Stratégie
StoryEditor

Backstage z Hodnotenia Stratégií: Marcový apel na srdce a peňaženku

Hodnotenie bolo bohatšie práve na reklamy z tretieho sektora.

Hodnotenie marcových prác bolo pomerne rýchle, a to nielen vďaka online forme. Asi sme sa – zadávatelia a agentúry – nemali veľmi čím pochváliť, čo bolo vidno na počte aj kvalite prihlásených reklám.

Vysoko nad horizontom ostatných v kategórii Film televízna reklama zahviezdila práca MUW pre Telekom – Prvé kroky. Aktuálnosť a zároveň jednoduchosť insightov zasadených do správneho príbehu sú veľmi funkčné a určite pomohli k víťazstvu aj druhej reklame Telekomu reflektujúcej aktuálnu covidovú tému – Ťažký deň.

Apropo, covidová téma. V prácach Ligy proti rakovine – Rakovina nemá vlny, je tu stále – bola predmetom našich diskusií. Spájanie či porovnávanie dvoch ťažkých diagnóz určite zaujalo, kvalitná vizuálna cesta (víťazstvo v kategórii Vizuál) a originálna metafora tiež, ale... Presne to ALE na konci – neurčitá rozpačitosť, čo vo vás ostane – nemusí byť želaným záverom.

Marec bol bohatší práve na reklamy z tretieho sektora, keďže ide o 2 % a príbehov útočiacich na srdce bolo pomerne dosť. Osobne vidím pozitívny kvalitatívny posun prác, je vidieť niekde veľmi dobré produkcie, pekné vizuálne stvárnenia a symboly, ale ako celok máloktorá z prác pôsobí kompaktne, t. j. na každej je slabé miesto, ktoré ju ťahá dole.

Sklamaním bola kategória digital – social media, kde nebolo veľmi čo hodnotiť. Kategóriu OOH hravým copywrightingom a veselým vizuálnym štýlom obsadila práca pre Zvolenskú mliekareň. Rozpačité až negatívne reakcie vyvolal vizuál inzercie s témou investovania. Dôkaz, že bez správneho insightu nepomôže reklame ani vizuálna cesta alebo využitie známych metafor.

Prehľad prihlásených prác a ich bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.

01 - Modified: 2021-05-18 09:12:25 - Feat.: 0 - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Kategória televíznych reklám bola silnejšia ako online 02 - Modified: 2021-03-30 08:31:05 - Feat.: 0 - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Na februárovej reklamnej oblohe žiarili digitálne aj oldschool hviezdy 03 - Modified: 2021-02-25 08:17:19 - Feat.: 0 - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Január plný výborných prác
01 - Modified: 2021-11-26 18:56:59 - Feat.: - Title: Backstage finálneho Hodnotenia Stratégií: Slovenské reklamy sú ako bonboniéra 02 - Modified: 2021-11-26 17:02:21 - Feat.: - Title: Backstage finálneho Hodnotenia Stratégií: Do úvahy sa brali aj stratégia a etickosť prác 03 - Modified: 2021-11-26 19:08:35 - Feat.: - Title: Toto sú najlepšie slovenské reklamy roka podľa Hodnotenia Stratégií 04 - Modified: 2021-11-23 06:53:24 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: Top prácou je Zdieľaj s rozumom a agentúrou mesiaca sa stala MUW Saatchi & Saatchi 05 - Modified: 2021-11-23 06:48:55 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Líderské kampane a výborný craft
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 15:23