Róbert Slovák
StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Stratené náklady

Keď ste v kine a nepáči sa vám film, ale ostanete do konca, lebo ste zaň zaplatili. Alebo keď máte kampaň, ktorá vôbec nefunguje, ale nezastavíte ju, lebo už stála veľa peňazí. To sú klamy stratených nákladov. Ale je to jedno, už ich aj tak nezískate späť.

Nikdy si nemôžete byť stopercentne istý tým, že vaše rozhodnutie bolo správne. Je dobré si nechať otvorenú cestu na jeho zmenu. Zastaviť projekt, keď nevychádza dobre, a vyrovnať sa s tým, že sme urobili chybu. To je racionálne správanie.

Prečo nás máta klam stratených nákladov? Jedna je to kvôli túžbe po stabilite, o snahe budiť dôveryhodný dojem. Veď predsa, ak niečo nedokončím, spoločnosť to bude hodnotiť ako neúspech. Sám som to zažil, keď som nedokončil film Fabrika smrti. Čo je to za producenta, ktorý nedokončí film? Dostať z toho sa dá napríklad obrátením nevýhody na výhodu. Tak som nakrútil paradokument Prvý slovenský horor - film o tom, prečo som nedokončil ten film predtým. 

Prednedávnom internetmi prehrmela „kauza” v ktorej sa streetartové umenie na námestí SNP v Bratislave prekrylo reklamou na IKEA. Po veľkej kritike sa IKEA rozhodla svoju reklamu stiahnuť. To je pekná ukážka toho, ako zastaviť aktivitu, ktorá nedopadla dobre.

Zdroj: Rolf Dobelli, Umenie jasného myslenia 

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:12