Nie všetky kampane alebo značky sa snažia primárne o predaj produktov. Dnes bude rubrika venovaná takým, ktoré chcú zvýšiť povedomie o spoločenských témach, prípadne vyjadriť svoj názor.
Najväčšia nezisková organizácia na svete bojujúca za práva zvierat PETA sa rozhodla vymeniť roly na vizuáloch, na ktorých sa porciuje mäso. Ľudí na nich mexická reklamná agentúra Archer Troy vymenila za zvieratá, ktoré spoločnosť bežne konzumuje. Výstižné sú aj otázky na etikete v pravom hornom rohu: Kto je skutočné zviera? Stále si hladný? Zmeň svoje zvyky. Staň sa vegánom.
Ďalšia kampaň neziskovej organizácie Post Bellum sa viaže na históriu. Hlavné úlohy si v nej zahrali hrdinovia českého vojnového obdobia. Na vizuáloch sú vraj zobrazení František Fajtl, Jiří Grant a Tomáš Sedláček vracajúci sa z vojny za svojimi rodinami alebo láskou. Keď sa pozriete bližšie, nie je to také ružové, ako sa v prvom momente zdá. V pozadí obrázku vidieť, ako sa k nim približuje ŠTB, ktorá ich v komunistickom režime posiela do väzníc alebo koncentračných táborov. Kampaň s názvom Heros Unwelcome / Nevítaní hrdinovia ukazuje skutočné príbehy veteránov, ktorí boli stíhaní za statočnosť počas druhej svetovej vojny. O kreatívu sa postarala agentúra Young & Rubicam Prague, upozornil na ňu portál Adsoftheworld.
Práca charitatívneho charakteru bola ocenená Grand Prix na nedávnom udeľovaní cien na pražskom medzinárodnom festivale reklamy Piaf. Najvyššie ocenenie získal prvý digitálny šach na svete, ktorý bol navrhnutý a spustený spoločnosťou WATConsult. Cieľom kampane bola snaha o šírenie povedomia o ťažkej situácii žien v rámci indickej spoločnosti a získanie finančných prostriedkov na podporu projektu Nanhi Kali, ktorý sa snaží o posilnenie vzdelávania dievčat v Indii. Pozrite si case video naozaj zaujímavej kampane.
Švédska značka Sioo:x sa v spolupráci s reklamnou agentúrou rozhodla vytvoriť „najnudnejší billboard na svete“. Nie len tak bezúčelne, pretože chcú zaplatiť reklamný nosič na 12 rokov. Snažia sa ľuďom dokázať, že farba, trvácnosť a odolnosť dreva, použitého v outdoore od švédskej značky je stála po dobu 12 rokov. Aby to bolo presvedčivé, nakrútili video, v ktorom drevo použité na billboard zobrali z terasy majiteľa firmy a postavili trojstranný „billboard“ v Malmo, ktorý tam bude aj v roku 2030.
Určite ste zachytili, že minulý piatok prebiehalo oceňovanie najkreatívnejších reklám na Slovensku. Aj tam sa po prvýkrát udelila cena za prácu pre neziskovú organizáciu.