Filip Kuna
StoryEditor

Najväčšia výzva, ktorej budú marketéri čeliť v budúcom roku

08.09.2022, 13:07
Autor:
redred
  • V Stratégiách bloguje expert na content marketing Filip Kuna.
  • Prečo na výnosoch nezáleží a dôležitý je iba zisk? 
  • Ako je možné, že Ryanair predáva také lacné letenky? 
  • A prečo sú káble do monitoru Apple, naopak, také drahé? 

 

Vždy sa divím (a je mi to aj ľúto), keď si otvorím nejakú donáškovú aplikáciu, hladný, v čase obedovej špičky a vidím, ako reštaurácia ponúka 20 či 30-percentnú zľavu. Alebo keď obchody počas vianočnej sezóny ponúkajú výpredaje,  (naozajstné, nie tie akože).

To mi príde, ako keby ste v lete, v najväčšom teple, rozdávali zmrzlinu či vstup na kúpalisko zadarmo.

Pripomína mi to najbizarnejšiu cestu taxíkom, akú som kedy zažil. Šofér sa mi celú cestu sťažoval, aké to má ťažké, že si kvôli práci kúpil auto a teraz musí jazdiť za smiešnu sumu, len aby dokázal splácať lízing.

Na druhej strane tu máte Apple. Tí Vám úplne v pohode predávajú kábel  k monitoru za 160 dolárov! A aj tak bol vypredaný.

Prezradím vám tajomstvo – hocikto, ešte aj študent na strednej škole, dokáže dať zľavu, predať viac a vygenerovať vyšší výnos. To nie je žiadne umenie, ba naopak, priam to zabíja Vašu značku. V drvivej väčšine prípadov však na výnosoch nezáleží. Zisk je dôležitý.

Takmer každá zľava ide na úkor profitu. Naviac tu máme rekordnú infláciu, náklady idú hore, čiže aj to menej má ešte menšiu hodnotu.

Veru, dvíhanie cien, to je hádam tá najväčšia výzva, ktorej marketéri čelia.

Je to zároveň krásna ukážka toho, v akom komplexnom odvetví pracujeme, že marketing ≠ reklama. Môžete mať ten najlepší produkt na svete, s tou najkrajšou reklamou, ktorý ponúkajú tí najmilší predavači. Ale keď zákazníkovi nedokážete odkomunikovať, že to má tú hodnotu, ktorú za to pýtate, tak si to nekúpi.

Keď aj tak uvažujete, že by ste do nebezpečných vôd so zľavami predsa len chceli vstúpiť, mala by byť na tom kompletne postavená celá stratégia vášho fungovania.

Mám pre vás k tomu aj perfektnú prípadovú štúdiu, čo všetko to obnáša, na čo musíte byť pripravení. Už ste niekedy rozmýšľali, prečo je Ryanair taký lacný? Ako je možné, že let do Londýna stojí menej ako vlak do Prahy?  

 

01 - Modified: 2024-09-18 08:21:29 - Feat.: - Title: Nie je zásah ako zásah, marketéri potrebujú Attention 02 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 03 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 04 - Modified: 2024-02-20 12:48:59 - Feat.: - Title: Strossle sa mení na Engerio, CEO je Filip Kuna 05 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú."
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 10:31