Miesto, ktoré vo mne spustilo kreatívny rollercoaster, kde som tlačila svoje sociálne baterky až na doraz a kde kofeín tiekol rýchlejšie než v tej najobľúbenejšej kaviarni – to je len pár spôsobov, ako opísať najväčší kreatívny festival v Cannes.
„Som fakt nervózna, ale brutálne sa teším!“, toto boli slová hodinu pred zadaním briefu v kategórii Print, ktoré som adresovala mojej dvojičke – Matejovi Oškerskému. Po tom, ako sme si vypočuli diskusie a speakerov a videli všetky tie úžasné kreatívne kampane, ktoré boli nominované na Cannes Lions, sa v mojich žilách rozprúdila neskutočná dávka adrenalínu. A práve vtedy prišiel ten okamih, keď sme dostali brief od zadávateľa – organizácie Bee Wild, ktorá dáva do povedomia dôležitosť existencie divokých včiel. A o tom bol aj náš brief.
Čo bolo na ňom najviac prekvapujúce? Detailné štatistiky o divokých včelách, jasný a stručný brief, ktorý si neprotirečil a nezväzoval nám ruky a najmä – polhodinová prezentácia klienta, ktorá nám pomohla pochopiť celú podstatu a potreby kampane.
Keď sme obdržali brief a boli sme po prezentácii, chodili nám myslou prvoplánové fonetické hračky ako „Cardi without B“. Neskôr sme sa dostali do fázy použitia známych fotografií zo svetových panelov World Summitu, či zachytených diskusií Grety Thunberg spolu s Davidom Attenborough v znení: „While they discuss, she‘s really working.“ No stále to nebolo ono a cítili sme, že potrebujeme niečo silnejšie. A vtedy sa osvedčili hodiny scrollovania sociálnymi sieťami, jedna spomienka na májové odovzdávanie filmových ocenení na červenom koberci v Cannes a šokujúci fakt, že divoké včely prispievajú do svetovej ekonomiky v priemere viac ako 200 B dolárov.
Počas našej tvorby nastali mierne rozkoly, ale najväčšia pasívna agresia a stúpajúci adrenalín vznikli paradoxne počas umiestňovania headline-u a voľby, či použijeme bold alebo nie.Aj napriek tomu, že sme sa neumiestnili, som neskutočne vďačná za celú túto skúsenosť. Za to, ako sa za 24 hodín dokáže premlieť v ľudskej mysli toľko kreatívnych ideí, kritického myslenia, posunutia ega na vedľajšiu koľaj a vedomosti vecne argumentovať.
Toto sú základy, ktoré tvorili piedestál našej tvorby. Zároveň som vďačná za feedback porotcu, ktorý bol vecný a dával absolútny zmysel. Ten vonkoncom umocnili aj ocenené práce, pričom jedna z nich obsahovala aj nami použitú momentku z červeného koberca. Môžeme si povedať, že naša idea bola svojím spôsobom výherná, aj keď sa neumiestnila – pretože delulu is the solulu.
Takisto veľká vďaka všetkým zúčastneným, ktorých sme mali možnosť spoznať počas tejto jazdy a mali naozaj fantastické práce plné kreatívne spracovaných insightov! Takisto ďakujem za každý feedback – od copywriterov až po kreatívnych riaditeľov, ktorí v nás umocnili pocit, že môžeme byť spokojní s naším výsledkom.
Ten pocit kolegiality a kreatívneho chaosu nielen z vytvárania, ale aj z panelových diskusií od najväčších mien v reklamnom svete, bude vo mne rezonovať ešte dlho a už teraz sa obzerám po nových výzvach. A v neposlednom rade patrí všetkým partnerom, ktorí podporujú mladé talenty v ich rozvoji. Bojovať na tomto reklamnom poli s veľkými talentmi bola poriadnou výzvou, ktorú by mal zažiť každý, kto má ambíciu posúvať svoje limity.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.