StoryEditor

Nedeľný SeMinár: Pozor na Hollywood!

„Vďaka Bohu za to, že existujú Francúzi!,“ povie neurotický režisér Val Waxman vo filme Woodyho Allena Hollywood Ending (2002).

V tom filme má režisér Val Waxman, kedysi slávny, možnosť po dlhom čase natočiť veľkorozpočtový hollywoodsky film. Tesne pred začiatkom natáčania však od nervozity psychosomaticky oslepne. Keďže sa bojí, že toto je jeho posledná príležitosť a už nikdy nedostane možnosť režírovať, o svojej slepote nikomu nepovie a ako úplne nevidomý ten film natočí. Keď sa mu na konci natáčania zrak opäť vráti a uvidí svoje „dielo,“ od zúfalstva vykríkne: „Zavolajte doktora Kevorkiana!“ (Dr. Kevorkian bol pre niektorých propagátorom eutanázie, no pre druhých Dr. Smrť – vrah nevyliečiteľne chorých pacientov). Inou reakciou na Waxmanov film, bola odpoveď diváka na otázku, či by tento film odporúčal priateľovi: „Jedine, ak by tým priateľom bol Hitler.“

Val Waxman sa však dočkal uznania – jeho film sa celkom nečakane stal vo Francúzsku hitom.

Imdb

Špecifickosť vzťahu francúzskej a hollywoodskej kinematografie, odlišnosť prístupov týchto dvoch filmárskych veľmocí a vnímaná výnimočnosť (pre niektorých) resp. extravagantná samoúčelná artistnosť (pre druhých) francúzskych filmov je aj témou kampane „Existujú vynikajúce filmy, ktoré by v Hollywoode nikdy neboli natočené“ od Alliance française de Singapour pre jej projekt Ciné-Club, filmový klub, ktorý prezentuje francúzsku kinematografiu.

Francúzsky filmár sa stretne s producentami veľkorozpočtových blockbusterov a chce ich nahovoriť na svoje filmové námety. Tie príbehy sú z pohľadu Hollywoodu divné, excentrické, ponuré a nenatočiteľné. Producenti jeho divné idey odmietajú ako úplne nefilmové.

V skutočnosti im však filmár prerozprával námety už natočených francúzskych filmov, ktoré boli divácky úspešné, kritikou priaznivo prijaté a niektoré aj získali Palme d'Or, najvyššiu cenu na Festival de Cannes. Podľa Ogilvy & Mather Singapore, agentúry, ktorá kampaň vytvorila, si producenti počas natáčania mysleli, že kamera, ktorá bola prítomná počas ich rozhovorov, tam bola preto, lebo filmár chce zadokumentovať „making of“ svojho filmového projektu.

Pri tejto téme si pripomeňme českú kampaň na podporu čítania a využívania knižníc (Leo Burnett Praha, 2005), ktorá si tiež „kopla“ do Hollywoodu: „Prečítajte si to skôr, než to urobí Hollywood.“

Pro-Books

Pinterest

Pinterest

Pinterest

Takže, pred najbližšou návštevou kina alebo Netflixu: pozor na Hollywood! Alebo na Francúzov?

01 - Modified: 2017-06-26 09:43:02 - Feat.: - Title: SeMinár: Štve vás, že iní bohatnú? 02 - Modified: 2017-06-19 07:42:14 - Feat.: - Title: Ako brandovať nábytok a home decor? 03 - Modified: 2017-06-12 05:03:56 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: 16 reklám, ktoré stavili na históriu 04 - Modified: 2017-06-04 10:36:33 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: Shackleton, Burberry, Hyundai. Tri reklamy, ktoré musíte poznať 05 - Modified: 2017-05-29 11:31:38 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: Reklama pre looserov
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 15:57