V januári prebehlo hodnotenie decembrových prác a tak sme sa s porotcami vrátili už po Vianociach späť k vianočným TV spotom, vizuálom a PF-kám. Prihlásených prác bolo naozaj veľa, až 75. Objavilo sa medzi nimi veľké množstvo PFiek, ktorými nám agentúry prezentovali seba aj ich klientov v tom najkreatívnejšom svetle.
Porotcom sa najviac páčila PFka od Zaraguzy. Prestavili Social Phone - Nokiu 3310, ktorou komunikovali myšlienku offline Vianoc. Veď ako by sa aj dalo byť online s takým anti-scroll displejom veľkosti zápalkovej krabičky, však?
Reklama so Saganom od Telekomu, ktorý venoval namiesto jedného podpisu oveľa viac, na darčeky kuriérovej rodine pobavil porotcov natoľko, že mu venovali prvé miesto v kategórii TV spotov.
Zlatý Bažant 73 pokračoval v retro štýle aj v OOH. Pokojné prežitie Vianoc poprial vizuálom v štýle sedemdesiatych rokov, hovorovým slangom vtedajších rokov. Celú komunikáciu piva 73 zastrešuje agentúra Wiktor Leo Burnett.
Nežnú revolúciu nám 17. novembra pripomenula agentúra THIS IS LOCCO prácou Mreža vs. Mriežka. Vytvorila instragramového bota, ktorý pod fotkami s populárnymi heštegmi napríklad #dnescestujem a #dnesčítam, pridával komentáre, ktoré pripomínali, že sloboda nie je samozrejmosťou. Niektoré známe osobnosti si tiež uzavreli profily a pridali na profilovku červenú mriežku, ktorá je na vizuále.
V dielni Effectivity POWERED BY PUBLICIS vznikol zimný vizuál Ekotopfilm, ktorý sa niesol v štýle celého projektu. Ich printová reklama ľudí vyrušila a upozornila na ďalšiu z tém trvalo udržateľného rozvoja.
Najvyšším počtom bodov hodnotiaci ocenili prácu Slovenskej sporiteľne v spolupráci s Core4 a Viva Musica!. Projektom Viva Ulica! vniesli do mesta amatérskych aj skúsených hudobníkov a spríjemnili tak atmosféru ulíc a vnímanie pouličnej hudby.
Kategória: TV spot
Darčeková autogramiáda
Vianočná reklama od Telekomu bola, na rozdiel od ostatných, tradičnejšie poňatých, výnimočnejšia. Cyklokuriér v nej doručil zásielku známej postave spotov Petrovi Saganovi a v rámci toho vyriešil aj problém s nakupovaním darčekov na poslednú chvíľu. Darčeky, ktoré kúpil, dal podpísať legende a tým mal originálne vianočné prekvapenie vybavené. Sagan vynaliezavému kuriérovi namiesto jedného podpisu, musel venovať hneď niekoľko.
Agentúry: 4,40
Zadávatelia: 4,33
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jakub Kuvik
Art director: Veronika Holaňová, Eduard Drexler
Strategy director: Kamil Charvát
Copywrite: Andrej Hrivnák
Account manager: Tatiana Hrutková
Kategória: Direct marketing
Social Phone
Zaraguza pripravila PFku, ktorá kreatívne doručila message Vianoc nestrávených online, ale s rodinou. Jej klientom poslala darček - Social Phone. Mobilný telefón Nokiu 3310, ktorý s anti-scroll displejom zaručí dokonalé offline sviatky. PFku okrem darčeku sprevádzalo samostatné online video, ktoré z direct mailu pre klientov spravilo atrakciu pre všetkých. Práca bodovala aj v kategórii Online video.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 5,25
Klient: PFka
Agentúra: Zaraguza
Creative director: Michal Pastier
Art director: Milan Malý
Copywrite: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková
Account manager: Katarína Košibová
Kategória: Social
Mreža vs Mriežka
Táto práca vám bude možno známa. Písali sme o nej aj v decembrových Stratégiách, minulý mesiac uspela v Hodnotení Stratégií v kategórii Print. Agentúra vtedy použila nápad Young Lions, Juraja Kováča a Jakuba Novotu, ktorí pripravili vizuál na tému Nežnej revolúcie. V novembri sa z toho stala kampaň, ktorá pripomína mladým ľudom výhody a možnosti ktoré im prináša otvorená post totalitná spoločnosť. V ten deň, 17. novembra, si v rámci kampane influenceri uzavreli profily.
