Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG CX Study organizuje spoločnosti KPMG na Slovensku už po šiestykrát. Jeho cieľom bolo zistiť stav zákazníckej skúsenosti naprieč značkami a sektormi za rok 2022.
„V prostredí pretrvávajúcej nestability zákazníci viac premýšľajú nad tým, kde a na čo míňajú svoje peniaze. Firmy sa museli strategicky pripraviť na dôsledky nepriaznivej ekonomickej situácie a poklesu disponibilných príjmov svojich zákazníkov. Nie vždy si ale uvedomujú, že práve dobrá zákaznícka skúsenosť je jednou z ciest, ako si udržať zákazníka aj v náročných obdobiach. V konečnom dôsledku, ak je zákaznícka skúsenosť robená dobre, spoločnosti môže priniesť lepšie finančné výsledky,“ vysvetľuje Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.
Z výsledkov prieskumu:
- Vedúcu pozíciu si už po piaty raz obhájilo kníhkupectvo Martinus pred sieťou lekární Dr.Max a reťazcom dm drogerie markt.
- Skokanom roka je Tatra banka, ktorá si zlepšila svoje skóre a postúpila v hodnotení o 51 miest.
- Po dvoch rokoch sa do prieskumu vrátil sektor Cestovanie, v rámci ktorého sa objavil aj nováčik roka – známy online rezervačný portál Booking.com.
- V aktuálnom ročníku prieskumu si viac ako 64 % značiek medziročne zlepšilo svoje hodnotenie, čím nasledujeme celosvetový trend rastúcej spokojnosti.
- Najväčší nárast v porovnaní s rokom 2021 zaznamenali sektory Logistika a Verejný sektor.
- Celkovo najlepšie hodnoteným sektorom v prieskume sa stal sektor Maloobchodu, ktorého priemerné hodnotenie v rámci CEE regiónu sa nachádza 3,2 % nad priemerom trhu. Z tejto kategórie sú aj lídri prieskumu: Martinus, Dr.Max a dm drogerie markt.
KPMG CX Study: Rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku za rok 2022
O prieskume: KPMG CX Study sa zúčastnilo viac ako 2500 respondentov, ktorí poskytli celkovo vyše 26-tisíc odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu v 10 sektoroch: Maloobchod, Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Logistika, Obchodné reťazce s potravinami, Finančné služby, Zábava a voľný čas, Energetika, Cestovanie a hotely, Telekomunikácie, Verejný sektor.