StoryEditor

Predvianočné kampane na sociálnych sieťach: Čo všetko sa ešte dá stihnúť

11.11.2022, 13:47

Pravidelný mesačný blog na stránke strategie.sk prináša odborníčka na komunikáciu na sociálnych sieťach Tamara Rogožníková Gončarova.

Na socials môžete uspieť inakosťou, kreatívou, skvelým servisom. V rebríčku úspešných stále vedie rýchla a personalizovaná komunikácia, konzistentný prístup a presné cielenie reklamy. Ľudia surfujúci  Instagramom/Facebookom vás nájdu tým skôr, čím aktívnejší ste boli na prelome septembra a októbra. Vianočné darovačky, súťaže, výhodné kúpy a odmeny – to všetko slovenský zákazník miluje. Oddávajte sa však darovačke racionálne, aby ste dosiahli konkrétne ciele pre rastúci zisk.

Oficiálne sa „vianočné“ predaje spúšťajú počas Black Friday 25. 11. 2022 deň po Thanksgiving a pokračujú počas Cyber Monday 28. 11. 2022 (nazývaný Cyber week). Dôvodom začať s kampaňami skôr je možnosť vyniknúť a platiť za reklamu čo najmenej. 

Kampane rozdeľte na tri fázy podľa mesiacov, aby ste mali dostatok času optimalizovať vaše profily, naplánovať e-mailovú komunikáciu, balíčky, darčekové poukazy a zacieliť reklamu.

Prvá fáza kampane

     identifikujte kľúčové slová a trendy

     urobte si prieskum vašej konkurencie

     popracujte na aktivite a rozšírení publika na Facebooku a Instagrame

     naplánujte si kampane

     skontrolujte optimalizáciu webovej stránky pre mobil, SEO a UX webu

     nevynechajte ani kontrolu Google Analytics – funkčnosť pre vašu webku

S prípravou vianočných kampaní na sociálnych sieťach začíname už v septembri. Ak ste nestihli, nezúfajte, stále máte šancu dobehnúť konkurenciu.

Odporúčam začať s prípravou balíčkov, zorganizujte si tematické fotenie, obsah na web, sociálne siete a e-shop/kamenný obchod pre poctivých klientov, ktorí nakupujú darčeky/odmeny medzi prvými. V tejto fáze kampane sa sústreďte na šírenie povedomia o našich produktoch a službách.

Akčný plán

Optimalizujte si účty na socials s aktuálnou sviatočnou ponukou a vizuálmi. Na Instagrame sa prepnite na biznisový účet – kategóriu „podnikanie“, aby ste mohli využívať aj trendy hudbu v stories/reels a mali všetky biznisové funkcie napr. pre cielenú reklamu na interagujúce publikum.

Ak máte e-shop, cez Facebook obchodného manažéra si vytvorte katalóg produktov. V nastaveniach na Instagrame kliknite Firma-Nastaviť Instagram Shopping, aby ste mohli predávať priamo z vizuálov na Instagrame cez Shoppable tags/nákupné štítky.

Ak nákupné štítky nemáte, predávate cez link v BIO, link v story, DM, spoluprácu s influencerom a cielenú reklamu s prechodom na web/e-shop.

Prepojte si biznisovú stránku na Facebooku s firemným profilom na Instagrame. Nainštalujte si META PIXELS pre monitorovanie pohybu používateľov Instagramu a Facebooku z reklamnej kampane k vám na web, aby ste ich mohli znovu oslovovať, „retargetovať“ s novou ponukou.

Druhá fáza kampane

Uistite sa, čo váš cieľový zákazník potrebuje vedieť, aby sa rozhodol nakúpiť od vás. Faktorov môže byť viacero:

     poštovné zadarmo v prípade e-shopu 

     prítomnosť tovaru na sklade a jeho expedícia do 24 hodín

     tovar dodaný do 24 hod./zajtra

     v prípade otázok a riešenia reklamácie – obsluha zákazníckej podpory

     inakosť a novosť tovaru

Nezaobídete sa bez prípravy skladu. Pripravte si na sklad najžiadanejšie a „trendy“ tovary.

Pripravte si plán kampaní, ktoré pobežia pred sviatkami, počas sviatkov a po sviatkoch. Pre Instagram si určite samostatný plán a delegujte predajnú komunikáciu virtuálnej asistentke alebo si najmite brigádnika (veľa šikovných ľudí ostalo bez práce, rovnako študenti sú skvelou výpomocou pre socials) napr. z portálu www.jaspravim.sk alebo www.fiverr.com.

