StoryEditor

Čo zadávateľov prekvapilo pri spolupráci s eventovými agentúrami?

11.04.2018, 11:45
Piati významní zadávatelia hovoria o svojich pozitívnych aj negatívnych skúsenostiach pri spolupráci s eventovými agentúrami.

Opýtali sme sa piatich významných zadávateľov, čo ich na strane eventových agentúr v minulom roku najviac prekvapilo, či už negatívne alebo pozitívne. Takéto sú ich odpovede.

Inšpirácia zahraničím, ale aj neprofesionalita

Hyundai Motor Slovakia

Lucia Hrašnová
Marketing specialist, ATL
Hyundai Motor Slovakia

Mám pocit, že na trhu prichádza ku konsolidácii eventových agentúr. Presadili sa najmä väčšie a skúsenejšie agentúry. Teší ma aj to, že eventové agentúry sa viac inšpirujú trendmi zo zahraničia a zohľadňujú ciele daného eventu.

Na druhej strane, kvalita pracovníkov agentúr sa znižuje. Často sa stretávame s ľuďmi z agentúr, ktorí nemajú dostatočné skúsenosti s organizovaním eventov. Prekáža mi aj to, keď agentúry neprimerane zvyšujú rozpočet v jednotlivých položkách, hoci súčasťou celkovej ceny je aj priznaná agentúrna provízia.

Schopnosť agentúr neustále inovovať

O2 Slovakia
Michaela Sakálová
Marcom manager - BTL
Sponzoring Events, O2 Slovakia

Za pozitívny moment považujeme schopnosť agentúr neustále inovovať a prinášať na eventový trh novinky, či už z vlastnej dielne alebo od domácich aj zahraničných dodávateľov.

Prepájanie offline a online sveta

Orange
Natália Kunická
Brand Activation Manager
Orange

Nie je to záležitosť len posledného obdobia, ale dlhšieho trendu, a to, že eventy sa neberú len ako samostatná a samonosná aktivita, ale sú súčasťou komunikačného celku, a eventové agentúry vedia na tieto posuny reagovať, t. j. nielen kreatívne navrhnúť, pripraviť, zabezpečiť event z produkčnej stránky, ale prepájať jednotlivé zložky „offline a online sveta“. S tým súvisí aj čoraz častejšie zmysluplné prenášanie/využívanie inovácií a digitálnych technológií do eventov, ktoré vedia dať nielen podujatiu ďalšiu pridanú hodnotu.

Nespoľahlivosť viacerých účinkujúcich

SLSP
Barbara Henterová
vedúca sponzoringu a podujatí
Slovenská sporiteľňa

Pozitívne ma určite prekvapilo dokonalé zabezpečenie našej veľkej vianočnej silent disco pre zamestnancov v Starej tržnici, kde bolo použitých bez jediného problému 500 kusov slúchadiel. Pri možných technických a logistických rizikách to bolo naozaj príjemné prekvapenie!

Negatívnym prekvapením minulého roku bola nespoľahlivosť a neserióznosť viacerých účinkujúcich. Nejde priamo o zlyhanie eventovej agentúry, avšak opakované skúsenosti s umelcami, ktorí naraz potvrdia ten istý termín dvom klientom a potom to jednému z nich na poslednú chvíľu zrušia, sú pre nás z eventového hľadiska veľkým negatívom. Myslím, že je to vec, ktorú by si mala agentúra čo najskôr zmluvne podchytiť a možno aj vzájomne zdieľať informácie o nezodpovedných účinkujúcich.

Komplexnejšie pokrývanie projektov

VÚB
Ondrej Rapčan
Event manager
VÚB

Nedá sa úplne povedať, že by nás to prekvapilo, ale veľmi pozitívne vnímame viditeľný presah eventových agentúr k aktivitám a činnostiam nad rámec svojej pôsobnosti. Stretávame sa s tým, že eventové agentúry realizujú zadania a projekty, ktoré nemajú jednoznačne charakter eventu, a tým komplexnejšie pokrývajú projekt a nemusíme ho potom riešiť s viacerými dodávateľmi. Tento trend už dlhodobejšie funguje pri reklamných a digitálnych agentúrach. Vnímame to veľmi pozitívne.

Viacej o BTL agentúrach si môžete prečítať v špecializovanej prílohe Eventy 2018, ktorá vyšla s marcovým vydaním magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji.

01 - Modified: 2018-04-03 12:18:30 - Feat.: 0 - Title: Doba sa zmenila. BTL agentúry sa musia viac sústrediť na kreatívu
01 - Modified: 2021-09-27 15:54:53 - Feat.: - Title: Eventy budú v budúcnosti vyzerať inak ako pred koronou, hovorí Tomáš Ručkay, prezident asociácie eventových agentúr 02 - Modified: 2021-06-01 17:34:25 - Feat.: - Title: Päť kľúčových trendov pre budúce eventy 03 - Modified: 2021-03-11 06:36:06 - Feat.: - Title: Online event nenahradí živé podujatie. No môže byť výnimočným zážitkom 04 - Modified: 2021-01-28 08:00:41 - Feat.: - Title: Slovenská eventová agentúra má Grand Prix. Najvyššie ocenenie získala v medzinárodnej konkurencii 05 - Modified: 2020-12-18 14:32:32 - Feat.: - Title: Slovenská agentúra Creative PRO získala dvoch eventových "oscarov"
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2024 03:07