StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Ako nás mýlia asociácie

Keď budeš používať náš produkt, budeš sa mať tak dobre ako ľudia v reklame.

Vždy predtým, ako Pavlov doniesol psom jedlo, zazvonil zvončekom. Psy sa naučili, že ten zvuk = jedlo. A tak slintali hneď ako započuli zvuk zvončeka. Bez ohľadu na to, či nasledovalo kŕmenie, alebo nie. Získali teda nesprávnu asociáciu, klon spájať udalosti, ktoré spolu nesúvisia.

archív

​Toto je jeden z mojich najobľúbenejších kreslených vtipov od Marka Stiversa, ktorý krásne ilustruje aj zámenu príčiny s následkom, o ktorej som písal v tejto sérii Omylov a fenoménov.

archív

​V reklame sa množstvo produktov spája so zdravými, peknými a šťastnými ľuďmi. Podvedome sa tak tvorcovia reklám snažia podsunúť asociáciu, že keď budeš používať náš produkt, budeš sa mať tak dobre ako ľudia v reklame. Sila asociácií sa využíva napríklad pri spájaní značky alebo produktu s celebritou. Rýchly Sagan = rýchla 4G sieť. Stará vec, ale stále funguje.

archív

​Prečítajte si aj: Fenomény a omyly komunikácie o identifikácii so skupinou.

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:11