Filip Kuna
StoryEditor

Už sa vám niekedy stalo, že vás pozvali na návštevu a tam vás potom riadne dourážali?

04.11.2022, 11:00

Ani mne nie. Teda, až kým ma nedávno Peťo Šebo nepozval na nahrávanie podcastu o content marketingu.

Okrem toho, že si robil srandu z mojich YouTube videí, mi „poblahoželal“, že ešte aj z toho pekného hodnotného obsahu som vraj dokázal spraviť otravnú vec. Moje polhodinové smaženie si môžete vypočuť na Spotify, Apple Podcasts alebo Google Podcasts.

Milý hostiteľ ten Peťo, čo poviete? 

Z rozhovoru mi v hlave utkveli dve poznania.

To prvé je, aké náročné je byť tvorcom. Dlhé hodiny strávite skúmaním, vymýšľaním, prípravou scenárov, grafiky, strihom. Dávate tomu čas, srdiečko, svoj talent... A potom vám to niekto za minútu zmetie zo stola. Alebo si z vás robí žarty.

Ale keď sa nevzdáte, keď vydržíte dostatočne dlho, vypestujete si akúsi hrošiu kožu. Odvtedy veľkú väčšinu kritiky budete brať s úsmevom, ľahkosťou. Nepokazí vám náladu či deň, práve naopak, uvidíte priestor na zlepšenie. Na konci z vás bude lepší, sebaistejší, ale i pokornejší človek.

Druhým poznaním bolo zistenie, že druhý moderátor podcastu, Gabriel Tóth, nevedel odpovedať na otázku, kto je autorom superslávneho výroku „Content je king.“ Napriek tomu, že som to povedal a napísal toľkokrát, že to Peťovi až vadí a otravuje ho to, Gabo odpoveď nikdy predtým nepočul (mimochodom, bol to Bill Gates).

Verte mi, že takých ľudí, potenciálnych zákazníkov, ktorí nikdy nevideli vás a vašu komunikáciu, je ĎALEKO viac ako tých, ktorých to až otravuje.

Nuž teda, ak aj vy váhate, či toho nie je veľa, či by ste už nemali pribrzdiť, pamätajte na drsnú realitu. váš obsah:

  • 70 % všetkých sledovateľov a fanúšikov neuvidí, lebo tak fungujú algoritmy. 
  • 95 % si ho nezapamätá, lebo naše životy sú naplnené inými, dôležitejšími vecami.
  • 100 % nových sledovateľov ten starý nikdy neuvidí.

Z toho vyplýva, že musíte republikovať, tie isté posolstvá, dookola. Opakovanie je matkou múdrosti. Zároveň by ste tiež ľudí nemali nútiť robiť veci:

  • Ak napíšete článok na blog, newsletter, príspevok na sociálne siete, nútite ich čítať.
  • Ak vytvoríte video, nútite ich pozerať.
  • Ak vytvoríte podcast, nútite ich počúvať.

Čo takto nechať ich, nech si sami vyberú?

Z toho vyplýva, že musíte recyklovať. Urobte veľký e-book pre tých, ktorí majú viac času. Rozdeľte ho na kratšie články, newsletter či príspevky na sociálnych sieťach pre tých, ktorí majú času menej. Nahrajte audio verziu pre tých, ktorí chcú pri tom variť či športovať. Alebo z neho urobte pekné video na YouTube, alebo webinár. Ale najlepšie spravíte, keď urobíte všetko.

 

A keď vám už z toho bude na zvracanie, keď začnete mať pocit, že ste tá najotravnejšia osoba na planéte, vtedy sa konečne niekam dostávate, konečne sa začne niečo z toho lepiť na ľudí. Blahoželám! 

 

Keď bola recyklácia dobrá pre toho najlepšieho tvorcu všetkých čias, určite bude dobrá aj pre vás. 

 

 

 

 

01 - Modified: 2022-11-10 08:22:41 - Feat.: - Title: Príbeh reštaurácie, ktorá všetkých šokovala 02 - Modified: 2022-11-10 14:55:46 - Feat.: - Title: Prečo by si pouliční hudobníci mali sami nahádzať peniaze do klobúka? 03 - Modified: 2022-10-07 14:49:36 - Feat.: - Title: Akí verní sú vaši zákazníci? Werich tú smutnú pravdu poznal už pred 75 rokmi 04 - Modified: 2022-09-22 18:57:06 - Feat.: - Title: Myslíte si, že váš produkt sa nedá inovovať? Tak skúste predávať obyčajnú vodu 05 - Modified: 2022-09-08 11:17:30 - Feat.: - Title: Najväčšia výzva, ktorej budú marketéri čeliť v budúcom roku
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2022 23:04