Spravte si takzvanú coffee break a pripomeňte si príbeh nedostatku kuriat v spoločnosti s rýchlym občerstvením KFC.
Začiatkom roka neotvorilo KFC drvivú väčšinu svojich prevádzok. Kvôli výmene dodávateľa kurčiat nastala situácia, kedy mali nedostatok základnej suroviny a tak sa rozhodli skoro 900 prevádzok v Británii neotvoriť.
Nespokojní zákazníci
Stovky fanúšikov rýchleho občerstvenia to nevydržali a začali na internete spoločnosť atakovať. Rozhorčovali sa nad tým, že cestu do KFC podnikli úplne zbytočne. Niektorí z nich obišli dokonca viac pobočiek. Všade ich ale čakala rovnaká ceduľa, ktorá sa ospravedlňovala za vzniknutý problém. Jeden zákazník dokonca označil situáciu za „koniec sveta.“
Vyzeralo to na prúser
Vyzeralo to na prúser, ale agentúra Mother London sa s tým popasovala excelentne. PR tím vymyslel celosvetové ospravedlnenie, ktoré sa stalo virálnym a nakoniec vyhralo na najvýznamnejšom festivale reklamy Cannes Lions ocenenie Gold Lion v kategórii Print & Publishing.
Vizuál s typickým vedierkom prekvapil nápadom. Vedierko je prázdne a namiesto loga značky KFC je tam nápis FCK, skratka anglického vulgarizmu. Pod obrázkom sa nachádza ospravedlnenie, ktoré začína slovami: "kuracia reštaurácia bez kuraťa."
Za nápad získala spoločnosť pochvalu od odborníkov aj širokej verejnosti. Sociálne siete boli plné reakcií na výborne zvládnutú situáciu, teraz vizuál získal zlatého leva v Cannes.