Opýtali sme sa piatich významných zadávateľov, čo ich na strane eventových agentúr v minulom roku najviac prekvapilo, či už negatívne alebo pozitívne. Takéto sú ich odpovede.
Inšpirácia zahraničím, ale aj neprofesionalita
|
Lucia Hrašnová |
Mám pocit, že na trhu prichádza ku konsolidácii eventových agentúr. Presadili sa najmä väčšie a skúsenejšie agentúry. Teší ma aj to, že eventové agentúry sa viac inšpirujú trendmi zo zahraničia a zohľadňujú ciele daného eventu.
Na druhej strane, kvalita pracovníkov agentúr sa znižuje. Často sa stretávame s ľuďmi z agentúr, ktorí nemajú dostatočné skúsenosti s organizovaním eventov. Prekáža mi aj to, keď agentúry neprimerane zvyšujú rozpočet v jednotlivých položkách, hoci súčasťou celkovej ceny je aj priznaná agentúrna provízia.
Schopnosť agentúr neustále inovovať
|
Michaela Sakálová Marcom manager - BTL Sponzoring Events, O2 Slovakia |
Za pozitívny moment považujeme schopnosť agentúr neustále inovovať a prinášať na eventový trh novinky, či už z vlastnej dielne alebo od domácich aj zahraničných dodávateľov.
Prepájanie offline a online sveta
|
Natália Kunická Brand Activation Manager Orange |
Nie je to záležitosť len posledného obdobia, ale dlhšieho trendu, a to, že eventy sa neberú len ako samostatná a samonosná aktivita, ale sú súčasťou komunikačného celku, a eventové agentúry vedia na tieto posuny reagovať, t. j. nielen kreatívne navrhnúť, pripraviť, zabezpečiť event z produkčnej stránky, ale prepájať jednotlivé zložky „offline a online sveta“. S tým súvisí aj čoraz častejšie zmysluplné prenášanie/využívanie inovácií a digitálnych technológií do eventov, ktoré vedia dať nielen podujatiu ďalšiu pridanú hodnotu.
Nespoľahlivosť viacerých účinkujúcich
|
Barbara Henterová vedúca sponzoringu a podujatí Slovenská sporiteľňa |
Pozitívne ma určite prekvapilo dokonalé zabezpečenie našej veľkej vianočnej silent disco pre zamestnancov v Starej tržnici, kde bolo použitých bez jediného problému 500 kusov slúchadiel. Pri možných technických a logistických rizikách to bolo naozaj príjemné prekvapenie!
Negatívnym prekvapením minulého roku bola nespoľahlivosť a neserióznosť viacerých účinkujúcich. Nejde priamo o zlyhanie eventovej agentúry, avšak opakované skúsenosti s umelcami, ktorí naraz potvrdia ten istý termín dvom klientom a potom to jednému z nich na poslednú chvíľu zrušia, sú pre nás z eventového hľadiska veľkým negatívom. Myslím, že je to vec, ktorú by si mala agentúra čo najskôr zmluvne podchytiť a možno aj vzájomne zdieľať informácie o nezodpovedných účinkujúcich.
Komplexnejšie pokrývanie projektov
|
Ondrej Rapčan Event manager VÚB |
Nedá sa úplne povedať, že by nás to prekvapilo, ale veľmi pozitívne vnímame viditeľný presah eventových agentúr k aktivitám a činnostiam nad rámec svojej pôsobnosti. Stretávame sa s tým, že eventové agentúry realizujú zadania a projekty, ktoré nemajú jednoznačne charakter eventu, a tým komplexnejšie pokrývajú projekt a nemusíme ho potom riešiť s viacerými dodávateľmi. Tento trend už dlhodobejšie funguje pri reklamných a digitálnych agentúrach. Vnímame to veľmi pozitívne.
Viacej o BTL agentúrach si môžete prečítať v špecializovanej prílohe Eventy 2018, ktorá vyšla s marcovým vydaním magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji.