V online videu bodovala práca od Nadácie Zastavme korupciu. Agentúrou mesiaca je THIS IS LOCCO.
Silné zastúpenie reklám v kategórii Film - televízna reklama a celkovo 57 prác hodnotila porota v apríli po mesačnej prestávke. Stratégie prvýkrát za posledných minimálne desať rokov prerušili kontinuitu Hodnotenia. Dôvodom, prečo sa Hodnotenie reklám v marci neuskutočnilo, bola invázia Ruska na Ukrajinu. Celková situácia v spoločnosti sa premietla aj do fungovania komunikačnej brandže, a preto sa Stratégie rozhodli Hodnotenie v marci zrušiť.
O to viac pozornosti prihláseným prácam venovala porota v apríli. Najvyššou ocenenou prácou, ktorá po sčítaní priemerov získala najviac bodov (11,75), bola SMARTIE od 365 banky agentúry Wiktor Leo Burnett. Aj napriek najvyššiemu hodnoteniu, práca neprekonala rekord najúspešnejšieho vizuálu Vidím to podstatné pre Platformu rodín od dotcom advertising zo začiatku roka.
Kvantitou, ale aj kvalitou, bola silne zastúpená kategória Film - televízna reklama. Do záverečného Hodnotenia sa z tejto kategórie dostali tri práce, všetky mali známku u oboch častí poroty viac ako 5.
Smartie od 365 banky pre 365 banku od Wiktor Leo Burnett (11,75)
VOYO na tri mesiace zadarmo od Free Andy pre 02 Slovakia (10,53)
Protiinflačné kupóny pre Kaufland Slovensko od THIS IS LOCCO (10,25)
Agentúrou mesiaca sa stala THIS IS LOCCO, ktorá nakoniec získala od porotcov 174,50 bodov. Práce agentúry však boli najúspešnejšie v kategórii Digital - Social media a Digital - Influencer marketing - v oboch prípadoch išlo o prácu pre Tatra banku Bejby Blue 2.
V kategórii Film - online video presvedčila porotu práca Nadácie Zastavme korupciu Uniknutá nahrávka. (11,27)
V kategórii Media zasa dominovala práca Fotobanka #naši pre Občianske združenie Mareena, ktorá získala 11,50 bodov od oboch častí porôt.
Backstage z Hodnotenia napísala Eva Tiko Rajčáková, výkonná riaditeľka Rady pre reklamu a Juraj Dvorecký, kreatívny riaditeľ dotcom advertising.
Hodnotením februárových a marcových prác sa niesla rozmanitosť
Rozmanitosť sa prejavila čo do komunikovaných tém a insightov, ako aj úrovne ich spracovania. Neprehliadnuteľnými sa stali práce pre združenie Mareena, ktoré oprávnene bodovali tak v kategórii Online video, ako aj v kategórii Médium. Využitie zná mych songov v reklamách síce nie je novinkou. Avšak v prípade tohto videa je prerábka skladby od Jany Kirschner do podoby spovede cudzincov, ktorí si hľadajú na Slovensku nový domov, brilantnou ukážkou toho, ako rozpovedať príbeh autenticky a tak, aby sa stal prirodzenou súčasťou deja reklamy, v ktorej nie je potrebné posolstvo ďalej vysvetľovať. Ako originálny bol porotcami hodnotený aj nápad vytvorenia fotobanky, v ktorej nenájdete len náhodné obrázky anonymných hercov, ale reálne fotky skutočných zamestnancov z radov cudzincov, ktorí na Slovensku našli domov a robia svoje povolanie. Zábery si môžete zakúpiť a použiť ich v rámci svojej komuniká cie. Možno troška škoda, že idea nebola komunikovaná ďalej, napríklad medzi agentúry či médiá, ktoré by content určite ďalej využili. Nevadí, je to príležitosť, ako pracovať s nápadom ďalej. V kategórii komunikácie združení a neziskoviek nás zaujal aj online spot „Uniknutá nahrávka“ od Nadácie Zastavme korupciu, v ktorom všetko sedí – insight, wording aj napojenie na činnosť nadácie samotnej. Je dôkazom, že niekedy tie najjednoduchšie veci sú tie najlepšie. Musíte skrátka vidieť. V rámci komerčnej komunikácie dominovala hlavne „Bejby Blue“. Ideový koncept „Nemíňaj. Investuj – do seba“ je pekne pretavený do konkrétnych komunikačných aktivít, ktoré sú spracované tak, že cieľovku určite oslovia.
Nie všetko, čo funguje, patrí na hodnotenie kreativity
Spojené februárové a marcové hodnotenie prinieslo niekoľko zaujímavých debát o kvalitnom humore aj o humore z rokov deväťdesiatych, o skvele využitých hitoch aj o iba využitých hitoch alebo tiež o dvoch formálne podobných kampaniach od jednej agentúry. Z kategórie humor v reklame zaujala práca pre O2. Paradoxne tá, kde bol pes, a nie tá, kde bol Joke. Pobavila aj 365-ka a navyše potešila trefným insightom. Menej humoru, ale o to viac exekúcie priniesli protiinflačné kupóny od Kauflandu a odvahou pustiť sa do boja aj na kreatívnom poli prekvapila nadácia Zastavme korupciu. Pekným príkladom využitia hudobného hitu sa stala Mareena v cudzom meste a príkladom pekného, ale nie úplne dotiahnutého nápadu zase Fotobanka #naši tiež od OZ Mareena. Mňa potešila aj rozospievaná a roztancovaná práca pre jeden z obchodných reťazcov, a to tým, že sa na hodnotení neobjavila. Stala sa tak skvelým príkladom agentúrnej sebareflexie. To oceňujem a beriem si to k srdcu. Pretože nie všetko, čo funguje na pospolitý ľud, patrí aj na hodnotenie kreativity. Držím palce na Effie.
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu
02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla
03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú."
04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound
05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile