Hodnotenie marcových prác bolo pomerne rýchle, a to nielen vďaka online forme. Asi sme sa – zadávatelia a agentúry – nemali veľmi čím pochváliť, čo bolo vidno na počte aj kvalite prihlásených reklám.
Vysoko nad horizontom ostatných v kategórii Film televízna reklama zahviezdila práca MUW pre Telekom – Prvé kroky. Aktuálnosť a zároveň jednoduchosť insightov zasadených do správneho príbehu sú veľmi funkčné a určite pomohli k víťazstvu aj druhej reklame Telekomu reflektujúcej aktuálnu covidovú tému – Ťažký deň.
Apropo, covidová téma. V prácach Ligy proti rakovine – Rakovina nemá vlny, je tu stále – bola predmetom našich diskusií. Spájanie či porovnávanie dvoch ťažkých diagnóz určite zaujalo, kvalitná vizuálna cesta (víťazstvo v kategórii Vizuál) a originálna metafora tiež, ale... Presne to ALE na konci – neurčitá rozpačitosť, čo vo vás ostane – nemusí byť želaným záverom.
Marec bol bohatší práve na reklamy z tretieho sektora, keďže ide o 2 % a príbehov útočiacich na srdce bolo pomerne dosť. Osobne vidím pozitívny kvalitatívny posun prác, je vidieť niekde veľmi dobré produkcie, pekné vizuálne stvárnenia a symboly, ale ako celok máloktorá z prác pôsobí kompaktne, t. j. na každej je slabé miesto, ktoré ju ťahá dole.
Sklamaním bola kategória digital – social media, kde nebolo veľmi čo hodnotiť. Kategóriu OOH hravým copywrightingom a veselým vizuálnym štýlom obsadila práca pre Zvolenskú mliekareň. Rozpačité až negatívne reakcie vyvolal vizuál inzercie s témou investovania. Dôkaz, že bez správneho insightu nepomôže reklame ani vizuálna cesta alebo využitie známych metafor.
Prehľad prihlásených prác a ich bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.