Adweek
StoryEditor

Reklamná spoločnosť WPP plánuje znížiť náklady a prepúšťať

11.12.2018, 09:55
Autor:
(čtk)(čtk)
Zruší tiež 2500 pracovných miest.

Britská spoločnosť WPP chce v nasledujúcich troch rokoch znížiť náklady o 275 miliónov libier ročne. Zruší tiež 2500 pracovných miest, čo je asi 1,9 percenta celkovej pracovnej sily. Cieľom opatrenia nového riaditeľa Marka Reada je vrátiť firmu späť k rastu. Reorganizácia má firmu celkovo stáť 300 miliónov libier.

Akcie WPP za posledný rok oslabili zhruba o 40 percent a firma bola nútená znížiť odhady tržieb a zisku, pretože prišla o niektorých veľkých klientov a ďalšie znížili výdavky.

​Firma v rámci novej rastovej stratégie počíta s pokračujúcim vyplácaním dividend, čo bude jej priorita. Znižovať výdavky chce prostredníctvom zatvárania kancelárií či rušenie pracovných miest, ktoré sa prekrývajú v rámci rôznych agentúr, ktoré skupina vlastní.

Read uviedol, že nová stratégia bola vyvinutá spolu so 130.000 zamestnancami a klientami, vrátane firiem ako je Unilever, P&G, Vodafone a Ford. Cieľom je investovať do vyšších manažérskych pozícií v kreatívnych agentúrach v New Yorku, úspory chce firma dosiahnuť spojením alebo uzatvorením niektorých kancelárií a odchodom z niektorých aktivít. Zruší tiež asi 3500 pracovných miest a najme ďalších 1000 ľudí, aby zlepšila svoje technologické a kreatívne schopnosti, zvlášť v New Yorku, uviedla agentúra Reuters.

Sorrell vytvoril z pôvodnej firmy o dvoch zamestnancoch najsilnejšiu reklamnú spoločnosť na svete, ktorá ponúka kreatívnu prácu, nákup médií, pomoc v oblasti styku s verejnosťou, poradenstvo alebo analýzu dát. Niekoľko rokov prekonávala svojim výkonom konkurenčné firmy Omnicom, Publicis a IPG. V roku 2017 sa však rast zastavil kvôli konkurencii konzultačných a technologických firiem Facebook a Google, ktoré umožnili klientom umiestňovať reklamy priamo. Klienti si tiež sťažovali, že štruktúra WPP je príliš zložitá a že sú nútení v rámci skupiny rokovať s mnohými agentúrami, aby získali jednu službu.

Z firmy tento rok odišiel jej zakladateľ a riaditeľ Martin Sorrell. Read na jeho miesto nastúpil pred tromi mesiacmi.

​WPP vlastní okrem iného agentúry Ogilvy a JWT. Pôsobí v 112 krajinách sveta a na konci minulého roka mala zhruba 130.000 zamestnancov.

01 - Modified: 2018-11-26 13:42:04 - Feat.: 0 - Title: WPP zlučuje agentúry J. Walter Thompson a Wunderman
01 - Modified: 2020-08-27 13:01:08 - Feat.: - Title: Reklamná skupina WPP má nižšie tržby, obnoví však dividendy 02 - Modified: 2018-10-25 11:55:27 - Feat.: - Title: Najväčšia reklamná sieť WPP stratila prvú pozíciu. Aj polovicu svojej hodnoty 03 - Modified: 2018-09-04 11:16:49 - Feat.: - Title: WPP má nástupcu za Martina Sorrella 04 - Modified: 2018-04-15 12:29:04 - Feat.: - Title: Odstúpil šéf najväčšej reklamnej siete vo svete
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 09:19