Zo slovenských stredných škôl sa začnú vytrácať sladené sýtené nápoje. Od začiatku septembra tak budú v jej automatoch, z ktorých zmiznú aj reklamy a logá, v ponuke iba nízkokalorické alebo nekalorické nápoje.Obmedzenie predaja iniciuje spoločnosť Coca-Cola HBC v rámci samoregulačných opatrení.
Tento dôležitý krok vyplýva z dobrovoľného záväzku európskej organizácie výrobcov sýtených nápojov UNESDA. Spoločnosti The Coca-Cola Company a Coca-Cola HBC sú jej súčasťou. „Záväzok organizácie UNESDA nepredávať na stredných školách sladené nápoje sa vzťahuje iba na sýtené nápoje. Na Slovensku sme sa rozhodli rozšíriť tento zodpovedný prístup aj na ďalšie kategórie, akými sú napríklad ľadové čaje,“ uvádza Petr Jonák, riaditeľ pre vonkajšie vzťahy Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Od septembra tohto roku tak budú v automatoch spoločnosti v ponuke iba nekalorické a nízkokalorické nápoje. Automaty tiež zmenia svoj vzhľad. „Postupne začneme z automatov odstraňovať reklamy a logá. Po novom bude ich plocha iba vyzývať k dodržiavaniu pitného režimu,“ dodáva Petr Jonák. Výrobca nápojov zároveň aktívne pracuje na splnení ďalšieho záväzku UNESDA, ktorým je priemerné zníženie cukru v portfóliu sýtených nápojov o 10 % do roku 2020.