StoryEditor

Zbavme sa predsudku, že humor je najsilnejšia vec, ktorá v reklame funguje. Paleta emócií je oveľa širšia

28.07.2025, 08:38
  • S Róbertom Slovákom sme sa v podcaste OK360° rozprávali o festivale v Cannes. Tento rok sa ho zúčastnil ako porotca kategórie Outdoor a hodnotil tiež Digital v súťaži Young Lions. 
  • Prečo slovenské práce neuspeli? "Rasťo Uličný to pekne okomentoval - Tá práca (Bubliny) nemala na to, aby v tej konkurencii, ktorá tam tento rok bola, zabodovala. A to je všetko." 
  • Čo treba na budúci rok urobiť lepšie a čo mu priniesla účasť v porote? 
  • Podcast si môžete pozrieť vo videu v tomto článku a nájdete ho už aj na známych podcastových platformách. 

Byť v porote najväčšieho a najprestížnejšieho festivalu Cannes Lions je mimoriadne. Tejto cti sa dostalo v aktuálnom ročníku Róbertovi Slovákovi.

V podcaste Stratégií OK360° nám porozprával o tom, ako sa do poroty kategórie Outdoor dostal a ktoré práce ho najviac oslovili.

"Hodnotil som 344 prác, bol som v porote, ktorá vyberala shortlisty. Hľadali sme práce, ktoré boli šité na outdoor a mali fungovať prioritne v tomto médiu."

Róbert Slovák si všímal na festivale práce, ktoré majú ambíciu meniť životy ľudí. Rozprávali sme sa aj o dôvodoch, prečo ani jedna z prihlásených prác poroty festivalu v Cannes nezaujala. Slovák upozorňuje na fakt, že na festival išlo 27-tisíc prihlášok a medzi ocenenými dominovali kampane z Brazílie. 

"Už len štatisticky je náročné, aby z našej malej krajiny pri tomto množstve prác, niečo uspelo. Nehovorím, že sa to nedá, ale je to náročné." 

Kreatívny riaditeľ odmieta teórie o tom, že poroty naše práce neocenili len preto, že pod nimi boli podpísané malé slovenské agentúry. "Rasťo Uličný to pekne okomentoval - Tá práca (Bubliny) nemala na to, aby v tej konkurencii, ktorá tam tento rok bola, zabodovala. A to je všetko." 

Opäť boli ocenené viaceré vtipné práce a Kamil Charvát z MUW Saatchi & Saatchi naznačil, že Bubliny možno neboli dostatočne vtipné. "Zbavme sa predsudku, že humor je najsilnejšia vec, ktorá v reklame funguje. Paleta emócií je oveľa širšia a môžeme ich využiť podľa toho, čo sa nám práve hodí," oponuje Slovák. 

Má vôbec zmysel prihlasovať zo Slovenska práce do Cannes? "Sú to Majstrovstvá sveta v reklame, a tie chceš vyhrať." 

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:

  • Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
  • Slovenská sporiteľňa
  • Telekom
  • TV JOJ
  • 365.bank
  • TESCO Slovensko
  • Shutterstock

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

 

01 - Modified: 2025-07-16 10:11:21 - Feat.: 0 - Title: Slovenská bublina v Cannes tento rok praskla
01 - Modified: 2025-07-16 10:11:21 - Feat.: - Title: Slovenská bublina v Cannes tento rok praskla 02 - Modified: 2025-07-14 08:38:31 - Feat.: - Title: Matej Oškerský: Cannes je ako Liga majstrov. Najlepší z najlepších sa chcú zapísať do histórie 03 - Modified: 2025-07-03 11:25:49 - Feat.: - Title: Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž 04 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 05 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 06:29