StoryEditor

PROKOP 2022: TOTO SÚ NAJLEPŠIE PR PROJEKTY

30.03.2023, 21:22
Autor:
redred

V 19 kategóriách si agentúry a klienti odniesli 63 ocenení. Najúspešnejšou agentúrou sa stala SKPR STRATEGIES.

Asociácia public relations SR  slávnostne vyhlásila víťazné práce 13. ročníka súťaže PROKOP, ktorá oceňuje najlepšie slovenské PR projekty a kampane za minulý rok. V 19 kategóriách si agentúry a klienti odniesli 63 ocenení. Najúspešnejšou agentúrou sa stala SKPR STRATEGIES. Ocenenie klient roka si odnáša Kofola ČeskoSlovensko. PR osobnosťou roka sa stala Luciu Strnad Muthová z Allianz – Slovenská sporiteľňa.

image

PROKOP 2022

V aktuálnom ročníku PROKOP 2022 súťažilo 47 prihlasovateľov, ktorí zaregistrovali celkovo až 174 prác. Tie v polovici marca hodnotila 19-členná porota zložená z odborníkov z PR brandže a kreatívneho priemyslu.

Pôvodných 18 kategórií porota rozšírila adhoc o ďalšiu špeciálnu kategóriu Ukrajina,do ktorej presunula osem prihlásených projektov, ktoré sa týkali komunikácie a kampaní spoločností a inštitúcií súvisiacich s vojnou na Ukrajine.

Postupným viackolovým hodnotením porota do užšieho výberu a na shortlist posunula 105prác, z nich vo finálne ocenila 63 projektov a kampaní, ktorým v jednotlivých kategóriách udelila prvé, druhé a tretie miesto.

Najúspešnejšou PR agentúrou ročníka sa stala agentúra SKPR STRATEGIES, ktorá obhájila minuloročné prvenstvo. Toto ocenenie získava agentúra, ktorá získa najviac bodov podľa počtu získaných ocenení a shortlistov. Na druhom mieste skočnila agentúra Seesame a na treťom 1st CLASS AGENCY.

Najúspešnejším klientom ročníka sa stala Kofola ČeskoSlovensko. Toto ocenenie udeľuje porota po prvýkrát rovnakou metodikou ako pri agentúre roka. V tomto ročníku ho získava Kofola ČeskoSlovensko, ktorá bola nielen úspešná v dôležitých kategóriách, ale zároveň prezentovalakreatívne a variabilné práce a kampane. Druhý v poradí skončil LIDL Slovenská republika a tretia Slovenská sporiteľňa.

PR Newcomerom roka sa stala agentúra PA Matters.

Ocenenie PR Newcomer sa taktiež udeľuje prvýkrát. Jeho cieľom je upozorniť na začínajúcich profesionálov, PR agentúry a jednotlivcov podnikajúcich v PR, ktorí začali s podnikaním v posledných troch rokoch. Členov odbornej poroty zaujal prístup a výsledky PA Matters, ktorá svojimi prácami zabodovala aj v medzinárodných PR súťažiach a aktívne pôsobí v štandardizácii služieb Public Affairs. 

PR Osobnosťou roka 2022 sa stala Lucia Strnad Muthová

Riaditeľka odboru firemnej komunikácie a hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne je dvojnásobnou držiteľkou ocenenia Hovorca roka. O PR Osobnosti rozhodovali iba členovia APRSR. Ocenili kontinuálnu podporu strategickej komunikácie vo firme, presadzovanie filantropických aktivít, realizáciu veľmi kvalitných PR projektov, vrátane ocenenej kreatívnej internej kampane pri zmenách Allianz – Slovenskej poisťovne v roku 2022.

MIMORIADNA CENA

Porota zároveň udelila dve Mimoriadne ceny,  a to Odboru pre strategickú komunikáciu Úradu vlády SR. V tomto roku asociácia špecificky hľadala aj projekty, ktoré realizovali verejné inštitúcie. Porotu zaujal projekt Operácia Anthropoid – Naši hrdinovia, ktorý prihlásil Odbor pre strategickú komunikáciu Úradu vlády SR. Strategická komunikácia štátu má dnes nevyhnutnú úlohu v podpore demokratických inštitúcií a hodnôt, v prevencii extrémizmu, ako aj v boji proti dezinformáciám. Porota verí, že zo strany štátu bude takáto komunikácia pribúdať.

