Už tento piatok sa dozvieme, ktoré shortlistované práce získajú kovy na súťaži efektívnej reklamy EFFIE AWARDS Slovakia 2021. V tomto týždni o tom rozhoduje porota druhého kola spolu s predsedom poroty Branislavom Brzulom zo spoločnosti Lidl Slovensko.
Pred rozhodovaním poroty druhého kola zasadala porota prvého kola, ktorá poslala zo všetkých prihlásených prác (31) do užšieho výberu 19 prác. Najviac ich je v kategórii Dobročinný marketing (7), nasleduje kategória Finančné služby (4).
Pozrite si, ktoré práce porota posunula do užšieho výberu. Ako vníma úroveň prihlásených prác porota prvého kola, ktoré práce zaujali najviac a či je medzi nimi Grand EFFIE, na tieto otázky odpovedajú členovia poroty prvého kola.
Robert Cyprich |
Šimon Gál |
|
Zuzana Netíková Senior Brand Manager z oblasti FMCG |
|
Marián Abaffy Marketingový riaditeľ Tempo Kondela |
Úroveň prác vnímam ako celkom dobrú, minimálne u tých, ktoré som hodnotil. Parametrov pri hodnotení shortlistov bolo viac. Viac menej mi išlo o určitý mix toho, či som reálne dokázal z prihlášky odčítať strategický prínos agentúry, či kampaň dokázala urobiť "dieru do sveta" a napokon aj samotná kvalita exekúcie urobila svoje. Grand EFFIE medzi prácami asi nevidím. No mám niekoľko favoritov z pomedzi mnou hodnotených prihlášok a to: Kraj Sveta; 365.bank; Bad Luck Brian a O2 Zdieľaj s rozumom.
|
Lenka Dzurendová Strategist MADE BY VACULIK |
Pri porotcovaní som náhodou dostala do výberu takmer všetky shortlistové kampane. Aj z tohto dôvodu hodnotím úroveň prihlásených prác ako vysokú a teším sa, ako sa popasujú s udeľovaním cien porotcovia druhého kola. Pri hodnotení som prihliadala nielen na dosiahnuté výsledky, ale aj strategické insighty či mediálnu stratégiu agentúry, unikátnosť kreatívy a samozrejme cieľ, ktorý mala agentúra splniť v zadaní. Body tak agentúra strácala v prípade, že v prihláške mala splniť brandový cieľ komunikácie, no následne vo výsledkoch opísala len efekt na obchodné výsledky. Alebo tiež, ak dosiahnuté výsledky neboli vzhľadom na výšku budgetu kampane ambiciózne.
Karel Šafář
Brand Manager
NIKÉ
|
Mal som tú šancu porovnať viacero kampaní primárne zo sektora financií, energetiky a CSR. Skoro všetky charakterizovala snaha o čo najprirodzenejší spôsob prepojenia online a „reálneho“ sveta. Alebo skôr o čo najprirodzenejší spôsob, ako toto prepojenie ukázať (veď ono už predsa dávno existuje) a efektívne využiť pre svoju značku respektíve pre samotných klientov. Z tejto perspektívy za mňa najviac zabodovala, doslova aj prenesene, kampaň Bad Luck Brian promuje neviditeľné strojčeky, ktorá priniesla okrem vtipu aj dôkaz, že dinosaurus sociálnych sietí Facebook stále ešte môže slúžiť ako funkčný generátor leadov či stimulátor biznisového (a hlavne lokálneho) rastu.
Matej Hargaš |
Keďže verím, že dáta majú väčšiu silu ako názory, prekvapilo ma, že sa niektoré prihlášky sústredili viac na kreativitu, ale nedokázali ma presvedčiť o efektivite kampane. Väčšina prihlášok ale pre mňa bola prekvapením veľmi príjemným. Medzi mojimi favoritmi sú kampaň Košického samosprávneho kraja a Ortodoncie Klostermann, ktoré obe dokázali, že aj s malým budgetom sa dá zahrať naozaj veľké divadlo.
|
Patrícia Reichlová Senior Strategist Jandl, marketing a reklama |
Úroveň prihlásených prác bola rôzna. Boli tam veľmi výrazné kampane aj bežné kampane, ktoré neboli ničím výnimočné. Rozhodujúce bolo či kampaň naplnila svoje ciele a mala nielen komunikačné, ale aj biznisové výsledky. Na výber shortlistových prác mala vplyv aj kvalita spísanej prihlášky.
Spomedzi mnou hodnotených prác mám ako favorita Úverový certifikát od PSS. Na kampani jasne vidieť prínos agentúry, ktorá si dokáže poradiť aj s komplikovaným zadaním a premeniť ho na výraznú kreatívu, ktorú ľudia nevedia dostať z hlavy a dobre funguje na získavanie nových klientov.
Pavel Baslík Head of Marketing a PR Lucron |
Úroveň prác bola vysoká. Medzi kampaňami, ktoré som mal možnosť hodnotiť boli tri, ktoré ma zaujali najviac. Je ňou najmä kampaň Rakovina nemá vlny od EFFE pre klienta Liga proti rakovine. Svojou geniálnou jednoduchosťou poukázala na závažný problém súčasnej doby a zároveň priniesla skvelé výsledky pre dobrú vec. Druhou bola Bejby Blue od This is Locco pre klienta Tatra Banka. Kampaň jasne komunikuje s cieľovou skupinou, výborne využíva správne komunikačné kanály a exekúcia je taktiež na vysokej úrovni. Treťou bola kampaň "Bratislava sa ráta" od Slovak & Friends pre Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, ktorá dokázala vykresať efektívnu komunikáciu aj z takej nudnej témy, ako je sčítanie obyvateľstva.
To, ktoré práce získajú ocenenie, sa dozvieme už tento piatok formou streamu so začiatkom o 14 00 hod. na facebookovej stránke organizátora - KRAS-u. 10.decembra Stratégie vyhlásia aj Agentúru roka.