Súťaž Young Lions 2025 je otvorená. Už teraz si môžete posielať svoje prihlášky a pustiť sa do boja o zlato a miestenku na Medzinárodnom festivale kreativity v Cannes.
Ak ešte váhate či si podať prihlášku, prečítajte si, čo účasť v Cannes dala Ondrovi Mikušovi, ktorý je senior špecialistom online marketingu Slovak Telekom.
Bol to pre mňa zážitok, ktorý by som doprial každému človeku z reklamy. Všetci marketéri/agentúrni ľudia v sebe máme „trošku“ ega a súťaživosti. Bolo super si to vyskúšať aj na medzinárodnom poli a porovnať sa s inými krajinami. Nemyslím si, že by ma to nejako dramaticky posunulo v kariére. Skôr to bola iba príjemná maličkosť, vďaka ktorej som si potvrdil, že svoju prácu viem robiť. Účasť na tak prestížnej súťaži však každého určite nabije energiou robiť veci ešte lepšie a snažiť sa tej práci dávať 120 percent. Okrem toho, my Slováci máme často tendenciu sa podceňovať a myslieť si, že iní sú lepší. Aj toto môže byť malý dôkaz toho, že vieme robiť svetovú reklamu. Priniesol som si odtiaľ taký globálny mindset - spôsob, ako o kampaniach a marketingu uvažovať tak, aby fungovali na celom svete. Aj zadanie, ktoré sme mali, bolo postavené pre globálny trh. Pre veľa ľudí je získať ocenenie z Cannes vrcholom ich kariéry. Na samotnom odovzdávaní cien má potom človek pár sekúnd, aby si ho prevzal a porúčal sa z pódia preč, pretože za ním už čaká 25 ďalších kategórií. Na jednej strane veľa práce a hodín strávených nad zadaním, na druhej strane pominuteľných pár sekúnd.
Kto môže súťažiť
Súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov a tvorcov z oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia alebo dizajnu do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr). Prihlásenie do súťaže je jednoduché – stačí sa zaregistrovať, uhradiť registračný poplatok a sledovať termíny zverejnenia zadaní v jednotlivých súťažných kategóriách. Zadania sú tajné až do momentu ich zverejnenia a súťažné tímy majú čas 24 hodín (v kategórii FILM 48 hodín) na odovzdanie súťažnej práce. Všetko prebieha v online režime.
Čo môžete vyhrať
Víťazi z každej kategórie získavajú od organizátorov postup vrátane úhrady registračného poplatku do medzinárodného kola súťaže a festival pasu na 72. ročník najväčšieho reklamného sviatku Cannes Lions International Festival of Creativity 2025, ktorý sa uskutoční 16.-20. júna 2025. Počas celého pobytu organizátor súťaže zabezpečuje a pokrýva náklady na ubytovanie súťažných tímov.
Súťaž Young Lions je nielen o víťazstve, ale aj o raste a získaní cenných skúseností. Či už od skúsenejších profesionálov z odvetvia, alebo priamo od zadávateľov, ktorí sú prítomní v porote a kladú otázky na verejných prezentáciách. Okrem toho súťažné nápady nekončia v šuflíkoch a v posledných dvoch ročníkoch vyšli z dielne mladých levov a levíc aj kampane pre rozvoj turizmu mesta Bratislava a nábor absolventov VŠ do práce na zlepšovaní slovenského školstva.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.