Druhú Mimoriadnu cenu udelila porota organizácii Úsmev ako dar a agentúre SKPR STRATEGIES za dlhodobú a komplexnú komunikáciu. Koncert Úsmev ako dar patrí už 40 rokov  k vianočnému obdobiu. V súvislosti s týmto úctyhodným jubileom ocenila odborná porota kontinuálnu a komplexnú komunikáciu Spoločnosti priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar. Vďaka dlhodobej komunikácii sa tejto našej najstaršej a najväčšej mimovládnej organizácii pôsobiacej v oblasti náhradnej starostlivosti darí budovať povedomie o ohrozeným deťoch a  rodinách.

CENA ZA ETIKU V KOMUNIKÁCII

Novinkou špeciálnych ocenení je Cena za etiku v komunikácii, ktorou chce APRSR oceňovať mimoriadny vklad do oblasti etiky komunikácie v intenciách Etického kódexu APRSR.

Je učená pre organizácie, jednotlivca/ov alebo aktivity podporujúce etický a zodpovedný prístup v komunikácii, integritu profesionálov v oblasti komunikácie, etické postupy a transparentnosť vo vzťahoch s internou a externou verejnosťou, alebo podporujúce verejnú diskusiu o etike v komunikácii. 

PROKOP porota a APRSR po prvý krát tak udelili rovno dve ceny. Prvú Cenu za etiku v komunikácii získala nezisková organizácia Tvoj Buddy, ktorá spája dobrovoľníkov s deťmi z centier pre deti a rodiny, a ocenila jej etickú komunikáciu a ochranu detí.

Druhú cenu získal projekt Elfovia agentúry New School Communication, ktorý aktívne bojuje proti dezinformáciám a trollom na sociálnych sieťach médií a mimovládnych organizácií a pomáha tak inštitúciám, ktoré čelia extrémnemu náporu dezinformátorov a nenávisti. 

A tu sú kompletné výsledky:

KATEGÓRIA CORPORATE COMMUNICATION

1. miesto

Projekt: Vodozádržné opatrenia Rajecká dolina

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: Kofola ČeskoSlovensko

2. miesto

Projekt: ENTER Olympiáda

Od: casual v spolupráci s MUW Saatchi&Saatchi, Wavemaker

Pre klienta: Slovak Telekom

3. miesto

Projekt: Budúcnosť na Slovensku

Od: Slovenská sporiteľňa v spolupráci s agentúrami Zaraguza, Wavemaker, Crossline

Pre: Slovenská sporiteľňa

KATEGÓRIA BUSINESS TO BUSINESS PR (B2B):

3. miesto

Projekt: SeedStarter Slovenskej sporiteľne

Od: Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Crossline

Pre: Slovenská sporiteľňa

KATEGÓRIA BUSINESS TO CONSUMER PR (B2C):

1. miesto

Projekt: Thinkpad - 30 rokov inovácií

Od: SKPR STRATEGIES

Pre klienta: Lenovo

2. miesto

Projekt: Cirkulka začala písať nový príbeh

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: Kofola ČeskoSlovensko

2. miesto

Projekt: Launch HalfPrice na Slovensku

Od: PRimetime

Pre klienta: CCC

3. miesto

Projekt: Kampaň „Najlepší s najlepšími“

Od: Seesame

Pre klienta: McDonald’s Slovakia

3. miesto

Projekt: Stretnutie brandy s kávičkármi

Od: PRimetime

Pre klienta: Hubert J.E.

KATEGÓRIA CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY:

1. miesto

Projekt: FAST HEROES

Od: Grape PR

Pre klienta: IQVIA

1. miesto

Projekt: Svet potrebuje vedu, veda potrebuje ženy

Od: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA

Pre klienta: L´Oréal 

2. miesto

Projekt: Krúžok Po škole s McDonald’s Cupom

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: McDonald’s Slovakia

3. miesto

Projekt: Hovorte úprimne o duševnej nepohode

Od: TRIAD

Pre klienta: UNIQA

KATEGÓRIA INTERNAL COMMUNICATION/EMPLOYEE BRANDING

1. miesto

Projekt: POHYB JE ZDRAVÝ: Jarný reštart vo VšZP

Od: Všeobecná zdravotná poisťovňa

2. miesto

Projekt: POĎŤE S NAMI HORE. AKO SME NAŠLI LANOVKÁROV?

