StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Negatívna cesta

Viete čo je via negativa?

Via negativa je filozofia, ktorú opísali už starí Gréci a Rimania. Je to teória, podľa ktorej nevieme odpovedať na otázku ako dosiahnuť úspech, ale vieme presne pomenovať čo úspechu bráni a čo ho ničí.

archív

​Ľudstvo má odnepamäti ambíciu pochopiť veci, dianie, svet, seba. Sústredíme sa na analyzovanie, hypotézy, racionálne "vysvetľovačky" a míňame tak čas a energiu na aktivitu, ktorá často nevedie nikam. Maximálne tak k dezilúzii z toho, ako málo vieme o príčinách javov. Americký multimilionár Warren Buffet tiež využíval negatívnu cestu. Vyhýbal sa problémom a uspel.

archív

​Načo nám to je v komunikácii a reklame? Via negativa sa využíva pri vyhodnocovaní rizík komunikácie, kedy ako diablov advokát skúšate nájsť nedostatky a potenciálne problémy: či vaša kampaň nedehonestuje, neuráža, nezľahčuje niečo vážne a podobne. Všelijakí stratégovia a konzultanti majú nošu tipov čo a ako robiť. V praxi je však oveľa dôležitejšie sústrediť sa na to, čo nerobiť. Ak vám nejaká stratégia nezafungovala, poučte sa z nej a neopakujte ju.

Fina

Zdroj: Print čerpacích staníc Fina z roku 1962, foto: Mid_Century Ads, Taschen

Prečítajte si aj:

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 14:45