Účinkuje v stand-up formáte Temné kecy, kde vystupuje pod prezývkami „chromá noha“ a „čierny atlét“. Robí si srandu sám zo seba a s humorom sebe vlastným hovorí, že je jediný stand-up komik, ktorý robí sit-down tragédiu. Bekim, nová tvár Telekomu, ktorý bez pátosu búra predsudky a inšpiruje mnohých ľudí.
Stali ste sa tvárou kampane po Saganovi. Aké sú spontánne reakcie?
Vzhľadom na to, že žijeme na Slovensku, si myslím, že keby som išiel po hocikom, vždy by boli nejaké reakcie, či už pozitívne alebo negatívne. Sagana pozná celý svet a mňa nepozná veľa ľudí. Raz chcú ľudia novú tvár, raz im niekto lezie na nervy, nikdy sa nedá vyhovieť všetkým. Som rád, že som tam, moje okolie je rado, moji fanúšikovia tiež, lebo vedia, že som to ja. Nestaviam sa do žiadnej inej pózy.
Fanúšikovia vás akceptujú aj ako tvár veľkej značky?
Úplne rovnako. Robím stále to, čo ma baví. Keď si pozriete aj prvý spot, vidíte, že ten spot je o mne a až na konci je Telekom.
Takže si zachovávate autenticitu.
Idem vždy do všetkého s tým, že to budem ja. Keď sa to niekomu páči, tak môžeme spolupracovať a keď nie, tak nie. Ale, samozrejme, nejdem do všetkého. Mám teraz veľa ponúk, niektoré však odmietam, lebo ku mne nesedia, nie sú pre mňa prirodzené.
Aké máte ohlasy na kampaň Telekomu?
Ľudia, ktorí sú na vozíku, ale aj ich mamy, mi píšu, že znova začali cvičiť, lebo to videli v reklame. Myslím si, že keby sa robilo viacej takýchto reklám, tak by to bolo super. Honza (Jan Stanko, riaditeľ značky a marketingovej komunikácie spoločnosti Telekom, pozn. red.) mi vravel, že ľudia reagovali aj priamo na predajne. Dostávali aj reakcie ako „tvrdíte, že máte bezbariérovú predajňu a nemáte“. Respektíve „dostanem sa tam, ale pult je hore. Čo mám robiť?". Takže aj samotný Telekom sa zamyslí nad zariadením svojich predajní.
Autorom nového komunikačného konceptu „Áno“ je agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Bekim si musel po zranení povedať „Áno“, aby dnes hýbal rukami a robil prvé kroky aj napriek stanovisku lekárov. Svojím postojom myšlienku „Áno“ doslova stelesňuje. Keď sa on dokáže rozhýbať a využívať súčasné možnosti, prečo ostatní nie?
Nový TV spot sa natáčal pri budove Slovenského rozhlasu v Bratislave. Pozrite si making of z nakrúcania. Nebolo to jednoduché, ale výsledok stojí za to.
Bekim a jeho príbeh
Bekim nie je prezývka, ale skutočné krstné meno. Priezvisko má Aziri a to je po otcovi z Albánska. Ináč tento 28-ročný chalan pochádza z Pezinka, kde žije aj dnes. V detstve sa dal na dráhu profesionálneho cyklistu, no tá sa skončila v roku 2005, keď na bikrosových pretekoch v Přerove nešťastne spadol a ochrnul. Už pred spustením rampy na štarte vtedy tušil, že sa mu niečo stane, ale aj tak to nevzdal a išiel naplno za svojím cieľom.
Nakoniec z pretekov vyletel až vrtuľníkom do nemocnice v Olomouci, kde mu diagnostikovali zlomený štvrtý stavec a rozdrvený piaty stavec. Doktori po náročnej operácii povedali, že už v živote nepohne rukami a je len minimálna šanca, že sa ešte niekedy postaví na vlastné nohy. Bekima to však nezlomilo a všetko zobral s nadhľadom a humorom.
Svoj humor dnes podáva ďalej v stand-up formáte Temné kecy, kde si robí srandu sám zo seba a s úsmevom hovorí, že je jediný stand-up komik, ktorý robí sit-down tragédiu. S radosťou tam vystupuje pod prezývkami „chromá noha“ a „čierny atlét“. Viac do svojho vnútra dovolil nahliadnuť ako raper, keď vydal vlastný album Koleso šťastia.