StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Mať názor nie je na škodu

Silná osobnosť by mala mať názor a nemala by sa ho báť vyjadriť. Ako niektoré značky.

Mnoho značiek chce osloviť všetkých, masy a potom sú také nemastné - neslané. Nikoho sa nechcú dotknúť a potom sa neprejavia radšej vôbec. Ako niektorí ľudia.

archív

„Nemôžeš byť s každým kamarát...“ rapuje otec slovenského hip-hopu Vec v jednej zo svojich piesní. To isté platí aj pre značky, ktoré sú aktívne, chcú tvoriť hodnoty a byť prínosom pre spoločnosť – a to je najvyšší level pri vytváraní hodnotných brandov.

  archív

Silná osobnosť by mala mať názor a nemala by sa ho báť vyjadriť. Málo je takých značiek ako IKEA, ktorá otvorene píše vo svojom katalógu o lesbickom páre tvoriacom rodinu, či o bývaní utečencov bez strechy nad hlavou. Na podporu utečencov IKEA zriadila vo svojej predajni izbu zariadenú presne tak, ako ju má jedna sýrska rodina. Mohli ste sa tak ocitnúť „priamo v ich obývačke“, pozrite video:

Aj na Slovensku máme značky, ktoré sa neboja nahlas hovoriť o háklivých témach. O2 sa postavilo na obhajobu cícerovej nátierky, ktorá bola krivo obvinená zo šírenia nákazy, spolu so Slovenskou sporiteľňou sa zastali aj bežca Mateja Tótha, ktorému zastavili činnosť pre podozrenie z dopingu. V oboch prípadoch to mohlo dopadnúť aj zle – keby sa ukázalo, že Tóth naozaj dopoval, tak to urobí trochu reputačnú galibu firmám.

Ešte háklivejšia bola téma utečencov. V rámci nej podporila Výzvu k ľudskosti napríklad aj firma Curaprox. „Je pre nás dôležité otvárať aj témy, ktoré sú na Slovensku v úzadí, často neobľúbené až kontroverzné. Týmto spôsobom dávame najavo náš postoj ako značky k spoločenským témam. “ povedala na cenu Marketér roka nominovaná Lucia Rabatinová v rozhovore pre Stratégie.

Ak ste o niečom presvedčení, nehanbite sa za to, nebojte sa a povedzte to nahlas. V medziach zákona samozrejme.

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:09