StoryEditor

Reklamy, o ktorých sa po Super Bowl najviac hovorí

05.02.2018, 16:38
Autor:
pzpzČTKČTK
Do 52. finále Super Bowl inzerenti investovali dohromady vyše 420 miliónov dolárov.

Finále NFL je výborná príležitosť marketérov a značiek upútať pozornosť viac ako 100 miliónov divákov. O tom, koľko firmy investujú za 30 sekundový spot sme vám už v jednom článku písali.

​Tento rok v reklamách nechýbali narážky na kampaň #MeToo alebo politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa. Podľa agentúry AP tento rok reklamám vládol krotký humor a posolstvo týkajúce sa spoločenských problémov.

Reklamy vraj bavili a pritom sa snažili nikoho neuraziť. Celkovo reklamy vyznievali menej provokatívne a boli zdržanlivejšie, ako minulý rok. Vlani sa veľa reklám vyjadrovalo na politické témy. Hlavne kvôli tomu, že v USA vládla napätá atmosféra kvôli výsledku prezidentských volieb.

​Telekomunikačná spoločnosť T-Mobile sa podľa agentúry AFP otvorene pripojila ku kampani #MeToo a kritizovala politiku USA. V spote sa sloganom „Zmena začína teraz" prihovára ženský hlas. „Prichádzate do sveta otvoreného ducha a pocitu, že sme si všetci rovní." Adresátmi oznámenia sú deti rôznych farieb pleti. „Budete milovať, koho budete chcieť, budete požadovať spravodlivú mzdu, nedovolíte, aby miesto, odkiaľ pochádzate, predurčovalo, kým budete..." komunikuje značka v minútovom spote.

Automobilka Toyota uviedla na scénu rabína, ktorý vďaka svojmu pick-upu neobíde svojich priateľov - pastora, imáma a budhistického mnícha - aby spoločne vyrazili na zápas amerického futbalu. „Všetci vytvoríme tím," uzavrel znie messsage spotu od japonského výrobcu automobilov.

Za víťaza reklamného večera uviedla AP firmu Amazon, ktorá do reklamy obsadila celebrity ako herečku Rebel Wilsonovou, herca Anthonyho Hopkinsa, speváčku Cardi B a šéfkuchára Gordona Ramsaya. Spot predstavoval hlasovú asistentku Alexu.

Portál Adweek za najlepšiu Super Bowl reklamu označil spot od značky Tide. Kampaň pripravila agentúra Saatchi & Saatchi New York.

01 - Modified: 2019-02-05 07:14:35 - Feat.: 0 - Title: Týždeň v reklame: Ukážky značiek, ktoré obetovali niekoľko miliónov na mediálny priestor počas Super Bowl 02 - Modified: 2018-02-23 10:06:23 - Feat.: 0 - Title: Týždeň v reklame: Najdrahšie reklamy na svete 03 - Modified: 2018-01-30 10:44:19 - Feat.: 0 - Title: Skittles prišiel s výborným nápadom. Reklamu počas Super Bowl uvidí len jedna osoba
01 - Modified: 2018-12-25 07:20:31 - Feat.: - Title: Super Bowl vs. Olympijské hry. Ako sa líšili emócie v reklamách predstavených počas svetových udalostí? 02 - Modified: 2018-02-10 12:48:37 - Feat.: - Title: Značky počas Super Bowl stavili na vtip a naopak na ZOH na silnú emóciu v reklame 03 - Modified: 2018-02-23 10:06:23 - Feat.: - Title: Týždeň v reklame: Najdrahšie reklamy na svete 04 - Modified: 2019-02-05 07:12:32 - Feat.: - Title: Super Bowl LII. Ide o zápas NFL alebo o súboj značiek o najlepšiu reklamu?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:11