Obchodný reťazec Lidl prichádza s novinkou v tematických týždňoch. Od 2. októbra zaraďuje do ponuky týždeň „Vyrobené na Slovensku“, v ktorom rozšíri ponuku slovenských produktov. Novinkou reaguje na silnejúci dopyt slovenských zákazníkov po lokálnych potravinách.
Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, práve Lidl má najmenej vystavení slovenských výrobkov vo svojich predajniach (viac z prieskumu sa dozviete v článku nižšie – pozn. red.). Je nová akciová ponuka reakciou na kritiku nízkeho podielu výrobkov vyrobených na Slovensku? Plánuje Lidl do budúcnosti zvýšiť podiel slovenských výrobkov? Reaguje Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika: „Vnímame silnejúci dopyt slovenských zákazníkov po lokálnych potravinách. Naši zákazníci sa môžu tešiť na pravidelné akčné ponuky produktov od slovenských výrobcov.“
„Zároveň dávame týmto spôsobom príležitosť novým dodávateľom, ktorí doteraz nemali možnosť s nami spolupracovať. Pri našom objeme predaja vieme totiž slovenským výrobcom ponúknuť zaujímavý priestor tak v našej stálej, ako aj akčnej ponuke,“ hovorí Tomáš Bezák.
V ponuke, podľa jeho slov, nebudú chýbať produkty, ktoré sú pre Slovensko typické. Napríklad smotana, zakysanka, bryndza, syry, polooštiepok, treska v majonéze, držkový guláš, halušky, med.
„Pri výbere produktov sme sa zamerali aj na aktuálnu tému podpory kvalitných slovenských mliečnych produktov a tiež čerstvého ovocia a zeleniny, za výhodnejšie ceny ako sú bežné ceny u iných predajcov,“ dodáva Tomáš Bezák. Podľa jeho slov mal Lidl doteraz v ponuke slovenských výrobkov predovšetkým mlieko a mliečne výrobky, mäso a mäsové výrobky, vajcia, ovocie a zeleninu, alko (pivá, vína, destiláty) a nealko nápoje, cukrovinky, pečivo, hygienické potreby, ale aj výrobky ako tofu, rôzne nátierky či šúľance.
Lidl v rámci letáku propaguje aj darček pre prvých 100 000 zákazníkov, ktorí nakúpia nad 20 eur. A tým darčekom je Tatranský vzduch v konzerve od Tatrakonu. Pre zaujímavosť dodávame jeho zloženie, ktoré uvádza samotný výrobca: tatranský kyslík 80%, zvuk pasúcich sa ovečiek 10%, energia kvapiek rannej rosy 5%, atmosféra prechádzky ihličnatým lesom 3%, lúče slnka vychádzajúceho spoza tatranských štítov 2%. Ide o vtip? „Nie, ide o darček,“ hovorí Tomáš Bezák.
|
Tomáš Bezák vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika |
„Počet slovenských dodávateľov v sieti Lidl narástol oproti poslednému porovnávanému obdobiu o viac ako 13%. Naša spoločnosť navyše ponúka slovenským dodávateľom možnosť predávať svoje výrobky v iných krajinách kde Lidl pôsobí. V obchodnom roku 2016 sa celkovo 43 slovenským dodávateľom podarilo umiestniť svoje produkty pod našimi privátnymi značkami na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách. Hodnota vyvezených tovarov bola v minulom obchodnom roku 37,5 milióna eur. Prostredníctvom Lidla môžu napríklad maďarskí zákazníci spoznať bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari môžu vychutnávať syr nivového typu a Česi pološtiepok či sumčeka afrického. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti AGRO TAMI, Tatranská mliekareň, SHP Harmanec, Stepanow a Metsa Tissue.“
Kampaň na týždeň „Vyrobené na Slovensku“ pripravila agentúra Wiktor Leo Burnett. Tá s Lidlom už spolupracovala na kampani pre projekt ihrísk Žihadielko, v hlavnej úlohe s Včielkou Majou.