Podľa štúdie, ktorú uskutočnil Content Marketing Institute, 86 percent obchodníkov B2B tvrdí, že už používajú content marketing.
Hando Sinisalu, CEO at Best Marketing International (Estonia) je marketingový novinár, konferenčný spíker a producent. Vyprodukoval a zmanažoval viac ako 200 konferencií v 24 krajinách. Má skúsenosti s výrobou obsahu aj event/biznis manažmentom. Podľa jeho skúseností sa mu zdá, že pojem content marketing sa často používa bez hlbších vedomostí alebo správne vypracovanej stratégie. Či už je to B2B alebo B2C, pre oba sektory ukrýva content marketing hromadu potenciálu.
Hando počas svojej praxe vypracoval checklist, ktorý obsahuje všetkých sedem základných krokov, ktoré by ste si mali ujasniť hneď na začiatku.
1. Aký problém riešite?
Začnite tým, že si položíte jednoduchú otázku: ktorý problém tento obsah rieši pre moju cieľovú skupinu? Content marketing nie je reklama! Musíte odpovedať na otázky, ktoré sú relevantné pre vašich zákazníkov.
2. Zdroje inšpirácie
Povedzme, že máte prvú časť, ale bojujete s hľadaním nápadov na novú časť. Vaše obchodné oddelenie je zlatá baňa, aby ste sa dostali do mysle svojich zákazníkov. Sú to ľudia, ktorí sú v každodennom kontakte so svojím publikom. To znamená, že majú dobrý prehľad o ich obavách, problémoch a najčastejších otázkach. Nenechajte ich poznatky ležať ladom! Ak teda potrebujete inšpiráciu, zvážte nasledujúce zdroje: a) predajcovia b) služby zákazníkom c) prieskum zákazníkov d) vyhľadávanie Google.
3. Vytvorte si plán. A buďte dôsledný
Ak to myslíte s content marketingom vážne, pripravte sa na to. Porovnal by som to s kúpou psa - nebudete ho mať týždeň ani rok. Je to nový člen rodiny, ktorého musíte vychovávať a vzdelávať po mnoho ďalších rokov. To isté platí pre content marketing. Vytvorte si dlhodobý plán, uistite sa, že máte zdroje na jeho fungovanie. Plán musí byť realistický z hľadiska vašich schopností a musíte ho dodržiavať!
4. Čo bude ďalej?
Skutočnosť, že content marketing nemá nič spoločné s tradičnou reklamou, neznamená, že je zbytočný. Každý obsah by mal mať svoj účel. Musíte vedieť, čo by sa malo stať po prezretí obsahu. Mali by čitatelia zanechať svoje kontaktné údaje alebo sa pozrieť na stránku produktu? Buďte dostatočne jasný, ale pamätajte si, že ľudia hľadajú odpoveď na svoje osobné otázky, nie vašu najnovšiu propagáciu. Ak viete tieto dve veci namixovať, máte víťaznú stratégiu.
5. Nastavte relevantné KPI
Každý krok, ktorý robíte v marketingu, sa dá merať, content marketing nevynímajúc. Skôr, ako začnete, uistite sa, že máte príslušné kľúčové ukazovatele výkonnosti, inak nemôžete merať úspešnosť alebo mieru zlyhania.
6. Nestavajte svoj dom na prenajatej pôde
Chcel by som spomenúť Joea Pulizzia z Content Marketing Institute, pretože bol prvý, ktorý upozornil na fakt, že práca na platformách ako sú Facebook, Instagram, atď znamená, že nikdy nebudete vlastniť dáta, ktoré prechádzajú týmito kanálmi. Jedinou zmenou algoritmu ich môžete navždy stratiť. Aby ste sa pred takouto stratou ochránili, snažte sa čo najlepšie zhromažďovať všetky údaje o zákazníkoch a ukladať ich na nezávislých vlastných platformách.
7. Prevod
V ideálnom prípade by sa mal content previesť na predaj, čo si vyžaduje podrobný prehľad o ceste zákazníka: od nájdenia obsahu až po podpísanie zmluvy. Pokúste sa pokryť každý krok na ceste a odstrániť všetky zbytočné prekážky pre zákazníka.
Ak sa vám nechce čítať, všetkých 7 krokov si môžete pozrieť v tomto videu: