Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.11.2019, 17:40

Webom v októbri stúpla návštevnosť. Pravda a Joj si pripísali rekordy

Nárast návštevnosti zaznamenali takmer všetky weby v TOP 20, zmenilo sa aj ich poradie.

Webom v októbri stúpla návštevnosť. Pravda a Joj si pripísali rekordy
Zdroj: pexels.com

V októbri slovenským webom celkovo stúpla návštevnosť o 4 percentá voči predchádzajúcemu mesiacu a počet unikátnych návštevníkov sa opäť vrátil nad štvormiliónovú hranicu. Vyplýva to z oficiálneho auditu merania návštevnosti IABmonitor.

Nárast návštevnosti zaznamenali všetky weby v prvej pätnástke, zmenilo sa aj ich poradie v rebríčku najnavštevovanejších portálov. Poradie prvých troch zostáva nezmenené - lídrom sú Aktuality s 2,68 milióna unikátnych návštevníkov, dvojkou je Sme s 2,54 milióna a prvú trojku uzatvára Zoznam s 2,34 milióna unikátov.

Štvrtá Pluska sa vrátila nad 2 miliónovú hranicu a Pravda prvýkrát pokorila hranicu 1,8 milióna. Najväčší nárast návštevnosti, o takmer 25 percent, zaznamenal DennikN, čo znamenalo posun v rebríčku z 18. na 15. miesto. O tri priečky vyššie sa posunul aj Cas.sk, s 11 percentným nárastom a takmer 1,9 milióna unikátnymi návštevníkmi postúpil z 8. na 5. miesto, kde nahradil portál Hnonline.sk. Ten napriek medzimesačnému nárastu o viac než 4 percentá klesol z 5. na 7. pozíciu.

Weby rastú aj televíziám

Rekord si v októbri pripísala televízia Joj. Jej portál dosiahol v októbri historicky najvyššie čísla návštevnosti, pričom prvýkrát prekročil hranicu 1,2 milióna RU za mesiac. Voči predchádzajúcemu mesiacu ide o 7,3 percentný nárast. Portál televízie Markíza zaznamenal 2 percentný nárast na takmer 1,3 milióna RU, odstup od Joj je necelých 81- tisíc unikátnych návštevníkov. Portál RTVS sa drží pod hranicou 500-tisíc unikátnych návštevníkov.

Televízii Joj v októbri významne vzrástol aj spravodajský web noviny.sk. V októbri zaznamenal 916-tisíc unikátnych návštevníkov, čo je o 18 percent viac než predchádzajúci mesiac. Spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk si pripísal 11 percentný nárast a mesiac uzavrel s 1,47 milióna RU.

TOP 20 webových portálov v októbri 2019:

por. zmena portál október2019 (RU) september 2019 (RU) zmena
1. - aktuality.sk 2 679 421 2 600 341 3,0%
2. - sme.sk 2 535 171 2 452 364 3,4%
3. - zoznam.sk 2 337 592 2 258 391 3,5%
4. - pluska.sk 2 024 812 1 972 785 2,6%
5. +3 cas.sk 1 895 918 1 705 380 11,2%
6. - heureka.sk 1 893 879 1 785 104 6,1%
7. -2 hnonline.sk 1 881 292 1 804 349 4,3%
8. -1 pravda.sk 1 874 507 1 754 449 6,8%
9. +1 topky.sk 1 749 909 1 637 362 6,9%
10. -1 bazos.sk 1 748 797 1 704 330 2,6%
11. - tvnoviny.sk 1 470 908 1 409 189 4,4%
12. - dobrenoviny.sk 1 429 718 1 340 444 6,7%
13. - markiza.sk 1 291 965 1 266 105 2,0%
14. - joj.sk 1 211 184 1 128 953 7,3%
15. +3 dennikn.sk 1 155 627 928 146 24,5%
16. -1 webnoviny.sk 1 090 576 1 102 755 -1,1%
17. -1 refresher.sk 993 324 1 006 769 -1,3%
18. -1 azet.sk 992 492 983 950 0,9%
19. +3 noviny.sk 916 079 775 672 18,1%
20. - interez.sk 869 821 870 542 -0,1%

V poradí najsilnejšej pätice prevádzkovateľov webových portálov nenastali žiadne zmeny. Lídrom trhu je naďalej Ringier Axel Springer SK, od trhovej dvojky Petit Press si drží odstup 450-tisíc používateľov. Trojkou je Zoznam nasledovaný News and Media Holding a prvú päťku uzatvára MAFRA Slovakia. Pozíciu si o 2 priečky zlepšili vydavateľstvá Perex a FPD Media kvôli nárastu už spomenutých portálov Pravda a Cas. Do prvej desiatky sa vrátil Radim Smička (bazos.sk), naopak, vypadol z nej Startitup.

TOP 10 prevádzkovateľov webových portálov za október 2019:

por. zmena prevádzkovateľ október2019 (RU) september 2019 (RU) zmena
1. - Ringier Axel Springer SK 2 988 927 2 855 952 4,7%
aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk
2. - Petit Press 2 535 171 2 452 364 3,4%
sme.sk
3. - Zoznam 2 455 125 2 374 763 3,4%
zoznam.sk, topky.sk
4. - News and Media Holding 2 321 085 2 248 932 3,2%
pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk
5. - MAFRA Slovakia 1 993 518 1 895 781 5,2%
hnonline.sk, strategie.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk
6. +2 Perex 1 918 604 1 780 772 7,7%
pravda.sk, birdz.sk, avizo.sk
7. - Heureka shopping 1 896 746 1 787 694 6,1%
heureka.sk, kauf.sk, zoznamtovaru.sk
8. +2 FPD Media 1 895 918 1 705 380 11,2%
cas.sk
9. -3 Markíza-Slovakia 1 888 479 1 805 893 4,6%
tvnoviny.sk, markiza.sk
10. +1 Radim Smička 1 748 797 1 704 330 2,6%
bazos.sk

Ako konzumujeme obsah na webe

Používatelia pristupujú na web najčastejšie z mobilných telefónov, ich podiel tvorí dve tretiny, presne 69,5 percenta. Štvrtina (24,3 %) pristupuje na webové portály z počítačov, cez tablety navštevuje portály 6,2 percenta používateľov.
Z pohľadu času, ktorý návštevníci strávia na webových stránkach, je situácia opačná. Vedie prístup z PC (56,5 %), až potom nasledujú smartfóny (37,9 %) a tablety (5,6 %).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.