Vaše meno je váš brand. Logo je tvárou značky, vašim logom je však vaša tvár. Za akýmkoľvek produktom, službou, firmou je vždy - logicky - nejaký konkrétny človek. Ľudia založili firmy, vytvorili služby a vykreovali všetky značky. V niektorých odvetviach sa z ľudí stávajú značky. Tvár Lagerfelda je jeho logom. Ale aj za inými úspešnými značkami je často známa tvár – Steve Jobs, Elon Musk a tak ďalej. O Jobsovi som písal v texte o únave z rozhodovania:
To, že sa rozhodol obliekať stále rovnako – modré rifle, čierny rolák – mu pomohlo jednoznačne zadefinovať vizualitu svojej značky „Steve Jobs“.
Skúste si vygoogliť Lagerfelda, Warhola či Dalího. Uvidíte ako pekne konzistentne držia svoju značku, logo a identitu. Ako nezameniteľné brandy.
V prípade, že ste osobnosť, ktorá je značkou (módny dizajnér, umelec, ale aj napríklad politik), nesnažte sa prerobiť seba samého. Buďte úprimný, ak ste introvert, neprejavujte sa verejnými excesmi, neprerábajte samého seba nasilu. Vašu osobnú značku by ste mali budovať podobne ako akúkoľvek inú značku. Nestačí, aby ju ľudia poznali, mali by jej dôverovať, mali by si s ňou spájať nejaké emócie a vnímať jej hodnoty, či poslanie.
A naopak. Jedna z teórii budovania značiek hovorí, že o značke treba uvažovať ako o živom človeku. Pomôcť zadefinovať pozicioning či hodnoty značky nám môžu otázky typu: „Aký by bol náš brand, keby bol človekom? Aké hodnoty by vyznával? Bol by mierumilovný a láskavý alebo akčný a drzý? Obdivoval by novinky, trendy, alebo by bol skôr konzervatívny klasik?“