Na Zlatý klinec ako “Oscara v slovenskej reklame” sa každý rok veľmi tešíme. Osobne ma baví sledovať ako prostredníctvom reklamy a iných kreatívnych počinov agentúry aj zadávatelia reflektujú na aktuálne dianie a situáciu a vždy ma poteší, keď na pódiu dostanú priestor tí, ktorí prinášajú silné odkazy. Tento rok sa mi naozaj veľmi páčila téma galavečera aj celá vizualita.
Z pohľadu Allfred.io sme tento ročník vnímali trochu inak – možno aj preto, že čoraz viac cítiť, ako sa mení vnímanie samotného fungovania agentúr. Keď sme sa pozerali na ocenených, bolo skvelé sledovať, že sa na pódiu objavili nielen kreatívci, ale aj tí, ktorí držia agentúru pohromade – accounti či ľudia z operations.
Krásnym príkladom bolo ocenenie Filip za výnimočný kreatívny počin, ktorý si odniesol COO agentúry (ešte raz gratulujeme Kamilovi Charvátovi), hoci jeho rola je práve o procesoch a každodennom „neviditeľnom“ manažovaní vecí, vďaka ktorým kreatíva vôbec môže vzniknúť. Pre nás to bolo také malé potvrdenie, že aj v agentúrnom svete sa začína viac vnímať, že za úspešnou prácou stojí nielen nápad, ale aj dobré procesy.
A presne to je dôvod, prečo nám partnerstvo so Zlatým klincom dáva zmysel. My v Allfredovi vidíme, že agentúram na procesoch naozaj záleží – pretože si uvedomujú, že im dokážu ušetriť peniaze aj čas. Našou misiou je práve to: zlepšovať agentúrny workflow, pomáhať včas odhaliť slabé miesta, upozorňovať na riziko prečerpania rozpočtu či neprofitabilných zákaziek.
Zároveň sa staráme o to, aby bol život v agentúre jednoduchší – aby sa kreatívci nemuseli zaoberať administratívou, ale mali viac priestoru na samotnú tvorbu. Napríklad vďaka ultrajednoduchému trackovaniu času. A pritom všetci dostanú presne tie informácie, ktoré potrebujú: accounti o stave čerpania rozpočtu, CFO o výsledkoch, team leadri o kapacitách.
Takže áno, Zlatý klinec je pre nás oslava kreativity – ale zároveň aj pripomienka, že bez vyladených procesov a fungujúceho tímu by sa na tom robilo ťažko.
xxx
Ďakujeme mecenášom slovenskej reklamy a obzvlášť tým, ktorí podporili vernisáž výstavy Zlatý klinec 2025 v duchu myšlienky Reklama je umenie:
Shutterstock, Bittner print, Tatra banka, ŠKODA Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Allfred.io, Slovnaft, VÚB bankaZlatý Bažant, Kofola, Pernod Ricard, Slovenské vinice, Hubert, HOPIN, Space-UP coworking, Hrncheck, Creative Pro, EFFE