Od: Neopublic

Pre klienta: Leitech Stará Ľubovňa

2. miesto

Projekt: Pečie celé Henkel Slovensko

Od: Seesame v spolupráci s ProvocationBureau

Pre klienta: Henkel Slovensko

3. miesto

Projekt: Sťahovanie centrály Allianz

Od: Allianz - Slovenská poisťovňa

3. miesto

Projekt: Tváre hodnôt

Od: Robert Slovák a jeho priatelia, v spolupráci s SKPR STRATEGIES 

Pre klienta: Lidl Slovenská republika

KATEGÓRIA KRÍZOVÁ KOMUNIKÁCIA/ISSUES MANAGEMENT

3. miesto

Projekt: Najdlhšia krízová komunikácia

Od: Dynamic Relations 2000

Pre klienta: SLOVNAFT

KATEGÓRIA POLITICKÁ KOMUNIKÁCIA, POLITICKÉ PR, PUBLIC AFFAIRS

1. miesto

Projekt: Nemlčať je zlato

Od: Seesame v spolupráci s Mannschaft

Pre klienta: Úrad na ochranu oznamovateľov

2. miesto

Projekt: Zvýšenie povedomia verejnosti o živote s dlhmi, ale aj o oslabených právach veriteľov

Od: Neopublic

Pre klienta: ASINS

2. miesto

Projekt: Operácia Anthropoid – Naši hrdinovia

Od: Odbor pre strategickú komunikáciu, Úrad vlády SR

3. miesto

Projekt: Komunikácia slovenskej expozície na Expo 2020 Dubaj

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci s MertelAgency

Pre klienta: Ministerstvo hospodárstva SR

3. miesto

Projekt: Naša pomoc nepozná hranice

Od: Seesame v spolupráci s Mannschaft

Pre klienta: Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu

KATEGÓRIA REGIONAL RELATIONS

2. miesto

Projekt: Kofola vodozádržné opatrenia Rajecká dolina

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: Kofola ČeskoSlovensko

3. miesto

Projekt: Návrat značky HC DUKLA Senica na slovenskú hokejovú mapu

Od: Zaraguza

Pre klienta: HC Dukla Senica

ŠPECIÁLNE KATEGÓRIE

KATEGÓRIA TRADITIONAL MEDIA PR

1. miesto

Projekt: Svet potrebuje vedu, veda potrebuje ženy

Od: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA

Pre klienta: L´Oréal 

2. miesto

Projekt: Návrat Sandry

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: Kofola ČeskoSlovensko

2. miesto

Projekt: Prvá dáma Tatier

Od: DynamicRelations 2000

Pre klienta: MoresResort

3. miesto

Projekt: Deň, keď Dubaj patril Slovensku

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci MertelAgency

Pre klienta: Ministerstvo hospodárstva SR

3. miesto

Projekt: Výstava 33 dní s medveďmi v Galérii SPP

Od: MEDIA CENTRAL

Pre klienta: SPP

KATEGÓRIA PRODUCT PLACEMENT

1. miesto

Projekt: Productplacement pre Familypark

Od: GETLIKE

Pre klienta: Familypark

2. miesto

Projekt: Kláštorná Kalcia – Sila znovuzrodenia

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: Kofola ČeskoSlovensko

KATEGÓRIA DIGITAL PR

1. miesto

Projekt: Džukyho pondelky

Od: Grape PR

Pre klienta: Slovak Parcel Service

2. miesto

Projekt: Návrat značky HC DUKLA Senica na slovenskú hokejovú mapu

Od: Zaraguza

Pre klienta: HC Dukla Senica

3. miesto

Projekt: Moji milí Slováci - Digital

Od: Zaraguza, Wavemaker, Divino

Pre klienta: Slovenská sporiteľňa

3. miesto

Projekt: Úprimnosť sa cení

Od: event2all v spolupráci Oddelenie komunikácie ZSSK

Pre klienta: Železničná spoločnosť Slovensko

KATEGÓRIA EXPERIENCE PR

1. miesto

Projekt: Danubiana a BMW pre Slovensko a Svet

Od: BMW Slovenská republika

2. miesto

Projekt: Prvá dáma Tatier

Od: DynamicRelations 2000

Pre klienta: MoresResort

3. miesto

Projekt: Stretnutie brandy s kávičkármi

Od: PRimetime

Pre klienta: Hubert J.E.

