StoryEditor

Ivan Hulík o reklamách pre Telekom: Sagan je bezproblémový partner

14.11.2017, 09:56
Najlepšieho cyklistu na svete baví, keď sa môže zmeniť zo športovca na herca.

Za kampaňami s Petrom Saganom pre Telekom stojí produkčná spoločnosť Hitchhiker Films, ktorá s ním za posledné dva roky nakrúcala väčšinu kampaní z dielne reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi. O tom, aká je spolupráca s naším najslávnejším športovcom, hovorí Ivan Hulík, riaditeľ spoločnosti Hitchhiker Films.

Ako prebieha nakrúcanie s Petrom Saganom?
Je to vždy veľký oriešok vzhľadom na to, že Peťo ako jeden z najlepších športovcov na svete je vlastne neustále vo veľmi presnom tréningovom procese. Na projekty marketingovej spolupráce má vyhradených na Slovensku niekoľko dní počas roka, kedy je k dispozícii len v presne vyhradený čas. Pre nás je to značná logistická záťaž, keďže je nám k dispozícii maximálne 6 hodín denne.

Ako dlho nakrúcate jeden spot?
Nakrúcanie náročného televízneho spotu, čo spoty Telekomu sú, sa v ideálnom svete robí tempom jeden záber na hodinu. V 30 sekundovom televíznom spote je použitých rádovo 20 záberov. Čiže za jeden filmovací deň sa dá nakrútiť približne jeden spot, no a naša úloha je mať všetko pripravené tak, aby boli tie chvíle, kedy je Peter k dispozícii, boli maximálne využité.

Čo vás prekvapilo na Saganovi?
Prvý spot tohtoročnej vianočnej kampane sa odohrával na nábreží Dunaja a bolo to práve pri hoteli, kde bol Peter ubytovaný. Boli sme s ním dohodnutí na začiatku nakrúcania a keď sme sa pri hoteli rozkladali, zrazu sa Peter zjavil na bicykli celkom sám, zadýchaný a spotený - vrátil sa práve z tréningu. My o ňom máme predstavu, že ako špičkový športovec je obklopený obrovským realizačným tímom a Peťo nám povedal, že sa bol bicyklovať práve teraz, uprostred dopravnej špičky, do Stupavy a naspäť.

​​Len sám, bez kohokoľvek?
Áno. Keď som si predstavoval, čo všetko sa mu mohlo v bratislavskej premávke stať... Aj v tom je Peter Sagan výnimočný. Hoci je superhviezda, je to veľmi príjemný človek, ktorý sa na nič nehrá.

Má nejaké zvláštne požiadavky?
Mysleli sme si, že budeme musieť mať pre neho pripravené nejaké exkluzívne jedlo. Keď prišiel pre dvomi rokmi prvýkrát na pľac, privítali sme ho potleskom a on sa spýtal, či by sa mohol niečoho najesť. Štáb bol zrovna asi dve hodiny po obede a pár hodín pred večerou, mali sme len nejaké drobnosti. Chceli sme mu objednať niečo poriadne, ale on povedal, že mu máme dať niečo, čo je hotové. Bez okolkov zjedol obyčajnú pečenú klobásu s horčicou a strašne mu chutila.

Baví ho nakrúcanie?
Veľmi ho baví, keď sa na chvíľku zo športovca zmení na herca. Za ten čas, čo s ním spolupracujeme, badať, že jeho schopnosť reagovať ako herec a prijímať pokyny od režiséra, sa veľmi zlepšila. Už to nie je taký ten mierne rozpačitý amatérsky herecký prejav. Nás teší aj to, že zdieľa výsledok našej spoločnej práce na svojich sociálnych sieťach, kde ho sleduje len na Facebooku cez milión ľudí.

Hitchhikers Films

Ivan Hulík,  Hitchhiker Films
"Peter je naozaj bezproblémový partner. Požiadavky jeho tímu sa skôr týkajú ich zmluvných povinností, napríklad v akom drese ho môžeme zobraziť, na akom bicykli môže jazdiť a ako má byť bike vybavený."

​​Počúva pokyny režiséra?
Áno. V tomto je veľmi profesionálny. Na kampaniach sme pracovali už s dvomi režisérmi a na každého reagoval veľmi otvorene a ústretovo.

