Foto: Tomáš Thurzo, creative director Mikina Dimunová
StoryEditor

Róbert Slovák: Tieto kreatívne techniky vám pomôžu urobiť skvelú reklamu a vyhrať Young Lions

04.03.2025, 08:00

Štartuje ďalší ročník prestížnej súťaže mladých kreatívcov Young Lions. Poradíme vám, ako pristúpiť k zadaniu, ktoré kreatívne techniky sa dajú využiť a ako efektívne brainstormovať. 

Súťaž Young Lions 2025 je otvorená. Už teraz si môžete posielať svoje prihlášky a pustiť sa do boja o zlato a miestenku na Medzinárodnom festivale kreativity v Cannes. 

Všetky dôležité informácie aj podmienky prihlášky nájdete TU. 

image

Let Your Ideas Roar! Štartuje národné kolo Young Lions 2025.

Róbert Slovák je skúsený kreatívec. Má na konte desiatky doma aj v zahraničí oceňovaných prác. Tu sú jeho ready a kreatívne techniky, ktoré sa dajú využiť pri tvorbe reklamy. Možno sa vám zídu aj pri zadaniach v súťaži Young Lions 2025.

Tieto postupy zhromažďuje a analyzuje Yonatan Dominitz. 

1. Newtonova metóda

"Sadnete si a čakáte, kedy vás nápad prepadne. Toto nie je dobrá technika, ak máte na realizáciu práce iba 24 hodín. Pristúpte radšej ku kreativite ako k vedenému procesu." 

2. Negatívny dôsledok

"Pri tejto metóde riešite to, čo sa deje v hlavách a životoch ľudí, ktorí nemajú náš produkt alebo služby. V kreatívnej ceste môžete ukázať to, v akom negatívom rozpoložení sa človek nachádza, ak to riešenie vďaka nášmu produktu a službe nemá. Pri tejto metóde potrebujete nadsázku, absurditu, skrátka, musíte to celé prehnať. V roku 2022 v Cannes vyhralo vymyslené pohrebníctvo, ktoré komunikovalo takto: Neočkujte sa a stanete sa našim klientom." 

3. Pozitívny dôsledok

"Ukážte ľuďom, čo dobré sa udeje v životoch, ako sa zlepšia, ak použijú produkt alebo službu. V zadaní budete mať benefity, ukážte ľuďom, čo z toho budú mať. Pamätáte si Samsung a ich pavúka? Telefón mal také milé "očká", že sa do neho zamiloval pavúk. Prežeňte to, ak to nepreženiete, urobíte iba bežnú reklamu."

4. Zaujímavé fakty

"Máme dátovú dobu a zaujímavé fakty sú veľmi často používanou metódou. V Cannes minulý rok vyhrala kampaň, ktorá upozornila na to, že v Britskom múzeu sa nachádzajú pamiatky, ktoré boli ukradnuté rôznym ľuďom a národom. Tento fakt bol ohromujúci, ľudia o ňom veľa hovorili. Táto metóda je jednoduchá a dá sa vymyslieť až za 24 hodín, ktoré máte k dispozícii na súťaži."

5. Vizuálna metafora

"Pri tejto metóde spájame dokopy vizuálne symboly. Napríklad symbol McDonaldu a Pepsi. Keď ich spojíte, vznikne kampaň, ktorá komunikuje výsledky prieskumu, podľa ktorých jedlo vo fast foode chutí lepšie s Pepsi ako s Coca Colou. Podobné vizuály urobili aj s ďalšími reťazcami. Craftovo sú skvelé, pomohla im v tom japonská majsterka origami. V Young Lions nie je craft taký dôležitý, hodnotí sa hlavne idea. Hľadajte podobnosti medzi témou a produktom." 

image

Vizuály Pespsi

6. Zážitok, mentálna alebo fyzická aktivácia 

"Tento starý inzerát na farbu na vlasy pre mužov vyzýva ľudí, aby si zakryli jednou rukou polovicu tváre daného človeka a potom zase druhú polovicu. Zdá sa, že ide o dvoch rôznych ľudí. Jednoduchým testom vás prinútili k fyzickej aktivite a aktivovali vám istú časť mozgu. Takto dosiahli, že si inzerát lepšie zapamätáte. Aktivácia sa dá robiť aj mentálne, núti vás niečo počítať, hľadať, identifikovať, riešiť hlavolamy. Takto dosiahnete silnejší zážitok."

image

Reklama na farbu na vlasy

7. Z nevýhody výhoda

"Táto metóda vlani v Cannes mimoriadne bodovala. Keď jete arašidové maslo a zle sa vám s nim rozpráva, ste ako súčasný raper. Na tomto princípe stála aj kampaň viedenského múzea na OnlyFans. Instagram  im cenzúroval maľby a objekty, ktoré obsahovali nahotu. Z tejto nevýhody urobili výhodu na OnlyFans, kde ľudia vyhľadávajú presne tento obsah."

