Súťaž Young Lions 2025 je otvorená. Už teraz si môžete posielať svoje prihlášky a pustiť sa do boja o zlato a miestenku na Medzinárodnom festivale kreativity v Cannes.
Všetky dôležité informácie aj podmienky prihlášky nájdete TU.
V národnom kole uspel aj Roman Roj, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry oh my DOT. Toto sú jeho spomienky a odporúčania pre tých, ktorí stále váhajú:
Ak hráte basketbal, chcete vyhrávať v NBA, ak chcete byť uznávaný novinár, túžite po Pulitzerovi, no a ak pracujete v reklame a máte ju radi, vašim snom je vyhrať Cannes Lions. Je to každoročný sviatok reklamy a je skvelé, že trvá až týždeň. Mal som tú možnosť zažiť tento festival kreativity dvakrát v živote a prvýkrát to bolo finančne omnoho menej bolestivé. “Stačí” na to vyhrať národné kolo Young Lions a pošlú vás tam. Potom vám stačí už len zobrať vreckové.
A preto, keď som ešte spĺňal podmienky “mladého” kreatívca, nebolo potrebné mi dvakrát hovoriť, aby som sa tam prihlásil. Urobil som tak tri roky po sebe a po sérii druhých a tretích miest sa mi spolu s Petrom Urbancom podarilo vyhrať národné kolo v kategórii Digital a mal som z toho oveľa väčšiu radosť, ako zo všetkých shortlistov a klincov, ktoré sme ten rok získali. (V tom čase sa výsledky vyhlasovali na Zlatom Klinci).
Možnosť zažiť Cannes Lions pre mňa bola a stále je hodnotnejšia cena. Množstvo zaujímavých speakrov, svetových mien nielen z reklamy, ale aj filmu, športu, hudby … no a v neposledom rade možnosť zmerať si sily s kreatívcami do 30 rokov z celého sveta. Pamätám si, že keď sme tam súťažili my, oproti nám sedeli a súťažili chalani z USA, ktorých sme deň pred tým videli preberať si zlatých levov v hlavnej súťaži.
Prvýkrát som odchádzal z Cannes extrémne namotivovaný a plný zážitkov. Myslel som, že to bolo čaro prvej návštevy. No druhý krát to bolo úplne rovnaké a išiel by som tam určite zas. Čiže ak reklamu nerobíte len preto, aby ste ju robili, ale preto, aby ste ju robili dobre, je dobré to skúsiť a nepodceniť. Opýtajte sa Svetlíka, ten tam bol už trikrát a vždy mu stačilo pribaliť si len vreckové. No a z poslednej návštevy si spolu s Monikou Farkašovou odniesli zlato. Myslím, že na to len tak nezabudnú. Ani oni a ani ich CVčka.
Kto môže súťažiť
Podmienky hovoria, že súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov a tvorcov z oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia alebo dizajnu do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr). Prihlásenie do súťaže je jednoduché – stačí sa zaregistrovať, uhradiť registračný poplatok a sledovať termíny zverejnenia zadaní v jednotlivých súťažných kategóriách. Zadania sú tajné až do momentu ich zverejnenia a súťažné tímy majú čas 24 hodín (v kategórii FILM 48 hodín) na odovzdanie súťažnej práce. Všetko prebieha v online režime.
Čo môžete vyhrať
Víťazi z každej kategórie získavajú od organizátorov postup vrátane úhrady registračného poplatku do medzinárodného kola súťaže a festival pasu na 72. ročník najväčšieho reklamného sviatku Cannes Lions International Festival of Creativity 2025, ktorý sa uskutoční 16.-20. júna 2025. Počas celého pobytu organizátor súťaže zabezpečuje a pokrýva náklady na ubytovanie súťažných tímov.
Súťaž Young Lions je nielen o víťazstve, ale aj o raste a získaní cenných skúseností. Či už od skúsenejších profesionálov z odvetvia, alebo priamo od zadávateľov, ktorí sú prítomní v porote a kladú otázky na verejných prezentáciách. Okrem toho súťažné nápady nekončia v šuflíkoch a v posledných dvoch ročníkoch vyšli z dielne mladých levov a levíc aj kampane pre rozvoj turizmu mesta Bratislava a nábor absolventov VŠ do práce na zlepšovaní slovenského školstva.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.