Michaela Martonová Head of Strategy MADE BY VACULIK
StoryEditor

Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň

14.10.2025, 15:38
Autor:
redred

Head of Strategy MADE BY VACULIK Michaela Martonová sa zúčastnila Zlatého klinca v pozícii špecialistky kategórie Kampaň. Prečítajte si jej postrehy a návrhy na zmenu štatútu. 

Som veľmi vďačná, že som mohla byť súčasťou tohtoročnej poroty Zlatého klinca, aj keď nie som primárne kreatívec. Ako stratég mám viac skúseností z Effie porôt, kde sa rieši efektivita a dopad prác. Tento uhol pohľadu som prinášala aj do klincovej poroty a okrem idey som sledovala aj to, či kampaň funguje zmysluplne aj pre značku a cieľovku.

Bavilo ma zloženie našej poroty a veľmi som ocenila, že sme mali dostatok priestoru spolu diskutovať. Hlasovali sme až vtedy, keď žiaden z porotcov nemal nejasnosti a vedel, ako chce prácu hodnotiť. Bolo pre mňa fascinujúce počúvať, ako moji spoluporotcovia uvažujú o tom, čo robí ideu výnimočnou. Vďaka nim som videla, že pri tých najlepších kampaniach sa stratégia a kreativita nádherne prepletajú. Inšpirovalo ma to a cítim, že chcem tieto dva svety vo svojej práci prinášať ešte bližšie k sebe.

Hodnotiť kreativitu a „kampaňovosť“ naraz nebolo jednoduché. V našej kategórii sme spolu s porotcami diskutovali o insightoch, úrovni idey, o funkčnosti rozpracovania aj o hĺbke a šírke kampane. Kládli sme si hlavne otázku, či každý ďalší formát posúva myšlienku kampane ďalej, alebo ju len opakuje či oslabuje. Je to skvelý filter aj na agentúrne reviews.

Nemôžem sa však ubrániť dojmu, že časť prác utrpela tým, že nemala dostatočný počet rozdielnych kampaňových formátov podľa štatútu. Nevidím zmysel v tom, že kampaň “na papieri” splní počet formátov, ale v praxi nie sú relevantné a robia sa skôr do počtu. Viacero kampaní obsahovalo social alebo tech vychytávky, ktoré nemali žiaden impact - cieľovka s nimi neinteragovala alebo ich nevidela, ale štatút spĺňali.

Myslím si, že celkovo sme ako porota boli prísni, ale féroví. Kampane sme neposunuli v hodnotení ďalej, ak mali iba silnú ideu, ale slabé rozpracovanie alebo naopak. Viackrát som si však želala, aby sme ocenili aj práce menších značiek. Niektoré sa dokázali popasovať s ťažkým malým zadaním kreatívne, aj keď by craftový klinec nezískali. Vnímam, že najväčšie značky majú v súťaži prirodzene náskok, lebo si vedia dovoliť drahé produkcie, robia silné imidžové spoty a stále im zostane budget aj na kampaň.

Ak by som mala spomenúť jednu vec, ktorú by som si priala do budúcna, bola by to možnosť posunúť práce do iných kategórií. Viackrát sa nám stalo, že sme si pri prácach povedali “Je to super, ale nie je to kampaň”.

xxx

Ďakujeme mecenášom slovenskej reklamy a obzvlášť tým, ktorí podporili vernisáž výstavy Zlatý klinec 2025 v duchu myšlienky Reklama je umenie:

Shutterstock, Bittner print, Tatra banka, ŠKODA Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Allfred.io, Slovnaft, VÚB bankaZlatý Bažant, Kofola, Pernod Ricard, Slovenské vinice, Hubert, HOPIN, Space-UP coworking, Hrncheck, Creative Pro, EFFE

 

 

01 - Modified: 2025-10-03 12:08:29 - Feat.: 0 - Title: Juraj Bartoš: Na Zlatom Klinci mi záležalo na rozmanitosti názorov a aby sme boli čo najspravodlivejší 02 - Modified: 2025-10-12 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Partnerstvo so Zlatým klincom je pre Slovnaft prirodzené 03 - Modified: 2025-10-11 13:00:00 - Feat.: 0 - Title: Aleš Pokorný: Moje srdce krvácalo pri dizajne, ale filmový craft bol silný 04 - Modified: 2025-10-11 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec je oslava kreativity, ale bez vyladených procesov a fungujúceho tímu by sa na tom robilo ťažko 05 - Modified: 2025-10-10 14:38:36 - Feat.: 0 - Title: Adam Baška: Úroveň slovenskej reklamy je kvalitná, ale case studies by prospela väčšia skromnosť 06 - Modified: 2025-10-09 09:07:13 - Feat.: 0 - Title: Keby bolo klincov menej, tak by si ich ľudia viac vážili. Otázka či to už nedevalvuje hodnotu súťaže, je úplne namieste 07 - Modified: 2025-10-09 08:17:06 - Feat.: 0 - Title: Capnúť jasný poster do online vizuálu? Vyhodené peniaze za prihlášku 08 - Modified: 2025-10-08 09:42:18 - Feat.: 0 - Title: Peter Ižo: Najväčší trend Zlatého klinca je špičková exekúcia, ale Bubliny odstrelili od zvyšku prác 09 - Modified: 2025-10-08 09:41:42 - Feat.: 0 - Title: Peter Šurín: Porota bola štedrá, nakoniec nám aj došli zlaté klince
01 - Modified: 2025-11-18 17:44:15 - Feat.: - Title: Najväčší konkurenti sa spojili a ďakujú 17. novembru za slobodu výberu. Viete, kto vymyslel túto virálnu kampaň? 02 - Modified: 2025-11-11 07:33:08 - Feat.: - Title: Čím viac klincov, tým viac radosti! 03 - Modified: 2025-11-10 09:14:52 - Feat.: - Title: Sme na dobrej vlne. Za naším úspechom je posilňovanie, stabilizácia aj omladzovanie kolektívu 04 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu 05 - Modified: 2025-10-18 05:46:49 - Feat.: - Title: Páčila sa mi práca Telekomu Zvaľte to na nás. V Česku by neprešla ani interným filtrom
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2025 09:05