 

Na záver rady od Róberta Slováka, ako pristupovať k brainstormingu: 

  • brainstorming by mal jeden z vás viezť, pripraviť sa naň, navrhnúť postupy a otázky
  • neodmietajte hneď nápady, radšej ich posúvajte
  • brainstormujte maximálne 20 minút, potom si dajte pauzu
  • prokrastinujte, prídu vám iné nápady
  • položte si otázky, ktoré budú smerovať k použitiu kreatívnej metódy

Kto môže súťažiť v Young Lions 2025

Súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov a tvorcov z oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia alebo dizajnu do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr). Prihlásenie do súťaže je jednoduché – stačí sa zaregistrovať, uhradiť registračný poplatok a sledovať termíny zverejnenia zadaní v jednotlivých súťažných kategóriách. Zadania sú tajné až do momentu ich zverejnenia a súťažné tímy majú čas 24 hodín (v kategórii FILM 48 hodín) na odovzdanie súťažnej práce. Všetko prebieha v online režime.

Čo môžete vyhrať 

Víťazi z každej kategórie získavajú od organizátorov postup vrátane úhrady registračného poplatku do medzinárodného kola súťaže a festival pasu na 72. ročník najväčšieho reklamného sviatku Cannes Lions International Festival of Creativity 2025, ktorý sa uskutoční 16.-20. júna 2025. Počas celého pobytu organizátor súťaže zabezpečuje a pokrýva náklady na ubytovanie súťažných tímov.

Súťaž Young Lions je nielen o víťazstve, ale aj o raste a získaní cenných skúseností. Či už od skúsenejších profesionálov z odvetvia, alebo priamo od zadávateľov, ktorí sú prítomní v porote a kladú otázky na verejných prezentáciách. Okrem toho súťažné nápady nekončia v šuflíkoch a v posledných dvoch ročníkoch vyšli z dielne mladých levov a levíc aj kampane pre rozvoj turizmu mesta Bratislava a nábor absolventov VŠ do práce na zlepšovaní slovenského školstva.

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:

  • Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
  • Slovenská sporiteľňa
  • Telekom
  • TV JOJ
  • Shutterstock

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

 

 

01 - Modified: 2025-03-03 07:12:44 - Feat.: 0 - Title: Ondro Mikuš: Young Lions by som doprial každému z reklamy. Všetci máme v sebe trošku ega a súťaživosti 02 - Modified: 2025-03-01 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Matúš Hliboký: Young Lions je súťaž, ktorá ti zmení život. A ak nie život, tak určite kariéru 03 - Modified: 2025-02-28 08:49:44 - Feat.: 0 - Title: Roman Roj: Možnosť zažiť Cannes Lions je pre mňa hodnotnejšia cena ako Zlatý klinec 04 - Modified: 2025-02-27 19:44:12 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2025: Ak si myslíš, že na to máš, opäť je tu šanca zabojovať o zlato
01 - Modified: 2025-03-19 12:44:12 - Feat.: - Title: Young Lions 2025: Keby sme mohli, ideme do toho opäť. Zhodujú sa úspešní súťažiaci z minulých rokov 02 - Modified: 2025-03-11 11:54:07 - Feat.: - Title: Analytiku a dáta potrebujete, ale súťaž Young Lions vyhráva idea 03 - Modified: 2025-03-07 10:05:17 - Feat.: - Title: Tajný kód, ako vyhrať Young Lions neexistuje. Ale poznáme zopár ingrediencií, ktoré vám môžu pomôcť 04 - Modified: 2025-03-06 07:03:52 - Feat.: - Title: V Young Lions idete až na dno, dostane vás však do epicentra reklamy 05 - Modified: 2025-03-06 07:04:39 - Feat.: - Title: Young Lions 2025: Radšej urobte niečo uletené ako nudné
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
31. marec 2025 07:00