Sexistický kix uzavrel hlasovanie za najsexistickejšie reklamy, ktoré vyberala verejnosť spolu s odbornou porotou. Tretí ročník mal 112 nominácií, z ktorých štyri získali anticenu. Pozrite sa, ktoré to sú.
Najsexistickejšou reklamou podľa verejnosti je reklama na predaj ťažných zariadení spoločnosti RV Trailer. Na vizuále je nahý zadok a slogan: „S guľami od nás pretiahnete všetko!“
Ako ďalšiu sexistickú reklamu označila verejnosť facebookový status pizzerie TuSi, ktorá sídli v Košiciach. Ten sa s príspevkom nebabral a napísal niečo, čo úplne nedomyslel: „Správna žena by mala svojmu mužovi večeru starostlivo prihriať.“ Akoby nestačil ten obrázok.
Tretie miesto v ankete Sexistický kix získala pracovná ponuka, ktorá ponúkala za čistenie inú mzdu ženám a inú mužom. Ženy za očistenie mohli zarobiť 2,90 eur a muži 3,50 eur.
Anticenu poroty získali Klenoty Aurum. Prečo sa rozhodli odborníci udeliť anticenu práve tejto reklame, vysvetlila Jana Cbiková, členka poroty z feministickej organizácie Aspekt: „Séria v sebe spája tie najprimitívnejšie rodové stereotypy a využívanie vulgarizmov ako ‚ozvláštňujúceho‘ prvku s úplnou dehonestáciou vzťahu medzi ženami a mužmi. Prezentovať predajnosť a kúpiteľnosť vzťahu ako niečo samozrejmé a navyše vtipné považujem za priam spoločensky nebezpečné. Ide o normalizáciu asymetrie vo vzťahu. Na Patrónke v Bratislave sa takýto bilbord obzvlášť absurdne ocitol nad pútačom materskej školy.“
Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru. Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje.
Pozrite si, ktoré ďalšie práce boli do ankety nominované: