Objemovo najväčším vysielateľom z voľne šírených televízií je RTVS, exkluzívny športový obsah je inak v ponuke platených staníc.

Trend postupného odlevu práv od verejnoprávnych vysielateľov smerom ku komerčným je evidentný v celej Európe, príchod novej športovej televízie Orange Sport len zvýšil konkurenciu nákupom ďalších športových práv.

Ceny, ktoré sú slovenskí vysielatelia ochotní zaplatiť za futbal, hokej či tenis, rastú do astronomických výšok.

Drahá exkluzivita

Finančné údaje za vysielacie práva na športové súťaže súkromné televízie neuvádzajú, priznávajú však, že sa pohybujú v miliónoch eur. V prípade najatraktívnejších súťaží – napríklad Premier League, či Liga majstrov vo futbale – až v desiatkach miliónoch eur. V inej pozícii je verejnoprávny vysielateľ, ktorý má zo zákona danú povinnosť zverejňovať svoje zmluvy.

​RTVS ponúka najväčšie športové podujatia, olympiády či svetové šampionáty v hokeji, futbale alebo cyklistike. Podľa Centrálneho registra zmlúv zaplatila RTVS za práva na zimné olympijské hry 2018 v Pjongčangu spolu s letnými, ktoré sa budú konať v roku 2020 v Tokiu, 2,1 milióna eur.

Licenciu vlastní celoeurópska televízna športová sieť Eurosport, spadajúca pod americkú spoločnosť Discovery. Za 1,3 miliardy eur ju získala v roku 2015, od roku 2018 pre väčšinu Európy a od 2022 pre Veľkú Britániu.

Koľko stojí šport?

Futbalové majstrovstvá sveta z leta 2018 v Rusku a tie budúce v roku 2022 v Katare odľahčili účet verejnoprávneho vysielateľa takmer o 3,8 milióna eur. Divácky atraktívne sú aj európske futbalové majstrovstvá. RTVS má práva aj na prenosy zo zápasov Slovenska v kvalifikácii Majstrovstiev Európy 20

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.