Epica je jedinou svetovou súťažou reklamných prác, kde ceny za kreativitu udeľujú médiá. Porotcami je stovka šéfredaktorov a odborných redaktorov zo 70 krajín, ktorí píšu pre odborné časopisy a weby o marketingu. Zo slovenských médií je exkluzívnym partnerom a členom poroty už od roku 1996 magazín Stratégie.
Reklamné, PR či digitálne agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 30. septembra. V auguste môžu navyše získať za skoré prihlásenie zľavu 100 eur. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutoční 16. novembra na galavečere v historickej koncertnej sieni Meistersaal v Berlíne, postavenej v roku 1910.
Novinky Epica Awards 2017
Predsedom poroty 31. ročníka súťaže bude Spencer Baim, strategický riaditeľ spoločnosti VICE Media. Medzi nových členov poroty patrí napríklad The Economic Times z Indie, Marketing Directo zo Španielska alebo AdIndex z Ruska.
Epica rozšírila v tomto roku súťažné kategórie o ďalšie dve: Music Video a Online and Mobile Services (ktoré pokrývajú reklamu pre digitálne značky ako napríklad Airbnb a Uber).
Súčasťou kreatívnej súťaže bude aj výročná konferencia, ktorá sa tento rok týka technológií v zmysle, ako poháňajú kreativitu. Doteraz potvrdení rečníci sú Richard Wilson, spoluzakladateľ spoločnosti Stop Funding Hate; Sascha Martini z R/GA Berlín alebo Patrick Lara zo spoločnosti Publicis Conseil.
Mark Tungate, riaditeľ Epica povedal: "Sme potešení, že sa vrátime do Berlína, ktoré je jedným z najzaujímavejších a najtvorivejších miest na svete. Keďže je miestom, ktoré už odštartovalo mnoho talentov, mysleli sme si, že by bolo vhodné preskúmať zlučovanie svetov technológií a tvorivosti na našej konferencii, teda témou je Kreatívna singularita."
Slovenské úspechy
Minulý rok prihlásili do súťaže svoje práce dve agentúry a obidve si odniesli aj ocenenia. Tieto sa im započítavajú do Agentúry roka - súťaže magazínu Stratégie.
Agentúra JANDL prihlásila kampaň, ktorú vytvorila pre klienta ZOO Bratislava. Porota Epicy ich ocenila bronzom v kategórii Print.
Wiktor Leo Burnett prihlásil do súťaže spoty Hrdosť a Pokrok z úspešnej retro kampane Bažant ´73, s ktorou agentúra zabodovala aj na národnej súťaži kreativity v reklame Zlatý klinec. Porotcovia Epicy ocenili sériu spotov striebrom v kategórii Film.