|
Ján Briatka Marketing & PR Manager Volkswagen Úžitkové vozidlá |
Hodnotenie sa v tejto zložitej dobe opäť presunulo do online priestoru, ktorý sa pre mnohých z nás stáva skôr novým normálom ako ojedinelým „spestrením“ pracovného dňa. Zoom meeting však vôbec nebránil skvelej diskusii. Hlavne ak je o čom diskutovať, tak ako v tomto prípade. Septembrové hodnotenie vynikalo nie len z hľadiska množstva prihlásených prác, predovšetkým však ich kvalitou. Verím, že nielen pre mňa to bol najsilnejší spomedzi všetkých mesiacov v tomto roku.
A ktoré práce rezonovali najviac? Spot pre Isadore, ktorý je vynikajúcou ukážkou toho, že aj doma vieme robiť reklamu svetovej kvality. Presne takú, akú v globálnej komunikácii očakávame od lídra na trhu. Ak by tento spot nebol prihlásený do septembrového hodnotenia, pokojne by som uveril, že ide o adaptáciu výbornej globálnej kreatívy.
Ďalšou skvelou prácou sú Svedectvá za dverami pre neziskovú organizáciu Aliancia žien. Táto práca brilantne reflektovala ťažkú a aktuálnu tému a svojou ideou a spracovaním sa vryla pod kožu. A hoci využila potenciál na prirodzený PR výtlak, zhodli sme sa, že by si zaslúžila dostať sa k ešte širšiemu publiku.
S komplexnou kampaňou, ktorá jednoznačne vyčnieva nad priemer, prišla aj ČSOB Poisťovňa. Kampaň dominovala hneď v niekoľkých kategóriách. Okrem onlinu sme ocenili aj vizuál a vďaka nezameniteľnému hlasu Vladimíra Jedľovského kampaň osobitne vynikla aj v – na kreatívu náročnej – kategórii audio reklamy.
Z tohto miesta by som chcel ešte vyzdvihnúť Živú linku od O2, ktorá trefne ukázala pridanú hodnotu skutočného človeka oproti automatickým predvoľbám. A spomenúť treba aj práce pre St. Nicolaus či LIDL, z ktorého komunikácie dlhodobo cítiť dôraz na kvalitu a vôľu robiť veci lepšie, ako by mohli.
September bol silný mesiac, jednotkári ostali doma
|
Katarína Popracová |
Po uvoľnených mesiacoch sme sa v septembrovom hodnotení ocitli pred otázkou, či sa stretnúť normálne, naživo, alebo radšej online. Nakoniec zvíťazilo odhodlanie neochorieť, a preto sme si tohto mesačné hodnotenie zorganizovali online, cez starú dobrú „karanténnu“ aplikáciu. Po prvotných zdržaniach (aj takto sa ešte raz ospravedlňujem za meškanie, ja jediná som si ešte veselo pila kávu, keďže som si pomýlila čas pripojenia) sme sa pustili do hodnotenia a môžem povedať, že september v slovenskej reklame vôbec nebol márny.
Najviac nás potešil fakt, že tento mesiac sme v hodnotení nemali výrazne slabé práce, ktorým by sme museli udeliť iba jeden bod. Nebude to našou dobrou náladou a ochotou rozdávať vysoké body, jednotkári sa po zvážení buď neprihlásili, alebo bol uplynulý mesiac v reklame naozaj dobrý. Keďže sme nemali „obete“, na ktoré by sme spustili kritiku, ostalo nám iba chváliť. A prác hodných chvály bolo v septembrovom kole naozaj dosť.
Najviac sa nám páčili tri, ktoré nás zasiahli nielen kvalitou spracovania, ale zanechali v nás silné emócie. Televízny spot pre cykloznačku Isadore sa nám dokonca javil ako adaptácia. Ide však o vydarenú slovenskú kampaň na svetovej úrovni, ktorá má dokonalé spracovanie, či už ide o kameru alebo o príbeh. Zaujala nás aj kampaň Vypočujte si skutočného lekára, kde agentúra perfektne využila hlas dabingového herca alias Dr. Housa zo známeho seriálu. Skvelý nápad, ktorý fungoval v televíznej reklame aj pri rozhlasovom spote. Poslednou vytŕčajúcou prácou je jediná z kategórie Out of home s názvom Svedectvá za dverami. Som rada, že reklama sa dokáže dotýkať aj vážnych tém a dokáže pomáhať ľuďom okolo nás. Kampaň vytvorila „buzz“ okolo témy domáceho násilia, ktoré je pre mnohých také vzdialené, ale na druhej strane sa môže diať v tesnej blízkosti a treba mať oči – v tomto prípade aj uši – otvorené.