Využívate aj dablérov. Ako si ich vyberáte?
Keď hľadáme dvojníka, ktorý bude zastupovať nejakú známu osobnosť, tak rysmi tváre alebo postavy by mu mal byť čo najbližšie. V prípade Petra musí samozrejme zvládať aj bicyklovať na nejakej úrovni. My sme pracovali buď so športovcami, ktorí sú na bicykli ako doma, alebo s dablérom s podobnou konštitúciou tela.

Koľko dablérov má vlastne Peter Sagan?
Doteraz sme pracovali asi s tromi dablérmi. V spotoch, kde Peter hral "civilnú rolu", napríklad vianočné výjavy z akože vlastnej domácnosti, nepotrebovali sme cyklistu, ale človeka, ktorý vyzerá zozadu podobne. Keď sme v iných spotoch potrebovali Petra na bicykli, zvolili sme podobne vyzerajúceho cyklistu. Nie sú to však dvojníci v zmysle, že sú na nerozoznanie od Sagana. Kamera dokáže veľa skryť...

​​​​Ktoré nakrúcanie bolo naozaj netradičné?
Keď sme nakrúcali s Petrom spot v kaderníctve, kde bolo pointou spotu, že mu polovicu hlavy oholíme, mal naozaj dlhé bujné vlasy. Spolupracovali sme s popredným slovenským filmovým maskérom pánom Steinerom, ktorý zvolil jeden konkrétny postup. Takéto veci sa za normálnych okolností robia tak, že hercovi sa vytvorí maska na presný tvar jeho hlavy, viac týždňov dopredu a s viacerými skúškami. To sa však pri športovcovi, ktorý je väčšinu času rozcestovaný po svete, nedá. Preto sme postup viackrát testovali na dablérovi a potom to muselo vzniknúť v priebehu asi hodiny a pol priamo počas nakrúcania.

Naozaj ste mu oholili pol hlavy?
No nie, to by bolo najjednoduchšie, to by trvalo dve minúty :-) Museli sme na polovicu tých jeho dlhých hustých vlasov nasadiť gumenú masku, ktorú p. Steiner volal "pleška" a na ňu ešte aplikovať špeciálne vyrobenú parochňu s kratučkými vlasmi. Bol to trochu stres, nakrúcanie sme museli mať rozvrhnuté tak, aby sme počas doby, keď bol Peter v maskérni, točili zábery bez Petra.

Takto sa nakrúcalo "oholenie" polovice hlavy Petra Sagana:

​​​Odsúhlasuje Peter Sagan spoty pred ich uverejnením?
Nie. Peťo a jeho manažment dostanú od Telekomu predložený návrh scenára, ktorý odsúhlasujú pred spustením výroby. Zatiaľ však nemali žiadne zásadné pripomienky. Peter je naozaj bezproblémový partner. Požiadavky jeho tímu sa skôr týkajú ich zmluvných povinností, napríklad v akom drese ho môžeme zobraziť, na akom bicykli môže jazdiť a ako má byť bike vybavený.

Nemá žiadne špeciálne požiadavky?
Nie. Do scenára zasahuje len vtedy, keď sa jedná o bezpečnosť. Pre Peťa je veľmi dôležité, aby mal prilbu, pokiaľ jazdí na bicykli. Osobne sa zasadzuje za to, aby deti vždy nosili pri bicyklovaní v meste prilbu.

O kampaniach Telekomu s Petrom Saganom sme písali aj v týchto článkoch:

01 - Modified: 2024-11-15 19:57:18 - Feat.: - Title: Vianočnou reklamou Telekomu sme dokázali, že vieme byť svetoví 02 - Modified: 2024-03-08 13:41:27 - Feat.: - Title: Rodina je ten najdôležitejší tím, odkazuje Telekom v novej kampani s Brankom Radivojevičom 03 - Modified: 2023-10-12 10:07:46 - Feat.: - Title: Telekom si v novom spote pripomenul tragédiu na Zámockej. Hovorí, že LGBTI+ komunita nemá žiť v strachu 04 - Modified: 2023-10-10 09:34:32 - Feat.: - Title: Ako si nájsť svoju cestu k úspechu na sociálnych sieťach a neohýbať trendy 05 - Modified: 2023-10-04 08:45:13 - Feat.: - Title: Film TV reklama: Skutočné pohodlie s WOW wifi je svieže a má super casting
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:27