StoryEditor

Toto sú najobľúbenejšie značky Slovákov

22.03.2023, 07:48
Autor:
redred

Na vrchol rebríčka sa už piatykrát dostalo kníhkupectvo Martinus. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti KPMG na Slovensku.

Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG CX Study organizuje spoločnosti KPMG na Slovensku už po šiestykrát. Jeho cieľom bolo zistiť stav zákazníckej skúsenosti naprieč značkami a sektormi za rok 2022.

„V prostredí pretrvávajúcej nestability zákazníci viac premýšľajú nad tým, kde a na čo míňajú svoje peniaze. Firmy sa museli strategicky pripraviť na dôsledky nepriaznivej ekonomickej situácie a poklesu disponibilných príjmov svojich zákazníkov. Nie vždy si ale uvedomujú, že práve dobrá zákaznícka skúsenosť je jednou z ciest, ako si udržať zákazníka aj v náročných obdobiach. V konečnom dôsledku, ak je zákaznícka skúsenosť robená dobre, spoločnosti môže priniesť lepšie finančné výsledky,“ vysvetľuje Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.

Z výsledkov prieskumu:

  • Vedúcu pozíciu si už po piaty raz obhájilo kníhkupectvo Martinus pred sieťou lekární Dr.Max a reťazcom dm drogerie markt.
  • Skokanom roka je Tatra banka, ktorá si zlepšila svoje skóre a postúpila v hodnotení o 51 miest.
  • Po dvoch rokoch sa do prieskumu vrátil sektor Cestovanie, v rámci ktorého sa objavil aj nováčik roka – známy online rezervačný portál Booking.com.
  • V aktuálnom ročníku prieskumu si viac ako 64 % značiek medziročne zlepšilo svoje hodnotenie, čím nasledujeme celosvetový trend rastúcej spokojnosti.
  • Najväčší nárast v porovnaní s rokom 2021 zaznamenali sektory Logistika a Verejný sektor.
  • Celkovo najlepšie hodnoteným sektorom v prieskume sa stal sektor Maloobchodu, ktorého priemerné hodnotenie v rámci CEE regiónu sa nachádza 3,2 % nad priemerom trhu. Z tejto kategórie sú aj lídri prieskumu: Martinus, Dr.Max a dm drogerie markt.

KPMG CX Study: Rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku za rok 2022

image

KPMG štúdia o najobľúbenejších značkách

O prieskume: KPMG CX Study sa zúčastnilo viac ako 2500 respondentov, ktorí poskytli celkovo vyše 26-tisíc odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu v 10 sektoroch: Maloobchod, Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Logistika, Obchodné reťazce s potravinami, Finančné služby, Zábava a voľný čas, Energetika, Cestovanie a hotely, Telekomunikácie, Verejný sektor.

01 - Modified: 2023-05-15 10:05:38 - Feat.: - Title: Zmena na pozícii riadiaceho partnera KPMG na Slovensku 02 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie 03 - Modified: 2022-04-01 08:30:46 - Feat.: - Title: Štúdia KPMG: Trend zlepšovania zákazníckej skúsenosti sa zastavil 04 - Modified: 2020-11-26 13:23:25 - Feat.: - Title: Prieskum: Cenová citlivosť zákazníkov počas pandémie klesla 05 - Modified: 2019-03-15 09:06:26 - Feat.: - Title: KPMG: Spokojný zákazník je synonymom profitu
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. jún 2023 06:37