Už druhý mesiac za sebou sme sa ako porotcovia stretli pri hodnotení prác opäť v priestoroch Stratégií, aj keď na niektorých tvárach sa znovu objavili rúška. Relatívne nízky počet prihlásených prác tiež odrážal to, že aj v reklamnom svete stále žijeme obdobie zasiahnuté ochorením COVID-19 a obdobie pred nami má určite veľa otáznikov. A otázniky v nás alebo minimálne u mňa vzbudzujú aj niektoré práce. Aj keď toto obdobie určite nie je pre nikoho ľahké, nemali by sme skĺzavať do mentálneho stavu, že všetko, čo robíme, je hodné kreatívnej súťaže. Lebo niekedy to tak môže pôsobiť.
Mrzí ma, keď musíme hodnotiť práce známkami 1 – 3 (škodlivá, zbytočná, nudná), pretože aj za nimi je strávená energia a čas. Toto hodnotenie, ako aj podstata biznisu, v ktorom pracujeme, je však primárne o kreativite. O schopnosti nájsť invenčnú myšlienku, ktorá posunie obyčajné, inak strohé posolstvo zaujímavým spôsobom bližšie k srdciam a mysliam svojich zákazníkov.
A čo v tomto kontexte zaujalo tento mesiac najviac? Magna, ktorá rok čo rok dokazuje, že dokáže robiť fundraising vďaka komunikácii vždy trochu inak. Telekom, ktorý pobavil a má reklamu, ktorá neomrzí na jedno pozretie. Hoci pri tejto práci sme diskutovali, či odkaz, že si máme zvykať na to, že dátovať budú naozaj všetci a budeme mať nosy zaryté do mobilných zariadení, je dobré alebo vlastne nespoločenské. No baví nás to a berieme to v tomto prípade s humornou nadsádzkou. Borovička Borec, ktorá zaujímavo využila zrušené MS hokeji, vymyslela event a naviazala okolo neho svoju online komunikáciu. Normálne sa mi stala táto značka sympatickejšou, hoci produkt nepijem. A dokonca aj 4ka a #jemito4 svojou jednoduchosťou.
Držím vám všetkým v najbližších mesiacoch palce.