Stratégie o novej výzve informoval Juraj Králik, manažér komunikácie Philip Morris Slovakia. Spoločnosť ju predstavila na medzinárodnom festivale kreativity v Cannes. Ide o výzvu pre kreatívnu, mediálnu a komunikačnú komunitu, aby prijali trvalý záväzok spoločnosti Philip Morris vytvoriť svet bez dymu.
Ako súčasť tejto iniciatívy ponúka všade tam, kde je to možné, alternatívu bez dymu, vrátane zahrievaných tabakových výrobkov a elektronických cigariet, a to pre súčasných dospelých fajčiarov v týchto odvetviach, ktorí by inak pokračovali vo fajčení.
Marian Salzman, viceprezidentka komunikácie Philip Morris International počas seminára v Cannes vyzvala komunitu, aby pridaním sa k iniciatíve zároveň šírili povedomie o možnostiach vedy, technológií a inovácií smerom k tým, ktorí fajčia. Pretože títo ľudia si, podľa jej slov, zaslúžia byť informovaní o lepších alternatívach ku klasickým cigaretám.
A práve mediálny a komunikačný biznis v tomto môže zohrať dôležitú úlohu. Agentúry, ktoré majú záujem pripojiť sa k tejto iniciatíve, môžu kontaktovať priamo Marianu Salzman.
Jacek Olczak, prevádzkový riaditeľ Philip Morris International zase dodal, že skončiť s nikotínom a tabakom je najlepšou voľbou pre fajčiara. Ale pre tých, ktorí to neurobia ponúka Philip Morris možnosť prejsť na menej škodlivé alternatívy. „Chceme svet, v ktorom ľudia, ak sa rozhodnú naďalej fajčiť, mali možnosť prejsť na menej škodlivé alternatívy. Začali sme odvážnym vyhlásením v Cannes. Je čas uistiť ľudí, že to myslíme vážne a robíme pre to aj konkrétne kroky. Realizujeme obrovský prieskum s cieľom zistiť potenciál znižovania rizika nových produktov v porovnaní s bežným fajčením cigariet. Všetky doterajšie zistenia naznačujú, že alternatívy Philip Morris sú pre fajčiarov lepšou voľbou ako cigarety.“
Prvou spoločnosťou, ktorá sa k iniciatíve pridala je Emakina Group, ktorá sa zaviazala iniciatívu podporiť vo všetkých svojich 13 pobočkách.