Britskej spoločnosti WPP, ktorá je najväčšou reklamnou agentúrou na svete, v druhom štvrťroku kvôli dopadom pandémie klesli porovnateľné tržby bez zahrnutia mimoriadnych vplyvov medziročne o 15,1 percenta. To je lepší výsledok, než sa čakalo, uviedla agentúra Reuters. Firma tiež oznámila, že obnoví výplatu dividend, s obnovením odkúpenia vlastných akcií, chce ale ešte počkať na priaznivejšie obdobie.
"Za predpokladu, že nepríde druhá vlna ani žiadne väčšie prerušenie ekonomických aktivít, bol druhý štvrťrok podľa našich odhadov to najnáročnejšie z celého roka. Čo sa rýchlosti zotavenia týka, sme naďalej opatrní," povedal k výsledkom šéf WPP Mark Read. U porovnateľných tržieb sa za druhý štvrťrok čakal prepad o 20 percent.
Za polrok porovnateľné tržby bez mimoriadnych vplyvov medziročne klesli o 9,5 percenta. Celkové tržby klesli o 12,3 percenta na 5,58 miliardy libier. Na prevádzkovej úrovni má firma stratu 2,45 miliardy po zisku 596 miliónov libier pred rokom.
Britská spoločnosť tiež oznámila, že stanovila polročné dividendy na desať pencí na akciu, čo je oproti vlaňajšku o 56 percent menej. Obnovu výplaty dividend označil za prejav dôvery v ďalší vývoj na trhu po znížení nákladov a po prechode k rýchlejšej výrobe reklám.
WPP sa rozhodla kvôli dopadom koronavírusu zrušiť výplatu dividend 31. marca, kedy odvolala aj celoročný výhľad a zastavila odkup vlastných akcií. Vtedy sa nový typ koronavírusu začal šíriť z Číny najprv do európskych krajín a neskôr aj na americký kontinent.