Predsedom poroty tohto ročníka súťaže efektivity v reklame EFFIE Awards Slovakia je Branislav Brzula, marketingový riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika. "Dobrá efektívna reklama je v prvom rade zmysluplná s ohľadom na obchodné výsledky a určite by mala zanechať „pamäťovú stopu“. V krátkom rozhovore prezrádza svojho favorita z minulého roka.
Porota prvého kola sa zhodla na shortlistoch. Akú radu ste dali kolegom pred jej zasadnutím?
Buďte objektívni, féroví, ale súčasne konštruktívne kritickí. Máte zodpovednú úlohu vybrať a oceniť to najlepšie v reklame na Slovensku. Venujte prihláškam dostatok času a zamerajte sa v prvom rade na efektivitu prác.
Reklama, ktorá jasne pozná svoj cieľ a zámer a efektívne ho splní s prihliadnutím na pomer náklad verzus prínos - výsledok. Musí byť v prvom rade zmysluplná s ohľadom na obchodné výsledky, v ideálnom prípade však spĺňa aj vysoké kreatívne nároky a dokáže zaujať aj exekúciou. Samozrejme, posolstvo musí byť zrozumiteľne odkomunikované a reklama musí zaujať a zanechať „pamäťovú stopu“.
Výsledky kampane, dosiahnutie cieľov, riešenie problému, jasné posolstvo.
Vysoký počet prihlásených prác. Napriek náročnému obdobiu vysoká kvalita prác. A zrejme aj z dôvodu náročného roku, vysoký počet a kvalita prác v kategórii Dobročinný marketing. Potvrdenie, že aj na malom Slovensku sa robí aj svetový marketing.
Tohtoročné kampane ešte hodnotiť nechcem, nerád by som ovplyvňoval. Ale minulý rok bol môj favorit Dedoles a samozrejme Hrášková polievka, čoho dôkazom je aj medzinárodný úspech tejto kampane.
Práce spoločnosti Lidl pravidelne bojujú o EFFIE - minulý rok už spomínaná Hrášková. Ako a v čom vás posunulo uvažovanie nad efektivitou v kontexte súťaže efektivity?
Efektivita reklamy je pre nás alfa a omega. Všetko ostatné prichádza až potom. Agentúra v briefe nedostane zadanie, že chceme vyhrať Zlatý klinec, ale v prvom rade EFFIE. Sme spoločnosť silne orientovaná na výsledky a úspešné napĺňanie cieľov. Či ide o veľkú 360 stupňovú kampaň, alebo menší doplnkový projekt, každé euro otočíme trikrát a musí byť investované zmysluplne. Zároveň si však zakladáme na originalite, evidence-based marketingu a zapamätateľnosti. Efektivita u nás znamená aj to, že naše kampane vždy plánujeme ako multichannel.
Pavol Krutý, Media & Data Director, Zaraguza
Juraj Plánovský, Senior stratég, Istropolitana Ogilvy
Robert Weber, Exe
Peter Šurín, Strategy Director, Elite / Monday Lovers
Dominika Múdra, Associate Srategy Director, Wiktor Leo Burnett
Klaudia Linkeshová, Senior specialist of marketing communication / Brand Strategy, Slovak Telekom
Radoslava Stratená, Senior Brand Manager, Heineken Slovensko
Daša Matušíková, Riaditeľka marketingu, PSS, Prvá stavebná sporiteľňa
Roman Rajtár, Head of Marketing, Škoda auto Slovensko
Roman Šebo, Chief Digital Officer and Brand Lead, iProspect - Dentsu
Lucia Hronská, Media Strategy Manager, Unimedia
Ivana Zelizňáková, riaditeľ odboru marketingu, SPP
Pavol Minár, Founder, Inspirations Minar
Ján Stareček, Managing Director, Data on Streoids
Rastislav Kočan, Managing Partner, Go4insight
Milada Halová, riaditeľka komunikácie a stratégie značky Tatra banka a Raiffeisen banka