Pridajte vianočné prvky na sociálne siete – Instagram (avatar foto alebo cover fotku na Facebooku osviežte nálepkou s imelom alebo Santa čapicou) a web či offline priestor. 

Držte sa rozpočtu, časových relácií, termínov, rozpisu jednotlivých kanálov. Rátajte s nárastom objednávok, komunikácie, zákazníckej podpory, expedovania zásielok, vybavovania reklamácií.

Black Friday pre malý biznis

Americké sviatky ako Thanksgiving, 11. 11., Black Friday a Cyber Monday sú vhodnou štartovacou zámienkou na rozprúdenie predajov. Ak ste malý biznis, nebudete v cunami veľkých hráčov viditeľní. Potrebujete kombinovať interakciu s publikom, dávanie zadarmo s cielením na ľudí interagujúcich s vami na sociálnej sieti. Nebojte sa experimentovať a stavte na kreativitu a emócie.

Zorganizujte offline stretnutie pri čaji/punči či pod jedličkou (najmä pre online biznisy). Stretnutie influencerov (najmä pre offline biznisy) na nezabudnuteľnom evente spojenom so Secret Santom (vzájomné obdarovanie sa). Eventy vysielajte LIVE na Facebooku/Instagrame a obsah od používateľov/blogerov si pridávajte do stories, ktoré potom vložíte do „highlights“ (vybrané). Súťaž o „kávu s vami“ pre osobné značky, „darčeky pre celú rodinu“ s cieľom zamerať reklamu na konkrétny produkt pre interagujúce publikum.

V období pred Vianocami a Novým rokom bude cena za cielenú reklamu FB/IG najvyššia, pretože je vysoká konkurencia a reklamou preťažený trh. Ak idete spúšťať cielenú reklamu, pracujte a predávajte zohriatemu publiku Custom Audience, ktoré s vami už interagovalo v minulosti.

P.S.: Do vianočných kampaní je okrem sociálnej siete Facebook/Instagram zapojených mnoho iných online a offline marketingových kanálov, ktoré zjednotene fungujú na podporu prechodu k nákupu na vašom webe/e-shope/v kamennej predajni. Z online marketingových nástrojov nezabúdame na: PPC kampaň a Affiliate marketing.

Tretia fáza kampane

Obdobie medzi sviatkami je vďačné pre predaje, pretože ľudia majú čas pozerať si sociálne siete, lebo „sú s rodinou“, resp. ich „nebaví byť s rodinou“ a hľadajú únik práve na Instagrame. Mnohí dostali pred Vianocami plat aj prémie, počas sviatkov poukazy alebo aj peniaze a teraz ich majú čas a chuť minúť na seba (nie ako darček pre iných). Komunikáciu preto laďte smerom „poteš seba samého, ak ťa Santa/Ježiško nepotešil“. 

Spôsoby:

     zákazníkom z decembra venujte zľavový kupón s uplatnením od 1. 1. do 31. 1. 

     spustite remarketing na tých, ktorí nedokončili nákup na vašom e-shope prostredníctvom reťaze e-mailov (pokiaľ nejde o čisto vianočný produkt)

     ak sa chcete zbaviť tovaru, ponúkajte 1+1 alebo 2+1

     v januári uveďte NOVINKU na trh – zimnú, novú, trendy

     pripravte valentínsku kampaň!

     odmeňte prvého zákazníka v novom roku, resp. obdarujte prvých 100 zákazníkov v novom roku

     ponúknite užitočné tovary, ktoré sa už netykajú sviatkov, ale sú potrebné vzhľadom na počasie/druh športu a pod., pretože veľa ľudí čaká práve na posviatočné výpredaje, aby výhodne nakúpili

Vedeli ste, že: 

Počas sviatkov ľudia očakávajú zážitky a nákupy šité na mieru? Radi využijú e-commerce kvôli pohodlnosti a možnosti si porovnať funkcie a ceny online.

77 % ľudí nakúpilo vďaka personalizovaným reklamám to, čo neplánovali. 

V priemere je na sieti 86 % obyvateľov Slovenska (cca 4 mil. ľudí) a trávia takmer 60 až 120 minút denne na niektorej sociálnej sieti...

Cesta klienta by už nemala pripomínať predajný lievik, ale nikdy sa nekončiacu slučku. Referencie  spokojného klienta v online priestore zohrievajú jemu podobných potenciálnych klientov. Práve tento klient si zaslúži počas sviatkov uznanie, výhody a darčeky.

 

01 - Modified: 2020-10-20 16:19:03 - Feat.: - Title: Heureka sa na Vianoce objaví v televízii, na základe big dát pripravila inšpiratívneho darčekového radcu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2022 21:49