Mrežu do profilov si okrem nich mohla pridať aj verejnosť. Instagram ovládol koment bot, ktorý pridával komentár s pripomienkou na režim pred r. 1989 všetkým tým, ktorí sa chválili fotografiou a pridávali známym #dnescestujem alebo ďalších populárnych heštegov. Porotcovia najvyšším počtom bodov ocenili túto prácu aj v kategórii Online kampaň a New media.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 5,50
Klient: OSF
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative director: Juraj Kováč
Art director: Juraj Kováč, Jakub Šarvaic, Adrian Mery, Kristína Uhráková
Strategy director: Juraj Kováč
Copywrite: Juraj Kováč, Tomáš Kučírek, Dano Vachuna, Jakub Novota
Account manager: Eva Furiková
Kategória: Print
Zima tu je
Zimný printový vizuál je súčasťou celoročnej komunikácie Ekotopfilmu a prispôsobený problematike celej kampane. Festival je zameraný na trvalo udržateľný rozvoj na Slovensku, pretože medzi krajinami EÚ patrí medzi krajiny s najhoršou kvalitou ovzdušia. Ostatné zimné inzercie sú plné krás prírody, ktorú ľudia berú ako samozrejmosť. Táto krása však mizne. Odkaz Ekotopfilmu ľudí vyruší a upozorňuje na ďalšiu z tém trvalo udržateľného rozvoja.
Agentúry: 4,00
Zadávatelia: 4,50
Klient: EKOTOPFILM/ENVIROFILM
Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICS
Creative director: Peter Rajčák
Art director: Štefan Hellvis Klučka
Strategy director: Roman Matulík
Copywrite: Peter Rajčák
Account manager: Zuzana Garaiová
Kategória: Out of home
Štastné a pokojné, Slovensko!
Autentický štýl sedemdesiatych rokov piva Zlatý Bažant 73 vám je určite povedomý. Vianočná reklama v tomto štýle vyhrala minulý mesiac v Hodnotení Stratégií kategóriu TV spotov. Retroreklamu vystihol umelý vianočný stromček a hovorové frázy vtedajších rokov. OOH vizuál sa nesie v podobnom štýle. Vetvičky na pozadí piva a ozdoby dotvárajú vianočnú atmosféru a komunikujú message pokojne prežitých Vianoc.
Agentúry: 4,80
Zadávatelia: 4,00
Klient: Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Štefan Andrejco
Art director: Magda Kunská, Štefan Andrejco
Copywrite: Šimon Ondruš
Account manager: Anastasiya Kazmiruk
Kategória: PR
Viva Ulica!
Cieľom Slovenskej sporiteľne je udržať si pozicioning banky ako podporovateľa kvalitnej hudby. Finančne podporuje projekt Viva musica!, ktorému dala spolu s kreatívnou agentúrou Core4 trochu iný rozmer. Vymysleli projekt Viva Ulica!. Namiesto kampane vymysleli niečo, čím obohatili mesto kvalitnými amatérskymi aj profesionálnymi hudobníkmi a zmenili tak vnímanie pouličnej hudby.
Práca mala veľký PR potenciál, ktorý naplnil očakávania. Hudobné mesto neprebiehalo iba v meste, ale zaplavilo aj médiá a Facebook, ktorý projekt komunikoval prostredníctvom livestreamov a príspevkov. Viva Ulica! dosiahla okrem číselných výsledkov aj príjemný pocit z hudobníkov v meste a pozmenila vnímanie kvalitnej hudby.
Agentúry: 6,50
Zadávatelia: 6,33
Klient: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Core4
Creative director: Andrej Csino, Ivana Pacoňová
Account manager: Denisa Rumanová, Anton Tokoly
Všetky práce aj s bodovým ohodnotením porotcov si môžete pozrieť na tomto linku.