StoryEditor

Case study: Kde nájsť nových zákazníkov pre váš e-shop?

Prinášame prípadovú štúdiu spoločnosti Elnino.

„Výsledok nás milo prekvapil z pohľadu na kvalitu návštevnosti (noví používatelia, počet navštívených podstránok a miera okamžitých odchodov) a kampaň nám navyše priniesla aj priame a asistované konverzie, ktoré neboli jej primárnym cieľom,“ povedal okrem iného o našej spolupráci Michal Blažek, vedúci PPC oddelenia v ELNINO.CZ.

ELNINO.CZ je internetová parfuméria založená ešte v roku 2003 pôvodne ako internetový veľkoobchod a maloobchod s parfumami a kozmetikou. Vďaka rýchlemu rastu mohla spoločnosť expandovať aj do zahraničia. V súčasnosti pôsobí na Slovensku, v Poľsku, Bulharsku, Rumunsku, Grécku, Taliansku a v ďalších krajinách, kde patrí medzi popredné e-shopy s parfumami a kozmetikou. Naprieč Európou postupne rozširuje aj sieť kamenných predajní.

Ponuka e-shopu zahŕňa produkty viac ako 500 svetových značiek v počte niekoľkých miliónov kusov skladom, čo umožňuje garanciu rýchleho dodania. ELNINO.CZ je pravidelne oceňovaný na rôznych e-shopových súťažiach, ako napríklad Heureka ShopRoku a podobne.

Zadanie kampane

V rámci kampane klient plánoval rozšíriť svoj komunikačný mix o natívnu reklamu v sieti Strossle. Aby bolo možné úspešnosť vyhodnotiť, už dopredu stanovil jasne merateľné ciele, ktoré mali určiť zmysluplnosť celej spolupráce.

Ciele kampane

1. „Okysličenie“ cieľovej skupiny novými používateľmi – merané podielom nových používateľov na webe zo zdroja Strossle (minimálne 60 percent nových návštevníkov).
2. Zvýšenie povedomia o značke komunikáciou na nových umiestneniach – merané kvalitou návštevnosti z hľadiska miery okamžitých odchodov (60 percent a nižší) a počtom videných podstránok na jednu návštevu (minimálne 3).

Kampaň
Na kampaň sme využili články na blogu klienta, ktoré podporovali dva produktové rady – parfumy a opaľovacie krémy. Počas päťtýždňovej kampane Strossle doručil 10-tisíc návštev.

Strossle

Výsledky
Kampaň pre ELNINO.CZ preukázala, že natívna reklama v sieti Strossle môže pomôcť e-shopom s rozširovaním zákazníckej bázy aj so zvyšovaním povedomia o značke. Sekundárnym pozitívnym efektom boli tiež predajné výsledky.

Elnino.cz

„Natívnu reklamu od Strossle sme chceli otestovať ako ďalšiu alternatívu natívnych reklám, ktoré používame v iných systémoch. Okrem iného aj z dôvodu, že de facto ide o ,full service‘, ktorý navyše fungoval na výbornú a veľmi pružne. Nemuseli sme riešiť optimalizáciu, iba sme priebežne posielali odkazy na články, ktoré sme chceli propagovať. Výsledok nás milo prekvapil ako z dôvodu kvality návštevnosti (noví používatelia, počet navštívených podstránok a miera okamžitých odchodov), tak aj na priame a asistované konverzie, ktoré neboli primárnym cieľom kampane,“ vyjadril sa k spolupráci Michal Blažek, Head of PPC department v ELNINO.CZ.

Chcete sa stať odborníkom na obsahový marketing? Prihláste sa do bezplatného online kurzu Expertom na content marketing za 30 dní. Preštudujte si ich, aplikujte a získajte toľko zákazníkov, že ich budete lopatou prehadzovať.

01 - Modified: 2021-07-16 10:23:41 - Feat.: - Title: Case study: Viac zákazníkov vďaka odporúčaniam v médiách 02 - Modified: 2021-06-02 12:15:44 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Michelin 03 - Modified: 2021-05-26 13:26:16 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: príbeh Guinnessovej knihy rekordov 04 - Modified: 2021-05-27 14:42:27 - Feat.: - Title: Case study: Ortodoncia Klostermann má v kampani svetovo známy meme charakter Bad Luck Brian 05 - Modified: 2021-05-20 10:25:22 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Sainsbury’s
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 22:12