Inzerenti: "Musíme byť na TikToku, na telku sa už nikto nepozerá."
TikTok: "Musíme byť v telke, lebo potrebujeme viac ľudí v TikToku"
A tak si teda môžete pozrieť prvú reklamu Tik Toku v televízii ever. Hovorí o denných rutinách ľudí počas korony. Páči sa vám?
Bohužiaľ, fakt je ten, že veľa,naozaj veľa online marketérov má Google, YouTube, Facebook, Instagram a spol. za modlu. Všetky ostatné médiá sú vyhadzovanie peňazí.
V hlave mi utkvel pamätný výrok jedného z nich, pracujúceho pre známu digitálnu agentúru. Citujem: "Keď chce niekto utopiť rozpočet, potom dá reklamu do médií. Ak chce niekto rozumne využiť svoje peniaze na reklamu, tak ide na Google a Facebook."
Nuž, fakt je ten, že je to úplný nezmysel. Klasické médiá, a zvlášť televízia, sú v mnohých aspektoch efektívnej komunikácie omnoho dôležitejšie ako samotné digitálne platformy. Sú hodnovernejšie, majú vyšší zásah v kratšom čase, sú lacnejšie.
Chcete jeden dôkaz za všetky?
Skúste uhádnuť, ktorý segment je najväčším zadávateľom televíznej reklamy vo Veľkej Británii, na najväčšom reklamnom trhu v Európe? Nie sú to automobilky, banky, predajcovia rýchloobrátkového tovaru, telekomunikácie. Sú to online biznisy, aplikácie, služb- Google, Facebook, Amazon, Uber, Trivago, Booking, Netflix...
Keď majú tieto služby dominujúce digitálnemu svetu niečo viac premakané ako samotný produkt, tak je to ich marketing. Schopnosť vyvolať dojem, akoby ste nič iné vo svojom komunikačnom mixe nepotrebovali.
Pozrite si program ľubovoľnej domácej či zahraničnej konferencie o marketingu a je vysoká pravdepodobnosť, že jeho väčšina bude venovaná Googlu, Facebooku, YouTube, Instagramu, messengerom. Alebo ešte lepšie, pozrite si rozdelenie svojho rozpočtu, koľko na internete sami investujete do duopolu a koľko do všetkého ostatného.
Ak väčšinu, potom by ste si rozhodne mali pozrieť týchto 5 infografík.