3. miesto

Projekt: Wow Wi-Fi

Od: casual

Pre klienta: Slovak Telekom

KATEGÓRIA NONPROFIT PR

1. miesto

Projekt: Láska na prvý pohľad inak

Od: Promiseo

Pre klienta: Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

2. miesto

Projekt: Hlad trápi aj ľudí na Slovensku

Od: Seesame v spolupráci s Mannschaft, Playground

Pre klienta: OZ Vagus

3. miesto

Projekt: Deti v núdzi musí byť vidieť

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci RESPECT APP

Pre klienta: Úsmev ako dar

KATEGÓRIA CONTENT IN PR

1. miesto

Projekt: JANOLYTIK: Info za všetky prachy

Od: Divino v spolupráci s Nicetry, Wavemaker

Pre klienta: Slovenská sporiteľňa

2. miesto

Projekt: NDI Magazín

Od: Seesame

Pre klienta: Nadácia Dionýza Ilkoviča

3. miesto

Projekt: NENALEŤME

Od: Poštová banka

KATEGÓRIA CREATIVITY IN PR

1. miesto

Projekt: Centova diéta

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci s Wiktor Leo Burnett

Pre klienta: Lidl Slovenská republika

2. miesto

Projekt: PLASTIC IS FANTASTIC

Od: DynamicRelations 2000

Pre klienta: BUDIŠ, SLOVNAFT

KATEGÓRIA DATA IN PR

1. miesto

Projekt: Posvieťme si na depresiu: neviditeľnú pandémiu v strednej a východnej Európe a Pobaltí

Od: Seesame

Pre klienta: Janssen

2. miesto

Projekt: Lidl nám to zrátal

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci s Mazars Slovensko

Pre klienta: Lidl Slovenská republika

KATEGÓRIA INTEGRATED CAMPAIGN

1. miesto

Projekt: Nemlčať je zlato

Od: Seesame v spolupráci s Mannschaft

Pre klienta: Úrad na ochranu oznamovateľov

1. miesto

Projekt: Zaostrené na PODEĽ SA A POMÔŽ

Od: SKPR STRATEGIES v spolupráci s Wiktor Leo Burnett

Pre klienta: Lidl Slovenská republika

3. miesto

Projekt: ENTER Olympiáda

Od: casual v spolupráci s MUW Saatchi&Saatchi, Wavemaker

Pre klienta: Slovak Telekom

KATEGÓRIA SMALL BUDGET

1. miesto

Projekt: Radegast horká výzva - Nosičská stovka

Od: Black Apple v spolupráci s CrestCommunications

Pre klienta: Radegast SK

1. miesto

Projekt: Pozdravy z USA

Od: SKPR STRATEGIES

Pre klienta: Simplicity

2. miesto

Projekt: Wow Wi-Fi

Od: casual

Pre klienta: Slovak Telekom

3. miesto

Projekt: RAJO Vegan

Od: 1st CLASS AGENCY

Pre klienta: RAJO

KATEGÓRIA UKRAJINA

1. miesto

Projekt: MIER UKRAJINE

Od: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA

Pre klienta: iniciatíva MIER UKRAJINE

2. miesto

Projekt: Spolu pre Ukrajinu

Od: Slovenská sporiteľňa, Nadácia Slovenskej sporiteľne

2. miesto

Projekt: Zakliata jaskyňa - Rozprávka, ktorá potešila aj ukrajinské deti na Slovensku

Od: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA

Pre klienta: GARFIELD FILM

3. miesto

Projekt: Kto pomôže Ukrajine

Od: Seesame

Pre klienta: Kto pomôže Ukrajine

3. miesto

Projekt: Nastenka: Hlas proti ruskej propagande

Od: THIS IS LOCCO v spolupráci so Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

Pre klienta: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

01 - Modified: 2023-03-31 07:32:44 - Feat.: 0 - Title: PROKOP 2022: Najúspešnejšou agentúrou je SKPR Strategies 02 - Modified: 2023-03-22 10:12:42 - Feat.: 0 - Title: PROKOP 2022: Shortlist najlepších slovenských PR projektov je známy
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 09:41